Annons:
Etikettövrigt
Läst 6350 ggr
Andina
2009-01-25 18:01

Stevia - utan bismak

Jag har läst att många inte väljer stevian p g a en bismak (anis i första hand antar jag). Därför vill jag tipsa om stevian på www.cayote.se - de har stevia som bara smakar sött, utan bismak, de har stevia med den "klassiska anissmaken" och även stevia i andra smaker. (Jag har provat vanilj - den fungerar bra där jag vill ha vaniljsmak. Stevia med anissmak gillar jag också, men jag har inte hittat nå'n vettig användning för den :)… )
Stevian där anissmaken är borttagen smakar helt enkelt bara sött!

Stevian finns även i olika koncentrat. En droppe stevia - räcker långt.

Jag har själv använt mig av stevia i många år, just från Cayote - och har inte hittat något annat alternativ som smakar lika bra eller som är en helt naturlig sötma.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Lava
2009-01-25 18:29
#1

Har funderat på att prova stevia… jag hittar ingen naturell på sidan, bara med olika smaker?

lizaohman
2009-01-25 18:31
#2

Kanske du kan använda stevia med anissmaken du gillar i äggmjölken?

Andina
2009-01-25 18:38
#3

När du klickat på Stevia i högermenyn (under "Kategorier") ser du, på den nya sidan du får upp, en "undermeny" där du klickat nyss. Där hittar du "Stevia Clear" - vilken är varianten utan bismak.

Under Artiklar kan du läsa mer om stevia som sötningsmedel.
Du hittar omvandlingstabeller (mellan stevia och socker för de olika slags koncentraten) och vad Stevia egentligen är osv.

Hoppas det hjälpte?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
2009-01-25 18:39
#4

#2 - Tack för idén! Jag ska definitivt prova! Det låter suspekt… men vem vet… (Det tyckte jag för övrigt att äggmjölk gjorde också innan jag provat, men guud va gott det var!)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Lava
2009-01-25 18:46
#5

Andina, tack så mycket men jag tror den är slut, för det står bara att det inte finns några produkter i den kategorin.

Däremot finns det med aprikos, apelsin m.m. Har du provat någon av dem?

Andina
2009-01-25 18:58
#6

Ahh… det var ju synd!!! Och här hojtar jag högt om stevian utan bismak… Skäms

Jag har mejlat en förfrågan till dem för att höra om och när de väntar in leveranser på Stevian.
Jag återkommer i denna tråd när jag fått svar från dem.

Nej jag har inte provat de smakerna. Den enda jag har provat är stevia med vanilj-smak, men den verkar de inte alls ha med längre…

Jag hoppas verkligen jag slipper att leta efter en stevia utan bismak på annat håll (bekväm som jag är…)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Lava
2009-01-25 19:03
#7

Vore ju bra om de får in den igen snart :) Det låter superbra med en utan bismak.

aspas
2009-01-25 19:33
#8

Jag köper Stevia från:  www.stevia.se

Det smakar bara sött

flikkan77
2009-01-25 20:48
#9

Är det någon skillnad i smak på stevia i droppform och den i pulver?

Köpte en smakfri i pulverform men jag klarar inte av att använda den på grund av en mysko bismak, tycker inte det smakar anis utan bara beskt.

"You just have to belive…"

Andina
2009-01-30 15:12
#10

Nu har jag pratat med Cayote som jag köpt Stevia av i flera år - Steviaprodukterna tycks ju ta slut.

Har skapat en ny tråd om detta: [Stevia – tar slut på marknaden! Nej Hjälp…!](http://kolhydrater.ifokus.se/?ThreadId=c4ef9c75-dd6f-452d-a0c7-b4cf342c369f&mDate=2009-01-30 14:09:21&gid=3b83d66a-0a2e-40b3-bc8f-674e16ea6bc5&rcount=5)

/mvh

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

lailafahlberg
2013-08-04 01:57
#11

Varför kan jag inte komma vidare till länken?? :( kommer bara till någon sida som kräver inlog..

[Petronella Pip]
2013-08-04 08:19
#12

kanske för att tråden är 4.5 år gammal? Det blir så med länkar med tiden, de flyttar osv.

Upp till toppen
Annons: