Annons:
Etikettmat-recept-på-bröd-och-brödbaserade-rätter
Läst 6850 ggr
MissZapp
2/6/09, 8:36 PM

Godaste Pizzan Ever!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ikväll gjorde den godaste pizzan jag någonsin gjort.. å nej jag överdriver inte! Visserligen så finns den på min blogg, men jag vill inte att någon ska missa denna godomliga skapelse! *hehe*

Till en pizza som räcker till en hungrig eller två mindre hungriga personer behöver du det på bilden till höger dvs, finstrimlad zucchini, hackad skinka, tunt skivad ölkorv med chilismak, fint hackade jalapenjos, stekta färska champinjoner, min hemmagjorda pizzasås (tomatpuré funkar det med), gratängost och chevreost! (den sista ingrediensen är den viktigaste!)

Så här gör du pizzabotten: Vispa ett ägg med lite salt så det blir fluffigt. Häll i 1 msk olja, 2½ msk vatten, ½ krm bakpulver, torkad vitlök, basilika och knappt 1½ msk fiberhusk. Blanda väl och låt svälla i 10 minuter. Sätt ugnen på 225 grader (varmluft) bred ut smeten på bakplåtspapper till en rundel. För att få den tunn så plattade jag ut den det sista med torra fingrar. Grädda i 10 minuter eller tills bottnen får en fin färg. Tag ut och lägg på allt gott! Krydda med lite cayennepeppar och pizzakrydda! Voalla, godaste pizzan ever!

Annons:
mariech
2/6/09, 8:43 PM
#1

Oj det lät gott, måste jag prova, varit ganska pizzasugen sista tiden!! Så tackar för tipset Skrattande

fia1
2/6/09, 8:46 PM
#2

Jag tror dig, jag bokmärker, hmm mums.

jejjja
2/6/09, 8:47 PM
#3

Måste prova den imorgon

MissZapp
2/6/09, 8:52 PM
#4

Kul att ni nappar! Hittade getost och skinka på Hemköp i halva-priset-disken så då var det bara att slå till svänga ihop något smaskigt! Getost är min nya favorit, underbart gott! Glad

Saintpaulian
2/7/09, 10:21 AM
#5

Ser jättegott ut, men fibrerna i bottnen klarar inte min mage, så jag ska testa att göra den bottnen som någon tipsade om. Finhackad blomkål, ägg och ost blandas och blir en botten. Kanske bättre för IBS magar.

Men din pizza ser verkligen smaskig ut, blir kanske en pizza i kväll.

MissZapp
2/7/09, 11:17 AM
#6

#5 Det är ju pålägget som är det viktigaste! Tungan ute

Annons:
Caena
2/7/09, 6:54 PM
#7

körde du med ost över och in i ugnen igen? 
vill ju ha massor med smält ost över så klart!

MissZapp
2/7/09, 7:18 PM
#8

#7 Jag körde med massor av ost! Först gjorde jag bottnen för sig, sen la jag på allt pålägg ink ost och sen in ugnen igen.. Glad

Saintpaulian
2/7/09, 7:19 PM
#9

#6 jaaa pålägget är så pass viktigt att man kan ju lika gärna göra en pizza genom att bara lägga pålägg på en tallrik och slänga in den i micron en stund, om man har grilleffekt… Tungan ute

MissZapp
2/7/09, 7:47 PM
#10

#9 Säkert jättegott, men lite klurigt att äta med händerna.. för det måste man ju göra med pizza Tungan ute

ariaam
2/7/09, 7:51 PM
#11

Detta lät gott, bokmärker!Flört

ariaam
2/7/09, 7:51 PM
#12

Detta lät gott, bokmärker!Flört

linavdp
2/8/09, 12:44 AM
#13

Detta receptet har hamnat bland mina favoriter nu =) Låter helt underbart!

/Lina
http://www.lvdp.blogg.se

Annons:
mjao
2/8/09, 1:30 AM
#14

låter gott, måste skaffa fiberhusk någon gång..

och det här låter ju kanske lite stalkigt, men visst hade du en blogg för ett par år sedan? jag läste den :)

MissZapp
2/8/09, 1:34 AM
#15

#14 Visst hade jag det! Glad Bloggar faktiskt fortfarande men på bloggen med det för tillfället aningen missvisande namnet: http://trueblonde.blogg.se

Tips! Hittade fiberhusk idag på Coop Form i 300 grams förpackning för 56 kr. Tidigare så har jag bara hittat 100 gram för 35 kr på Hemköp..

fenixthebasketcase
2/19/09, 2:33 PM
#16

Jag har nästan precis startat med lchf men det här receptet verkar himla nice! Någon som har förslag på vad man kan ha på om man har en ömtålig och laktosintolerant mage?

mollward
2/22/09, 2:47 PM
#17

Hejsan! Har nu provat pizzabottenreceptet och det blev jättebra.

Tackar! Skrattande

hxhhxh
2/27/11, 8:44 PM
#18

Hej! Har denna i ugnen nu och det ser jättesmarrigt ut! Kan knappt vänta tills den blir klar.Glad

Upp till toppen
Annons: