Annons:
Etiketthälsa
Läst 13873 ggr
raphanus
2/18/09, 8:12 AM

Välkommen på begravning i mars!

Eftersom man enligt vissa inte kan överleva utan kolhydrater i två år, håller jag nu som bäst på att planera min begravning. Det vore kul om så många som möjligt från KiF ville närvara vid jordfästningen. Tips på bra musik att spela vid happeningen mottages tacksammast.

Annons:
rifla
2/18/09, 8:23 AM
#1

vill du ha hamburgare i stället för blommor på kistan, eller en kvast bacon.?

Maia
2/18/09, 8:36 AM
#2

Vad tror du om att vi spelar I will survive?

 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Emea67
2/18/09, 8:39 AM
#3

Lite purjolökar och kanske paprikor, röda & gula, skulle vara snyggt som kist smyckning.

Något från Meatloaf kanske Flört

Ett som är säkert är ju att alla vi LCHF kommer stå och viska i knutarna och undra vad som tog livet av dig för inte kan det vara LCHF som man mår så utmärkt utav!!

Mervi
2/18/09, 8:57 AM
#4

OK, jag måste ha missat min, har ätit LCHF i snart 4 år.Flört

nobban7
2/18/09, 9:08 AM
#5

Tack för inbjudan men jag undrar om du inte varit lite förhastad med att skicka ut den?Flört

chapp
2/18/09, 9:26 AM
#6

Vi kan ha dubbelbegravning, jag har ätit lchf i två i denna månad. Sedan kan vi ta med oss halva min släkt och ett otal vänner och bekanta, patienter också. Vilken massbegravning!

Annons:
Puhlo
2/18/09, 9:35 AM
#7

Meatloaf: "I would do anything for love (but I won't do that)" … Skrattande

Anders-S
2/18/09, 9:55 AM
#8

Je pense donc je suis.

Har också passerat 2-årsgränsen med god marginal så jag finns nog bara i Cyberspace numera. Obefintlig?  Kanske därför en del försöker dansa rakt igenom mig.  Att vara stor hade vissa fördelar. Man fick ta plats!

molana
2/18/09, 12:40 PM
#9

Jag är där med snart om ett par månader.Så vi ses alla på andra sidan och kan fortsätta med den här trevliga sysselsättningen där.   Oskyldig  Skrattande  Cool

Aniara4
2/18/09, 12:43 PM
#10

Skönt, jag har ett år kvar att leva. Bäst att planera ordentligt så att jag får ut så mycket som möjligt av det!

dufva
2/18/09, 12:48 PM
#11

Avled alltså för fyra år sen Förvånad

Snart kommer väl gänget från Andarnas makt och piskar över mig till andra sidanFlört

berndt
2/18/09, 12:50 PM
#12

vilken morbid humor

Skrattande

Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg 

LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017

Sockerberoende.

Annalf
2/18/09, 12:51 PM
#13

Musik som rockar fett kanske är passande?

Annons:
Henrik70
2/18/09, 12:53 PM
#14

Vilken härlig självmordssekt vi är. Själv ska jag njuta av livet med grädde, smör och annat gott i 4 månader till innan jag ansluter.

Margareta
2/18/09, 12:54 PM
#15

Du är så välkommen hit till andra sidan - Raphanus!

Det är två år sedan jag flyttade över gränsen dvs 4 år sedan jag började arbeta på mitt frånfälle och det gick enklare än anat, jag har inte ens märkt förflyttningen.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

parsley
2/18/09, 12:57 PM
#16

Jag har också ätit LCHF i två år, dock inte helt strikt, så jag kommer väl lite senare. :)

Givetvis bör det spelas smörsång på begravningen. Och varför inte en personligt dekorerad kista, utformad som ett smör- eller silverpaket.

Makabra? Vi?

Enda anledningen till att vi överlevt är lilla mängd kolhydrater vi får i oss genom att äta ovanjordsgrönsaker odyl. Etablissemanget har rätt. Ingen kan leva utan kolhydrater. 

Glad

Rottans
2/18/09, 1:00 PM
#17

Ja jag som nybörjare (5e veckan lchf) vet nu med säkerhet vad som väntar mig! Tack för att Du Raphanus delar med dig av din kunskap! Vita arkivet nästa!Foten i munnen

nettisgansmoe
2/18/09, 1:48 PM
#18

"Jag vill ha blommig falukorv till lunch mamma"….kan väl passa…

Glöm inte byta ut" vårt dagliga bröd giv oss i dag" till mot vårt dagliga fett giv oss idag!

Förvånad

Jennix
2/18/09, 2:26 PM
#19

Jag beklagar sorgen! Och gratulerar. Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

LatMask
2/18/09, 2:30 PM
#20

Oj! Upptäckte att jag "gått över tiden" med någon månad, två-årsgränsen alltså. Jag känner mig nästan genomskinlig på nåt sätt…(fast det är kanske för att det finns mindre av mig?)

Annons:
UBCL
2/18/09, 2:39 PM
#21

Jag vill gärna komma men måste nog passa!

