Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF för bäbisverkstan

Glad överraskning trots pcos

2008-12-03 13:03 #0 av: Tizia

Ja vart ska man börja, var ett bra tag sen jag var här inne och skrev. Men nu var det väl nog på tiden att göra det när jag fått oväntat glada nyheter. Jag och Lasselars ska bli föräldrar nästa år Cool

Hur detta har gått till kan jag mest tacka LCHF för och en flytt från Sverige till Greklands Athen som fått stressen i kroppen att sjunka.

Jag har i över åtta år vetat om att jag har pcos och läkarna har gett mig en ytterst liten procent chans till att kunna bli gravid om jag ens skulle kunna lyckas med alla de problem jag haft.

Och nu har undret skett, maginfluensan som jag trott invaderat min kropp under 3 månader visade sig vara ett litet under som nu är i 15:e veckan Förvånad

Jag blev gravid utan medicinering och det känns chockerande, förvånansvärt, roligt, upplyftande, överraskande och mycket mycket mer. Gravid genom att lägga om kosten och accepterandet av att vi inte kan få barn och mindre stress har hjälpt oss. Livet är underbart, nu skriker dock kroppen efter kolhydrater och min sockertokiga röda hund i huvudet njuter så jag får ta det lite lugnt Tungan ute

Anmäl
2008-12-03 13:07 #1 av: Tilda-T

Stort grattis och lycka till!

Anmäl
2008-12-03 13:08 #2 av: Braille

Grattis! Håll oss uppdaterade om hur du mår.

Anmäl
2008-12-03 13:11 #3 av: Maia

Grattis, grattis till er båda!

Anmäl
2008-12-03 13:34 #4 av: Fjallraven

Åååh vad roligt att höra! Ger mig också hopp! :)

Jättegrattis till er!

Anmäl
2008-12-03 14:02 #5 av: MEME22

Oj vad underbart att höra!! Stort grattis och lycka tillGlad.

Anmäl
2008-12-03 14:22 #6 av: bluegoose

Stort grattis! Vad härligt!

Anmäl
2008-12-03 14:28 #7 av: MsBear

Grattis fran en annan PCOS'are Skrattande

Anmäl
2008-12-03 14:53 #8 av: Medlem

Ett stort grattis!

Anmäl
2008-12-03 15:12 #9 av: Melindrea

Grattis!

Anmäl
2008-12-03 15:15 #10 av: [cat_allis]

Åh så otroligt roligt för er!! Grattis!!

Anmäl
2008-12-03 15:24 #11 av: riotflickan

Åh, grattis! Hoppas du får en (någorlunda) bra graviditet! En fin bebis får du säkert i slutet iaf!

Anmäl
2008-12-03 16:13 #12 av: magma

Åh vad kul att höra, underbart!! Stort grattis och lycka till, håll oss gärna uppdaterade:)

Anmäl
2008-12-03 18:53 #13 av: Tizia

Va gulliga ni är som alltid, tack för allt grattande och nog ska jag lyckas med att hålla lite uppdateringar igång Flört

Anmäl
2008-12-04 12:25 #14 av: Skaldeman

Kul. Jag har fått massor med sådana mail. PCOS kommer ganska högt på listan över tillstånd som förbättras av den här kosten. Någonstans efter migrän och tarmlidanden.

Sten Sture

Anmäl
2008-12-04 12:33 #15 av: magma

OT: Vad roligt att se dig här igen Sten Sture! Skrattande

Anmäl
2008-12-04 12:42 #16 av: Medlem

Håller med Magma, kul och se dig igen SSS!

Anmäl
2008-12-04 12:48 #17 av: Katti

Wow, jag ryser! Helt undrbart kul för er! Men... nog behövs det något mer än en kostomläggning Flört.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Kennel Min Bästa Vän & Skullebo kaningård

Anmäl
2008-12-04 13:04 #18 av: Magica1970

Grattis :D

Anmäl
2008-12-04 13:16 #19 av: Margareta

Grattis så väldigt och hälsa Lasselars också!

/Margareta, sajtvärd för http://kolhydrater.iFokus.se
Bloggar om LCHF för oss som har svårt att gå ner i vikt på
Vägen till 65

Ger tillsammans med Bo Zackrisson och Sten Sture Skaldeman
ut LCHF-magasinet.
http://www.lchfmagasinet.se

Anmäl
2008-12-04 13:37 #20 av: jejjja

Grattis och lycka till!!

Anmäl
2008-12-04 13:42 #21 av: elocinave

Grattis även från mig som också hade PCO!!!

P.S.: Jag blev också kohlhydratiker de första månaderna. Kunde inte få i mig nåt annat, fast jag åt strikt LCHF i 8 månader innan jag blev gravid

Anmäl
2008-12-04 15:36 #22 av: jaghetersophia

Vad kul, hur länge hade ni försökt få barn innan du blev gravid?

Hur länge hade du ätit LCHF innan du blev gravid?

Hade du inte fått pergotime elel rnåt annat innan?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.