Jag behöver repa mod inför starten av mitt andra år, konstigt nog har jag svårt att riktigt tro på dödsprofetian, det känns mer som om jag skall leva för evigt.

kan "Who Wants To Live Forever – Queens" vara ett alternativ som begravningsmusik?

Anna63
2/18/09, 2:44 PM
#22

Oj då

Måste se till att äta upp först innan jag dör. Kan ju inte ligga där hungrig

Aniara4
2/18/09, 2:55 PM
#23

Mitt musikförslag är Alphaville "Forever young".

"Let us die young or let us live forever" beroende på vem man frågar.

Maia
2/18/09, 3:04 PM
#24

Jag håller fortfarande på I will survive på allas våra begravningar. Här är den nya texten:

First I was afraid

I was petrified

Kept thinking I could never live

without carbs in my meals

But I spent so many nights

thinking how they made me sick

And I grew strong

and I learned how to get along

I feel like I’m

from outer space [UFO!!!]

I look at all the folks around

with that sad food upon their plates…

I want to tell them how to eat,

I want to feed them fat and meat

If I had thought for just one second

they'd be listening to me…

Come on and see, who I’ve become!

Just turn around now

I'm not unhealthy anymore

Weren't you the one who tried to lose some weight in vain?

You thought I'd crumble?

You thought I'd lay down and die?

Oh no, not I

I will survive

as long as I know how to eat

I know I will stay alive

I've got all my life to live

I've got all the fat and meat

and I'll survive

I will survive

 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

parsley
2/18/09, 3:13 PM
#25

#24 Inte nog med att vi är morbida. Vi är kreativa också.

Andina
2/18/09, 3:16 PM
#26

Nämen, hörrni?
Att kliva över till AndraSidan, pga bristande kh och för mkt fett, det kan väl inte vara så illa?
Vi kommer ju till Himmelriket!!!

Tänk er vilka Himmelska buffébord vi får åtnjuta… med Gyllene guldskimrande smör, Proteinstinna ägg (regnbågsmålade), Saftiga biffar skapta av ett magiskt spö…
Och tänk er naturen…; Broccoli- och Smörblommeängar, Kokospalmer med feta nötter, Diamantskimrande vattenfall att dricka ur eller duscha i, lianer av majonnäs att slurpa i sig av under vår vandring i Himladjungeln…

Och - det viktigaste: tänk er hur bra vi kommer att må där!

Det är nog inte ett dåligt ställe vi kommer till…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
2/18/09, 3:17 PM
#27

P.S. Kor som vi mjölkar på färdig äggmjölk!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Medlem
2/18/09, 3:25 PM
#28

Morfar borde ha varit död pga lchf för 78 år sen Förvånad Ni borde säkert ha sett honom på den andra sidan, tuggande på en fet köttfärsbiff.

AnnaCathrina
2/18/09, 3:36 PM
#29

Ha ha… Maia #24 den var skitbra. Sitter här och nynnar. Får jag låna texten och lägga ut på min blogg?

Aniara4
2/18/09, 3:42 PM
#30

#24 HAHAHAHAHAHAHHAHA! Skrattande

nobban7
2/18/09, 3:49 PM
#31

#24 Ypperlig!
Problemet är väl bara att det aldrig blir några begravningar  - vi blir bara yngre och yngre.

Andina
2/18/09, 3:54 PM
#32

#24 Skrattande Dags för en fet-cd! Vilka av er kan sjunga resp spela instrument? En låtskrivare har vi ju redan i alla fall! Någon med inspelningsstudio?
Blir garanterat en hit!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

parsley
2/18/09, 4:03 PM
#33

Kommer vi inte till himlen så kommer vi till ett ställe där vi får sitta och gnaga på en torr brödkant. Hu.

SHARI
2/18/09, 4:05 PM
#34

OMG  Maya du är för rolig SkrattandeTungan ute Snacka om att du rockar fett.  Vi kan starta ett band -  Maya and the Bacons.  Är du med på det?

Annons:
Maia
2/18/09, 4:08 PM
#35

Om #24 Slit den med hälsan. Vet inte ritkigt om den stämmer överallt, men det går ju att fixa…

Jag tänker karaoke på kryssningen, med bara omskrivna LCHF-låtar?

Om jag kommer med kan jag nog tänka mig att vråla den här med före-och-efterbilder i bakgrunden, hahaha!

 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

skogs-tolva
2/18/09, 4:18 PM
#36

Mmm, blir väl till att begrava mig med, har ju mer eller mindre levt enligt Atkins (innan jag fick veta vad det heter- LCHF) sedan 2002… 6½ år då….

ariaam
2/18/09, 4:28 PM
#37

Ja vad ska man säga, jag hänger på oxåSkrattande ha ha..

kanske kan få rabatt från jobbet, hmm….

parsley
2/18/09, 4:56 PM
#38

Även Bob Dylan har gjort en Forever Young, men den handlar mer om ordning och uppförande än liv och död. Alpaville slår Dylan med någon hästlängd i det fallet, liv och död väger trots allt tyngre än ordning och uppförande.

Alpavilles Forever Young är verkligen en låt som håller och som tilltalar så skijda lyssnare som minderåriga barn, han som bara lyssnar på det som spelas på radion fn och introverta själar som jag själv.

Nu snor jag tråden. Tillbaka till ämnet. Kremering eller jordbegravning. Bränt kött eller  stillsam förruttnelse som en bortglömd palsternacka?

Fö finns det ju en tråd med LCHF-låtar om ni behöver inspiration till kommande aktiviteter oavsett om det handlar om rent nöje eller relationen till de efterlevande.

Dicken
2/18/09, 5:39 PM
#39

Klart vi kommer på begravningen! Vi skippar gravölet va?

Musikförslag:

Fat Angel - Jefferson Airplane
Fat Millennium - Fat Family
Glad 'N' Greasy - The Beat Farmers
Fat City - Climax Blues Band
Greasy Spoon - The Crusaders 
Pig Meat Blues - Jimmy Blythe
Meal of Meat - The Planet Smashers
I Like Steak - Larry The Cable Guy 
T-Bone Steak Blues - Sleepy John Estes

molana
2/18/09, 5:42 PM
#40

Vad härliga ni är!  Njuter av att läsa den här texten. Hoppas få höra musiken med texterna på kryssningen med.  Skrattande

odezza
2/18/09, 5:57 PM
#41

# 24… klockrent! Får man vara med i ditt band? Cool

"still lost in space and time"

Annons:
ullebull
2/18/09, 7:13 PM
#42

Klurigt av iFokus att sätta reklam för begravningar i denna tråden Skrattande

Margareta
2/18/09, 7:17 PM
#43

ullebull - det där med reklamen går automatiskt och här ser man ju verkligen att det fungerar!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Luccy
2/18/09, 7:30 PM
#44

Cool Cool tråd, annars måste man väl kunna göra kistdekoration av fibrer, skiten limmar ju bra.

zyxel
2/18/09, 8:17 PM
#45

Maia du är fantastisk! Inte illa pinkat av en halvt hjärndöd (för det fenomenet inträffar väl iaf helt säkert vid denna kost?)

Maia
2/18/09, 8:27 PM
#46

#44 Ah, den texten skrev om sig sjlälv Oskyldig

 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Tintaglia
2/18/09, 8:36 PM
#47

Åh, får jag också vara med?? Jag har också ätit LCHF i två år - det kanske är dags att lägga näsan i vädret snart då?

greensis
2/18/09, 8:44 PM
#48

Jag firar 3 år i augusti så jag är nog redo för ett rejält gravöl (nä, visst ja, går det med rött grav-vin? Vad säger man i Frankrike? Le sang noveau arrive? (min franska är mycket mycket marginell)

eller: är det för att man är en zombie som andedräkten är så läbbans? Jag trodde det enbart berodde på ketosenFlört

Personligen är jag mycket för souvlaki, kebab, asado och annat grillat så det blir nog eldbegängelse i mitt fall.

Och vad gäller musik kan man aldrig gå fel med Tom Lehrer:

When you attend a funeral it is sad to think that sooner or later those you love will do the same for you. And you may have thought it tragic (not to mention other adjectives) to think of all the weeping they will do. But don't you worry!

No more ashes, no more sackcloth and no armband made of black cloth will someday never more adorn a sleeve for if the bomb that drops on you gets your friends and neighbours too there'll be nobody left behind to grieve:

And we will all go together when we go What a comforting fact that is to know Universal bereavement an inspiring achievement yes, we all will go together when we go

And we will all bake together when we bake there'll be nobody present at the wake with complete participation in that grand incineration nearly three billion hunks of well-done steak

osv

Fabricati diem, pvnc!

Annons:
nettisgansmoe
2/18/09, 8:59 PM
#49

jag har studio och en som kan spela synt så nu kör vi……..

kram till er alla

SirfalasEmy
2/18/09, 9:03 PM
#50

Haha, vilken tråd alltså. Kul med lite tokigheter ibland. Skrattande

magma
2/18/09, 9:03 PM
#51

Ett annat låtförslag är "Staten och kapitalet" av Ebba grön… Tungan ute

skogs-tolva
2/18/09, 10:51 PM
#52

#51

"…deeras feeeeeta nackar….!!!"

greensis
2/18/09, 10:58 PM
#53

#52 …"staten och kapitalet, de sitter i samma båt."

Fabricati diem, pvnc!

skogs-tolva
2/18/09, 11:01 PM
#54

Mmm, du menar SLV och Unilever Oskyldig ?

fia1
2/18/09, 11:03 PM
#55

#24 o #32 Ring Bert Karlsson! CD för LCHF:are! "Rocka fett - bli smal" (jag menar kan man ge ut en skiva med Bonde söker fru så varför inte?)

Skrattande

Annons:
greensis
2/18/09, 11:04 PM
#56

#54 Jag hade lite mer internationella visioner om ILSISkrikandes, men SLV & Unilever eller Socialstyrelsen och Svenska Brödinstitutet kan också vara värda en mässa.

Fabricati diem, pvnc!

magma
2/18/09, 11:05 PM
#57

Haha, ja på ett ungefär.Flört

maxiq
2/18/09, 11:09 PM
#58

Jahapp! Det är alltså en månad sedan jag flyttade in i en etta med jordvärme. Tyckte väl att det hade blivit lite trångt. Tur att jag hann tappa några kilon så jag kan vända mig om iaf.

Men vi kan nog ha dödskul på andra sidan. Det är värre för de som hamnar på stället där de bara kan rosta bröd till middagen. Jag vill nog höra något med Fatboy Slim innan de spikar igen träfracken för gott. Dock inget från första skivan Better Living Through Chemistry…

På min gravsten vill jag travestera hypokondrikern som skrev "Vad var det jag sa?" men ändra till "Vad var det SLV sa?"


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Margareta
2/18/09, 11:13 PM
#59

Maxiq - du slår som vanligt alla rekord som går att slå!Cool

Etta med jordvärme - den var bäst!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

kaisakavat
2/18/09, 11:18 PM
#60

# 0 Kommer hemskt gärna till din "högtidssammankomst". Ska bli kul att se dig och alla andra "spöken" här från sajten! Skrattande

Andina
2/19/09, 2:16 AM
#61

Det verkar bli en härlig begravning du får raphanus!

Partaj i AndeVärlden!

Dancing in Heaven Dancing in Heaven  Dancing in Heaven  Dancing in Heaven  Dancing in Heaven  Dancing in Heaven

 Dancing in Heaven

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

parsley
2/19/09, 9:00 AM
#62

Bob Dylan: She's a junkyard angel and she always gives me bread Well, if I go down dyin', you know she bound to put a blanket on my bed.

Etta med jordvärme: Maxiq, du har räddat min dag. Igen. Var får du allt i från?

Annons:
Isa56
2/19/09, 10:10 AM
#63

Jag kommer också, Har dock en del tid kvar här i kollis träsket, så jag får stärka ett lakan och kommer med lite vitkål.

Musikförslag: One Way ticket med Eleanor BodelGlad

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

raphanus
2/19/09, 10:26 AM
#64

Ja, jag är mållös! Tack Maia och alla andra! Det kommer att bli en jättefin begravning! Meatloaf är självskriven. Staten och kapitalet likaså. Som kuriosa kan jag nämna att jag var ganska vuxen när någon gjorde mig uppmärksam på att jag hade missförstått texten. Jag trodde att de sjöng:

fiskar som kittlar
kittlar inte heller
deras feta nackar…

Jag tyckte att det var helt logiskt, eftersom sången handlade om några som satt i en båt…

Eftersom den yttersta dagen snart randas, är jag nu ute på en liten turné, för att avsluta det hela värdigt. Jag står på Arlanda och väntar på att mitt försenade plan till Berlin ska lyfta. Lustigt nog sammanfaller det med att jag gör karriär i Tyskland. KiF:aren elocinave publicerar min berättelse på www.lchf.de.

parsley
2/19/09, 12:16 PM
#65

#64  LOL

kaisakavat
2/19/09, 12:37 PM
#66

Kanske kan du även spela The Arks "Echo Chamber"..

Texten är faktiskt åxå en huvva fin passning till t ex Marcus och Rössner.. och stor del av vår dietistkår.

raphanus
2/22/09, 7:07 PM
#67

#66 - Absolut! Jag kan i alla fall prata med musikerna vid tillställningen i fråga. Själv lär jag ju snart ligga sex fot under jorden, om man får tro Marcus, Rössner och andra hyvens killar.

bustas
2/22/09, 7:42 PM
#68

Mig får dom hälla tillbaka på flaskan när den dagen kommer,Obestämd till musik av Tommy Köttbergs Anthem i musikalen cheese eller vad den nu hette!

kaisakavat
2/22/09, 8:21 PM
#69

#67 Lyssna inte på Rössner å Marcus, snälla raphanus.. Dessa herrar har redan länge legat inlåsta i sina respektive "echo-chambers". Skrattande

Ur låttexten (och ur mitt s k minne):

You, you allways stayed among the ones not so strong

Too eager to belong

To object when you were wrong

When, when will you ever get sick of listening to repeats

of what you have said?

You´d better listen instead to folks who think with their own head

I never want to be your foe

I just wannna say I miss you so

How long will you stay in there?

I just wish that you could hear me saying

./. Step out, step out of your echo chamber ./.

./. Before it is too late ./.

´cause I miss you so

e.t.c..

(Ola Salo) Kyss

Annons:
anki1
2/22/09, 9:16 PM
#70

jag går nog en lååååångsam död tillmötes. Jag har hållit på i 2,5 år och inte varit så strikt. blir väl mer utdraget då, med att gå vidare alltså.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

LatMask
3/17/09, 11:59 AM
#71

Har den stiliga begravningen avhållits än, Raphanus?

shogun
3/17/09, 12:37 PM
#72

Oskyldig

maxiq
3/17/09, 1:05 PM
#73

Vi kan väl ha en sjöbegravning på kryssningen?

"Av vatten har du bestått, till vatten skall du åter varda"


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Aniara4
3/17/09, 1:28 PM
#74

Hoppsan, nu är det mars! Beklagar sorgen.

raphanus
3/17/09, 3:06 PM
#75

Jag … *urrrg* k-känner h-hur k-k- krafterna ri- hinner ur … *öööörg* … mig … jag ….

Aniara4
3/17/09, 3:08 PM
#76

Så exakt vad är det du har dött av? Hjärtinfarkt, stroke, fettlever, fettförgiftning eller keto(acido)s?

Annons:
Magica1970
3/17/09, 3:45 PM
#77

#75 Borta?

raphanus
3/17/09, 4:38 PM
#78

Ja, sisåhär i det alldeles som sista premortala stadiet riktigt känner jag hur min hjärna förtvinar och hur hela min kropp formligen skakar av kolhydratbrist. Kroppsfunktionerna slås ut en efter en. Det är rent hemskt!

Lite märkesdatum för dem som undrar vad det här är för knasig tråd:

Den 20 februari 2007 gick jag på kafé och åt en semla med en kompis. Jag berättade att jag just hade läst en tidningsartikel om en doktor som påstod att det inte är grädden i semlan som är farlig, utan sockret och mjölet.

Någonstans mellan ovanstående och nedanstående datum bestämde jag mig för att sluta äta kolhydrater.

Den 27 mars 2007 köpte jag en äggkokare, eftersom jag såg en framtid full av äggätning framför mig. Sedan dess har jag ätit sisådär nio ägg om dagen.

Sedan två år är jag fri från halsbränna, eksem, bullrig mage och några kilon. Sedan dess har dock även en hel del människor sagt att man inte kan överleva i två år utan att äta kolhydrater, så

som sagt…

*öööörg* … j- jag .. glg …

LatMask
3/17/09, 4:56 PM
#79

Farväl, Raphanus! Du kommer att vara mycket saknad! Det där att du var lycklig hönsfarmare 2059 var ju ett rent påhitt…Jag ska iallafall lägga ett litet påskägg på din grav…Cool

Aniara4
3/17/09, 4:59 PM
#80

Vad fint av din personliga assistent att skriva in det här meddelandet åt dig. För med tanke på hur förtvinad och krympt din hjärna måste vara så kan du ju knappast hantera ett tangentbord själv, eller hur!

LatMask
3/17/09, 7:02 PM
#81

Nej, nej, Aniara4! Raphanus har ingen personlig assistent! Vad han har bredvid sig är en STOR påse lösgodis! Under korta stunder, när sockerkoncentrationen i blodet är tillräckligt hög, kan han vara ganska redig, men som ni märker är det inte länge…

Emea67
3/17/09, 7:08 PM
#82

LOL Skrattande

LatMask du är bäst!

raphanus
3/17/09, 8:21 PM
#83

Nej, för att tala lite allvar, så skriver jag faktiskt allt alldeles själv, och jag mår egentligen alldeles prima, t.o.m. utan lösgodis. Men, om man ska tro dem som skriker högst (och har mest pengar) kan väl döden komma plötsligt. Den kanske helt sonika kommer den 27:e då, då jag högtidlighåller att det är precis två år sen jag inköpte min äggkokare. Men som sagt, det är för dumt att ropa hej än. Och ett litet påskägg på graven skulle ju vara rätt sött.

Annons:
greensis
3/17/09, 8:35 PM
#84

Jag beklagar sorgen.

Ska jag hjälpa till att bära kistan.

Själv avled jag någon gång i somras förra året.Cool

Fabricati diem, pvnc!

raphanus
3/17/09, 8:54 PM
#85

#84 - Om din osaliga ande orkar bära en kista, så kom och bär! Välkommen!

greensis
3/17/09, 9:16 PM
#86

Förresten, sa inte du att du skulle äta ost med oss Uppsala-mafiosi fredag den 27 mars?

Så vi får ha likvaka istället, alltså?

Fabricati diem, pvnc!

LatMask
3/17/09, 9:35 PM
#87

Vilken begravning! Stämningen är mycket tryckt. Jag ser framför mig en hel mängd bleka typer (vitsminkade), bärande "Marcus-Rössner"- föreningens kort på sina bröst: "Avled i god tro på något totalt orimligt"…

Orkestern spelar något sorgmodigt och florbehängt.

En rätt stor hop står lite avsides. En professor av något slag berättar ivrigt för dem hur illa de mår. Någon försöker invända att "HAN mår prima" men viftas bort - anekdot!

Men nu! Begravningsföljet nalkas! Och som genom ett trollslag börjar de deppiga typerna i orkestern spela en glad melodi! Här kommer de sörjande med kistan - men de kastar av sina svarta slöjor och börjar dansa! Och se - nu lyfts kistlocket upp och Raphanus visar sig, skinande av hälsa!

- Nu har jag ätit LCF i två år och aldrig mått bättre, ropar han och möts av jubel. Kom och fira med mig!

Alla de glada anhängarna följer med på festen, och kvar står en vilsen typ och mumlar att man MÅSTE ha kolhydrater…

(Jag måste sluta se på gamla James Bond…)

greensis
3/17/09, 10:07 PM
#88

Heja LatMask!

Jag får visioner av MontyPython: "Bring out your dead!"
"But I'm not dead"

"Allright, now he's dead. We'll take him"

Fabricati diem, pvnc!

greensis
3/17/09, 10:11 PM
#89

Eller också denna…

Fabricati diem, pvnc!

raphanus
3/18/09, 7:56 AM
#90

:)))

Annons:
Magica1970
3/18/09, 8:00 PM
#91

#89 Skrattande

shogun
3/19/09, 9:28 PM
#92

Snälla skriv mer!

molana
3/20/09, 7:54 PM
#93

I dag på 2-årsdagen med den här kosten så har jag festat med lever i gräddsås.Mums är så gott.

Hoppas jag kommer ur sängen i morgon borde ju dött då ELLER!!?? :))

LatMask
3/20/09, 8:03 PM
#94

Farväl, molana! Kul att lära känna dig lite grann!Vi ses i en annan, bättre värld…

kaisakavat
3/20/09, 8:11 PM
#95

LatMask - Har du nåt signalement på den där vilsna typen som står kvar?

shamani
3/20/09, 8:30 PM
#96

Det verkar absolut som att hjärnan blir påverkad av LCHF….. Det är ju bara att läsa hela tråden så har man bevis för detta påstående! ;) :D Underbart! =)Just Löv it!

LatMask
3/20/09, 8:51 PM
#97

Den där typen som står kvar, ja…Jag skulle tro

att det är någon som verkligen inte litar på

något som inte är vetenskapligt belagt!

Helst publicerat i the Lancet,dessutom!

Jag ser framför mig en något förvirrad typ, som gästspelar vid skapelsen:

- Nämen snälla Adam, varför gör du och Eva sådär?

Det vet man inte vad det kan leda till! Va! Gör ni

sådär för att det känns jätteskönt? Får jag inte stå

och titta på vad ni har för er? Har ni aldrig hört

talas om vetenskaplig observation? Oj, aj, sluta kasta

äpplen på mig…

Annons:
molana
3/20/09, 9:28 PM
#98

Nu fick jag mig ett gott skratt innan jag lägger mig.  Skrattande Kan det göra att jag får en dag till?

LatMask
3/20/09, 10:06 PM
#99

En liten frist,ja…

raphanus
3/20/09, 11:51 PM
#100

#98-99 Ja, det kan väl hända att våra liv förkortas av att vi inte äter kolhydrater, men vi har ju så mycket roligare och skrattar oftare, och skratt förlänger ju livet, så det går väl på ett ut.

molana
3/21/09, 12:42 PM
#101

Ja så roligt jag haft det på dom här sidorna så lever jag nog många år till.Tack Alla roliga kompisar för att ni finns. :) Flinar stort.

Chutney
3/21/09, 12:55 PM
#102

#24

Haha, vilken bra text :)

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

molana
3/26/09, 11:14 AM
#103

Ja nu har det gått 2 år och 7 dagar.Änn så lever jag med glädje och vårkänslor börjar komma med nu när sommartiden börjar i helgen.   Skrattande

LatMask
3/28/09, 8:11 PM
#104

Vårkänslor - blaha, blaha!Du kan inte bo i Stockholm, molana, här klafsar vi runt i snösörja…

Annons:
Raring
3/28/09, 8:21 PM
#105

Du var ett osedvanligt välbevarat lik måste jag säga! Eller zombie?

greensis
3/28/09, 8:27 PM
#106

#105//#0 Sedan när dricker zombier Lagavulin??? Och äter ost och choklad??? Å andra sidan är han kanske bäst på vad han sysslar med??

Think Positive Shirt

Fabricati diem, pvnc!

LatMask
3/28/09, 8:51 PM
#107

Lagavulin?! Ost?! Varför bor man i trista Stockholm…

Tvillingsyster
3/28/09, 8:55 PM
#108

Hej Raphanus, var är du nu? Vi saknar dig…..

greensis
3/28/09, 9:14 PM
#109

#107 Jag vet inte varför du bor i Stockholm, LatMask men tåget till Uppsala tar 35minuter

Fabricati diem, pvnc!

LatMask
3/28/09, 10:58 PM
#110

För oss som bodde i norra Norrland var Stockholm staden - eller rentav "schtaan" - Uppsala fanns inte på kartan…

Emea67
3/29/09, 11:33 AM
#111

LOL….@ LatMask….håller med fast nu förtiden är det dit jag får åka om jag ska besöka ett sjukhus, bor i Uppsalalän

Annons:
raphanus
3/30/09, 11:20 AM
#112

#105/106 - Har ni inte sett filmen V? Eller sångaren Michael Jackson? Även om man är zombie/alien kan man ju dra på sig masker och smink för att smälta in.

Muahahahahahahahaha!

Raring
3/30/09, 12:30 PM
#113

#112

Ok. Bra camo isf! 

Tvillingsyster
3/30/09, 7:49 PM
#114

#112

Roligt att råkas igen raphanus………

raphanus
4/1/09, 8:20 PM
#115

GOTT FOLK!

Jag vet inte hur jag ska säga det här, men…

nu har mars gått, och här står jag. Jag har beslutat mig för att ställa in min begravning på obestämd tid. Jag förstår om en del blir sura för att ni kanske har betalat dyra pengar för kemtvätt av finstassar och liknande, men dessa finstassar kanske kan komma till användning nån annan gång.

Den som kan får gärna låsa tråden. Döden känns nämligen högst inaktuell. (Och köksfläkten känns lite klibbig.)

Magica1970
4/1/09, 8:54 PM
#116

*stoppar in kläderna i malpåsen*

Andina
4/1/09, 10:02 PM
#117

Jag går oftast klädd i svart ändå - så jag tar min rob på mig nästa gång jag går på fest o roar mig - fett!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

greensis
4/2/09, 9:47 AM
#118

#115 Gratulerar till din nära-döden-upplevelse!

Fabricati diem, pvnc!

Annons:
Raring
4/2/09, 9:55 AM
#119

#115

Meh! Du TROR väl inte att vi går på det där. April april på dig själv! Tungan ute

elocinave
4/2/09, 4:14 PM
#120

Den här tråden har jag ju missat helt…

Det beror kanske på att jag har varit död i snart ett år utan att jag har märkt av det?

Min LCHF-karriär började 11. maj 2006

nobban7
4/2/09, 6:22 PM
#121

Jag SA ju att det var förhastat!

LatMask
6/2/09, 11:00 PM
#122

Jisses, vi är en samling gengångare…

Andina
6/2/09, 11:11 PM
#123

Jag är en GhostBuster…!

hooohooo jag ser er nog…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Tvillingsyster
6/3/09, 2:10 AM
#124

#123

Vi ser dig med…….. 36_1_17.gif

greensis
6/3/09, 9:12 AM
#125

#123 Fast blir inte det lite fel? Om vi är spöken vilka är då hjältarna GhostBusters som fångar in de förrymda andarna??Obestämd

Fabricati diem, pvnc!

Annons:
maxiq
6/3/09, 11:36 AM
#126

Jag har en bra början på ett begravningstal: "Förr var du en livad lax, men nu är du gravad…"


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

QueenRoxy
6/3/09, 12:02 PM
#127

Härligt, jag har hela ett år och åtta månader kvar till min hädangång!  Ska passa på att njuta så mycket som möjligtGlad

bluegoose
6/3/09, 12:10 PM
#128

Jag har enligt alla beräkningar varit död i minst 1½ år… tycker själv att jag är ett ganska vackert lik. Oskyldig

maxiq
6/3/09, 12:22 PM
#129

"Lev fett - dö ung - bli ett vackert lik!"

Själv är jag mig inte riktigt lik…

Obestämd


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Isa56
6/3/09, 12:24 PM
#130

#126

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Andina
9/30/11, 12:24 PM
#131

(Lite nyfiken på var du, Raphanus, och ni andra befinner er idag drygt 2 år senare - i Fethimlen, tuggandes på revbensspjäll och lapande smör, eller här i spritt språngande galna levande livet…?)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
LatMask
9/30/11, 12:50 PM
#133

Å herregud! Den här galna tråden hade jag totalt glömt bort! Har tiibringat största delen av lunchen storskrattande framför datorn. Jisses vilken samling knasbollar, mej inräknad.

Tja, jag är fortfarande här då och då, och det känns som att himlen kommer allt längre bort… det är så kul att leva, och jag mår så bra!

Andina
9/30/11, 1:02 PM
#134

Ja, den tråden hade jag också bäddat in i glömskans vrå. Skrattande

(Har råkat på lite gamla helgtävlingar vi roade oss med också. Kanske en idé att ta upp igen.. hmmm…)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Pennylane1]
9/30/11, 1:26 PM
#135

det var inte såå länge sen man skymtade Raphanus här, eller möjligen var det hans vålnad?

Margareta
9/30/11, 1:43 PM
#136

Det måste varit hans vålnad - det är ju mer än två år sen han dog…

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

bluegoose
9/30/11, 1:46 PM
#137

Vi är rätt många som är här och spökar … Oskyldig

[Pennylane1]
9/30/11, 2:05 PM
#138

ja jag är nog död själv vad det verkar!

raphanus
9/30/11, 4:52 PM
#139

#135 - BÖ!

Annons:
Mooniq
9/30/11, 4:58 PM
#140

..jag e död, länge leve mig

Jag får flashar tbx till Fantomen.. Fantomen är död -länge leve Fantomen..

och om jag e död, så har jag många jag ska spöka för.. vi kanske allesammans döda lchf'are kunde göra en räd på livsmedelsverket, Unilever och andra matmarodörer??

Kul tråd…

Skrattande.. nu vill jag ju såklart ha andra smilisar - spöksmilisar för oss över 2 år..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Andina
9/30/11, 5:06 PM
#141

Ett Medium säger: Jag känner att Raphanus (trådstartaren) andes energier vilar över tråden. Jag får till mig siffrorna #139… och "BÖ!".

#140 - Japp! Här har vi 'våra' smilisar! Skrattande

dancing ghost

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Mooniq
9/30/11, 5:11 PM
#142

Här blir ju nästa boende för min del då… Lite filmkänsla, duschhänge, vacker kvinna duschar, skuggfigur - stoooor kniv….Jag skrämmer nog iväg Norman Bates oxå…

kul figurer - Tack #141 Andina

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Pennylane1]
9/30/11, 5:22 PM
#143

#139 BÖ själv!!!

kaisakavat
9/30/11, 5:59 PM
#144

raphanus - roligt att vi får.. förnimma dig.. då och då.. Cool

*

Här är det stendött sen länge.. Första LCHF-omgången 2005. Kom på villovägar och vistades sen bland de levande en tid - som kolhydratzombie - innan jag bestämde mig för att gå hädan för gott.

Spökar här på KIF sendan början av 2008.. *spöksmiley*

Coronella
9/30/11, 6:38 PM
#145

hahaha! Tack alla - fredagskvällen räddad! Testade lchf första gången runt 2000 - så även om jag inte varit strikt borde jag passerat gränsen för länge sedan ;)

raphanus
10/1/11, 1:57 AM
#146

#143 - UAAA! Skräms inte sådär! Jag blir ju dörädd!
#144 - Jo, man försöker ju vara så spirituell man kan när man nu väl har förpassats till andevärlden.

Annons:
maxiq
10/4/11, 12:48 AM
#147

Det är väl si och så med klädseln på andra sidan har jag hört. Det är många som har en dålig ande-dräkt…

Obestämd


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

greensis
10/4/11, 7:28 AM
#148

#147 Det är ketosen som hänger med. Och det är klart att vi har dålig ande-dräkt "för du kan ingenting ta med dig dit du går"

Fabricati diem, pvnc!

batman
10/4/11, 7:48 PM
#149

Skrattande

ullebull
7/6/14, 4:12 PM
#150

Puffar upp, läs och få ett gott skratt…. igen…

Cina-y
7/7/14, 4:25 PM
#151

Haha, hade inte sett denna tråd förut 😂

Zepp
7/7/14, 5:08 PM
#152

Kan bara meddela att min död för flera år sedan är betydligt överdriven!

Hur det blir framöver låter jag vara osagt!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

ullebull
7/7/14, 6:45 PM
#153

Ja Zepp, du lever än haha, men en rolig tråd är det i alla fall, tänkte tillbaka på stämningen vi höll här då ojoj.

Annons:
Inkanyezi
7/8/14, 11:58 PM
#154

Jag har också skjutit upp min begravning på obestämd tid.

ullebull
7/9/14, 11:47 AM
#155

otroligt att så många av oss har överlevt

odezza
7/9/14, 12:10 PM
#156

Nu har jag hållit på i 8 år, och undrar när jag ska dö?! Jag är friskare, starkare och piggare än jag var då jag började.

Då orkade jag inte ens tänka ordet motion, nu styrketränar jag, och springer!

"still lost in space and time"

ullebull
7/9/14, 1:21 PM
#157

wow, vilken förbättring odezza, 

motion är ett svårt ord för mig, haha

raphanus
7/10/14, 6:31 PM
#158

*rossel* … här på andra sidan ser det förvånansvärt mycket ut som när jag fortfarande levde. Och allt känns precis likadant som i levande livet också. Mysko.

maxiq
7/10/14, 8:48 PM
#159

Ja du är dig "lik" 😉


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

skogs-tolva
8/14/14, 12:40 PM
#160

Still alive and kickin' 😃

Annons:
Adur
8/14/14, 3:11 PM
#161

Jag är mer förvånad över att denna uråldriga tråd återuppstod än att Raphanus är vid god vigör där på andra sidan. 😊

maxiq
8/14/14, 5:40 PM
#162

Både LCHF-are och deras trådar är odödliga! 😉


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Margareta
8/14/14, 9:49 PM
#163

Somliga av oss i alla fall :-)

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

raphanus
8/15/14, 5:40 AM
#164

Man kan ju tolka det här med andra sidan på lite olika sätt, förstås. När jag startade den här tråden bodde jag på den ena sidan av Östersjön, men nu bor jag på den andra. Matrevolutionen av Andreas Eenfelt finns i bokhandlarna här också, men någon större debatt om att en sån som jag egentligen borde vara död förs inte här.

Upp till toppen
Annons: