Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Länkar - Radio/TV

Nyheterna på SVT1

2009-03-15 20:59 #0 av: Jennix

Snacka om kritik mot LCHF... Gråter Inte en röst som fick tala för oss, bara skitsnack om att lågt kolesterol ger mindre risk för hjärtinfarkt och dom har minsann minskat hälften under de senaste åren...

OBS, jag blir inte lessen över att en sk. expert uttalar sig utan att media inte har granskat de "fakta" som finns bakom utan att det mer låter som propaganda.

http://playrapport.se/#/video/1481579

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Anmäl
2009-03-15 21:02 #1 av: Coturnix

Jo jag gjorde det! Allvarligt. Ett fall för granskningsnämnden. Det strider mot den opartiskhet som ska gälla i public service.

Anmäl
2009-03-15 21:04 #2 av: Efva

Ja, jag såg det, och höll på att sätta mina smör- och ostgratinerade LCHF-pannkakor i halsen.

Är det inte många härinne som har påvisat bättre kolesterolvärden efter att man har börjat äta LCHF?

Nu får man stå till svars på jobbet i morgon. Man blir bara trött....Rynkar på näsan

Anmäl
2009-03-15 21:04 #3 av: bazz

Enda jag kunde tänka var "Uffe Ravnskov, HJÄLP!!!"

Snacka om att bli sågad jäms med knäna...å med tanke på hur dåligt underbyggd dagens forskning är eftersom den inte står på stadiga fötter utan snarare lerfötter......

Anmäl
2009-03-15 21:04 #4 av: konichiwa

men jag blir osäker, har dom rätt?

Jag måste få ställa frågan!

Agneta

Tvålmakaren

Anmäl
2009-03-15 21:09 #5 av: drina

Solklart att det strider mot opartiskhetSkrikandes

Anmäl
2009-03-15 21:11 #6 av: ijonsson

# Jag håller med dej... blir också lite rädd... Är vi helt fel på det??!!

Anmäl
2009-03-15 21:12 #7 av: Jennix

#4  Det beror på hur man ser det. Det är möjligt att hjärtinfarkterna har minskat de senaste åren, men det finns inga bevis för att högt kolesterol leder hjärtinfarkt eller att det är pga mättat fett.

Jag har läst tillräckligt många studier och tyvärr så har media ingen koll på vad dom rapporterar.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Anmäl
2009-03-15 21:13 #8 av: nyborjare08

Vad sa de mer exakt? Jag missade inslaget.

Anmäl
2009-03-15 21:14 #9 av: Coturnix

...det var ju väldigt mycket pasta i den portionen som förevisades i reportaget! Så visst blir man skraj!:)

Anmäl
2009-03-15 21:17 #10 av: drina

Att fett höjer kolesterolet och att hjärt-kärlsjukdomar minskat efter att folk ätit mindre fett

Anmäl
2009-03-15 21:23 #11 av: Coturnix

"Så enkelt är det. Äter du naturliga fetter så ökar dödligheten" Fritt citerat ur minnet. Skulle tro att inslaget finns i svt play på webben.

Anmäl
2009-03-15 21:23 #12 av: ikna

Men vi får väl kanske ändå ta till oss att det är färre som har högt kolesterol sedan rekommendationerna om att äta mindre mättat fett infördes!

Men det är kanske inte glasklart att minskningen beror på att folk verkligen äter mindre mättat fett.

Anmäl
2009-03-15 21:23 #13 av: ijonsson

#8 Att du bör undvika smör, grädde o bacon för att slippa hjärtproblem.

Anmäl
2009-03-15 21:24 #14 av: Jennix

#12  Jag vill ha bevis innan jag "tror" på det. Har inte sett några såna hittills.

Anmäl
2009-03-15 21:27 #15 av: Zepp

Ja men nu finns det hu inget samband mellan kolesterol och hjärtinfarkt så??

"Nya resultat från primärpreventiva interventionsstudier med långvarig sänkning av kostintag av såväl totalfett som mättat fett visar ingen signifikant effekt på risken att insjukna i cancer eller hjärt- kärlsjukdom. Fynden är i linje med en längre tids samlade observationsstudier."

http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=%208291

Däremot finns ett solklart samband mellan högt intag av snabba kolhydrater och hjärtkärlhälsa!

"En klar majoritet av alla hjärtinfarktpatienter har en patologisk sockeromsättning. Till den knappa fjärdedel som redan har en känd diabetes när de kommer till hjärtintensiven ska läggas en lika stor grupp tidigare odiagnosticerade diabetiker och ytterligare 40 procent med försämrad glukostolerans."

http://www.diabetolognytt.se/detta_nummer_2_3_2006/artikel14.html

Va f-n det skall vara högt kolesterol om teorin skall stämma jue!

"Förutom upptäckten att fettinlagringar i hjärtat föregår diabetes såg forskarna att personer med onormal sockermetabolism hade signifikant mer fettansamlingar i sina hjärtan än personer med normalt blodsocker oavsett kroppsvikt."

http://www.lakemedelsvarlden.se/zino.aspx?articleID=10948

Osv osv osv....

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2009-03-15 21:27 #16 av: ikna

#14 Har du sådana bevis för motsatsen?

Anmäl
2009-03-15 21:30 #17 av: mikaelj

ikna,

* http://www.nrjournal.com/article/S0271-5317(08)00213-3/abstract

* http://www.kostdoktorn.se/spansk-ketogen-medelhavskost

* http://www.kostdoktorn.se/karlshamn-44-manader

Anmäl
2009-03-15 21:31 #18 av: Coturnix

rapportinslaget

Anmäl
2009-03-15 21:32 #19 av: Zepp

"Kost med för mycket snabba kolhydrater ökar risken för hjärt- och kärlsjukdomar, enligt en sammanställning av 37 koststudier."

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/snabba-kolhydrater-skadar-hjartat-1.594363

Det finns inga seriösa kostdebatörer längre som anser mättat fett är farligt!!

Anmäl
2009-03-15 21:32 #20 av: Per_W

Skickade följande till rapport@svt.se

Flera får gärna skriva till Rapportredaktionen:

Ikväll sände Rapport ett inslag om mättat fett där det kategoriskt hävdades att all vetenskap visar att minskad konsumtion minskat dödlighet i hjärt- och kärlsjukdomar. Rapport valde i detta inslag att helt frångå sitt krav på objektivitet. Endast den ena sidan fick komma till tals. Det finns flera ledande svenska såväl som internationella forskare som har en helt annan analys av den vetenskapliga läget om mättat fett och hjärt- och kärlsjukdom.  

Låt mig bara nämna några svenska sådana:

* Fredrik Nyström, professor vid Hälsouniversitetet i Linköping, närmast världsberömd för sin Super Size me-studie

* Göran Berglund, professor Lunds Universitet, ansvarig för den stora Malmö-kostsudien.

* Birgitta Strandvik, professor i pediatrik vid institutionen för kvinnors och barns hälsa, Göteborgs universitet

* Johan Frostegård, professor i medicin och överläkare vid Karolinska Institutet  

Jag skulle kunna nämna ett tiotal andra bara i Sverige. Men jag utgår från att Rapportredaktionen inser sitt misstag och korrigerar detta uppenbara avsteg från kravet på objektivitet i ett nytt inslag.  

Per Wikholm författare"Ideologin och pengarna bakom kostråden", omvärldsanalytiker och molekylärbiolog  070-217 58 92

Anmäl
2009-03-15 21:35 #21 av: magma

#16: Nu är det ju så att som privatperson så måste man inte ha bevis för någonting alls! Man får gå efter sådant som bättre hälsa, bättre allmäntillstånd m.fl positiva effekter och få lov att dra sina egna slutsatser.

Medan kostråd som marknadsförs av staten, SLV, landstinget mm (dvs det s.k "etablissemanget") SKA ha torrt på fötterna och SKA ha vattentäta bevis för att det verkligen ligger till som de påstår att det gör. Att så inte är fallet är en stor skandal, för att inte tala om en samhällelig fara.

Anmäl
2009-03-15 21:36 #22 av: Coturnix

# 20 Tack! Ord och handling.

Anmäl
2009-03-15 21:37 #23 av: UBCL

Med anledning av kvällens skrämselpropaganda i SVT vill jag hänvisa till en annan professor, Göran Berglund, som i ett långt inlägg i Läkartidningen starkt ifrågasätter etablissemangets syn på vad vi ska äta.

Ytterligare en professor som också ifrågasätter kostråden är Johan Frostegård som Kostdoktorn har skrivit om här och här, läs gärna på så att ni har svar när frågorna kommer Glad

Zepp, sorry, jag läste inte hela tråden innan jag gjorde min kommentar Skäms

Anmäl
2009-03-15 21:39 #24 av: Johannika

Jag såg själv inte programmet, men mamma ringde och var halvt hysteriskt och trodde att jag nu skulle få en infarkt på stuberten för de hade någon professor (vem var det?) sagt på TV.... Jag skickade henne Zepps länkar... (Tack för det Zepp!)

Anmäl
2009-03-15 21:44 #25 av: drina

Har också mejlat till rapport och kritiserat inslaget

länkade till Kostdoktorn.se som exempelGlad

Anmäl
2009-03-15 21:44 #26 av: greensis

Men glöm inte att skriva/maila till Rapport, också, inte bara ondgöra sig över dem här!Oskyldig

Anmäl
2009-03-15 21:44 #27 av: Zepp

Jag tycker det verkar som tanten den där professorn inte har alla indianerna i kanoten rent ut sagt, eller så fiskar hon anslag i grumligt vatten!

Om nu det vanligaste är att folk som kommer in akut på hjärtakuten är diabetiker eller prediabetiker???

Hur kommer det sig nu att att man får "glukosmetabolismstörningar" av mättat fett?

Anmäl
2009-03-15 21:45 #28 av: ikna

#17 Korta studier eller med få testpersoner

#19 Det tror jag helt och hållet på, att det är snabba kolhydrater som ökar riskerna för övervikt och hjärt-kärlsjukdomar.

Jag får ofta en känsla av att det slås tillbaka med väldigt hårda ord, så fort någon har annan åsikt än den gängse här på Kolhydrater i fokus. Stämningen blir genast riktigt hätsk! Fast det många gånger bara handlar om olika syn på saken.

Anmäl
2009-03-15 21:47 #29 av: UBCL

#2 Efter ett år på lchf och efter att ha slutat med statinerna nästan i samma veva har jag nu en ApoB/ApoA1-kvot på 0,56 Glad

Den ska för män helst vara under 0,7 och för kvinnor 0,6, antar att detta beror på min kvinnliga sida Skrattande

Bertil

Anmäl
2009-03-15 21:47 #30 av: mikaelj

"Mer forskning behövs" låter lite som tobaksbolagen.

Men låt gå.  Karlshamnsstudien visar att de i 44 månader hållt sig friska. Hur lång tid tar det innan blodfetter, blodsocker, insulinnivå och CRP börjar stiga igen tycker du?

Anmäl
2009-03-15 21:48 #31 av: Jennix

#28  Menar du i den här tråden eller? Du får gärna visa vad du menar. Jag tycker snarare att det är rätt högt i tak här, vi tillåter det mesta - det syns väl på senaste tidens tramserier...  Men alla får tåla att dom får svar om nån inte håller med, oavsett vilken åsikt man har.

Anmäl
2009-03-15 21:49 #32 av: ikna

#21 Visst, här inne verkar det väldigt viktigt att de som är emot LCHF har bevis för det, medan LCHF:are inte behöver bevis.

Jag tycker också att var och en måste dra egna slutsatser, men vi behöver ju inte hoppa på de som tycker annorlunda!

Anmäl
2009-03-15 21:50 #33 av: drina

Det handlar om opartiskhet ikna!! Man måste belysa alla ståndpunkter, är för yttrandefrihet. Rapport måste få sig en uppläxningSkrikandes

Anmäl
2009-03-15 21:51 #34 av: bustas

Kan för lite för att gå in på medicin, men ensidigheten gjorde mig förbannad1 Mailade följande:

"Nu har det hänt igen! Tidigare tror jag det var Aktuellt härom veckan! ”Mättat fett är farligt”! Vad och vem ligger bakom detta faktum att det blivit så populärt att marknadsföra de ”lätta” produkterna samt kemismörjan som kallas margarin i SVT. Vem gav er tipset? Var fanns doktorerna som förespråkar mättat fett i detta inslag? Vore jätteintressant att få svar på hur idén om detta inslag kom upp på Rapportredaktionen. Livsmedelsindustrin har en märklig förmåga att få ut sina budskap."

Anmäl
2009-03-15 21:52 #35 av: Jennix

#32  I det här fallet så handlar det ju om att jag inte behöver ha bevis för motsatsen bara för att jag vill ha bevis för det dom säger är sant. Man ska inte behöva ha bevis för att kräva bevis. Speciellt inte från professorer i TV.

Anmäl
2009-03-15 21:54 #36 av: ikna

Skrikandes Glad Flört

Anmäl
2009-03-15 22:04 #37 av: Zepp

Jag vet inte vad det är för bevis som skall fram, räcker det med att ett antal av våra förfäder levt på liknade kost i årmiljoner??

Inuiter, Masajer Samer och andra folkslag som varit helt beroende ab animalisk föda!!

"Lappen äter intet bröd, lever doch frisk, att han är ett exempel. Jag såg gubbar om 60 åhr i fiellen springa som barn, ja lägga foten på nacken, det jag wist deducerar a defectu panis [av avsaknad av bröd]. Alla som äta mycket bröd hafwa en obstruerad maga.. Lappen som äter inga vegetabilier, utan pure carnivorus [är ren köttätare], vere psces, aestate lac, automne aves, hyeme pisces [om våren fisk, om sommaren mjölk, om hösten fågel, om vintern fisk]: lätt, wig, lång lifvat"

http://www.kostdoktorn.se/carl-von-linne-talar-ut

Anmäl
2009-03-15 22:16 #38 av: bazz

Professor Annika Rosengren, Sahlgrenska;

Kardiovaskulär epidemiologi

En av de stora utmaningarna inom den kardiovaskulära epidemiologin är de snabba och stora förändringarna över tid i sjukdomens förekomst, dödlighet och kliniska bild. 

De specifika målen i våra studier är:

• att fortsätta beskriva och analysera förändringar i olika kardiovaskulära sjukdomar hos män och kvinnor i Sverige och i Göteborg
  • att studera förändringar i den kliniska bilden och prognos i akut kranskärlssjukdom i Göteborg
  • att studera om olika riskfaktorer är relaterade till olika kliniska manifestationer av kranskärlssjukdom (kronisk i jämförelse med akut, ST-höjningsinfarkt i jämförelse med andra former av akut kranskärlssjukdom
  • att studera effekten av olika riskfaktorer, särskilt övervikt, på olika former av kardiovaskulär sjukdom (djup ventrombos/lungemboli, stroke, demens, aortastenos, aortaaneurysm) bland män och kvinnor i Göteborg

Vi har också ett välutvecklat internationellt samarbete – PURE- studien och INTERHEART. PURE = Prospective Urban Rural Epidemiologic study är en prospektiv kohortstudie som bedrivs i 15 länder, huvudsakligen låginkomst-länder, och rör sociala determinanter för hälsa. Vi avser att undersöka 3,500 män och kvinnor i Göteborg och 1,500 i Skaraborg, av 140,000 totalt i världen.

Studien som refereras till i Rapportinslaget (PURE-studie) har jag inte hittat än....

Anmäl
2009-03-15 22:19 #39 av: bustas

Det verkar som om vi försöker övertyga oss själva i många av inläggen i denna tråd. Det lär väl inte behövas! Skriv till Rapportredaktionen!!! Vi kan inte övertyga redaktören vad som är rätt genom djuplodningar i ämnet. Skriv bara! det är mängden email som räknas!

Anmäl
2009-03-15 22:19 #40 av: gluffgluff

Jag har mejlat rapport och bett att få se rapporten som de diskuterar i inslaget. Jag är rätt så säker på att man med felaktiga antaganden kommer till galna slutsatser i det här fallet (ett klassiskt fall av skit in - skit ut).

Angående totalkolesterol och hjärt- kärlsjukdom,och lite om blodsocker och hjärt- kärlsjukdom:

Hyperlipid

Anmäl
2009-03-15 22:49 #41 av: gluffgluff

Jag undrar om det inte är

den här

de diskuterar i inslaget. Närmare ett år gammal, undrar varför den tas upp nu... Totalkolesterol, jajamän. Det värdet har sjunkit. Och det hänger säkert ihop med kostförändringar till en del. Enligt forskarnas modell så minskar det risken med x %, och det verkar stämma med hur många som verkligen drabbats. Fast det bevisar ju ingenting. En sån här multivariabel modell kan ju vara fel i några av variablerna, och helt ha missat andra variabler, och ändå råka ge ett hyfsat rätt resultat.

Om de som drabbades av hjärtinfarkt faktiskt hade signifikant högre totalkolesterol än de som inte gjorde det, så skulle jag kanske lyssna lite, men det har de ju inte tittat på här.

Anmäl
2009-03-15 22:54 #42 av: chilisalsa

En epidemiolog alltså... klart som korvspad !

Anmäl
2009-03-15 22:54 #43 av: mikaelj

Totalkolesterol säger inte så mycket.  Det kan vara lägre, men LDL/HDL kan vara sämre.  Sedan kan LDL sjunka, men ändå ge större risk via Apo-kvoten.

Anmäl
2009-03-15 23:00 #44 av: Margareta

De sades i inslaget att det var flera faktorer. Jag väntar med spänning på våra analytikers svar på detta slag underbältet.

Propaganda-TV sa Jenny och det uttrycket stal jag när jag jag skrev och klagade.

Det låter nästan hädiskt att använda det uttrycket i ett demokratiskt land och så kändes det.

/Margareta, sajtvärd för http://kolhydrater.iFokus.se
Bloggar om LCHF för oss som har svårt att gå ner i vikt på
Vägen till 65

Ger tillsammans med Bo Zackrisson och Sten Sture Skaldeman
ut LCHF-magasinet.
http://www.lchfmagasinet.se

Anmäl
2009-03-15 23:08 #45 av: greensis

Kostdoktorn har redan skrivit om inslaget

Anmäl
2009-03-15 23:24 #46 av: Doc

Jag har skrivit ner inslaget och kommenterat det här:

Rapport skräms om fett

Tillägg: oops såg inte att greensis redan länkat Glad

Anmäl
2009-03-15 23:24 #47 av: Adur

Man anar en lätt desperation ute i landet. Vaihelvete, varför äter inte folk margarin längre, som vi har lärt dem?

Och så kommer ett tokvinklat inslag som säkert gör susen hos alla dem som inte är så insatta. Det är lite pinsamt för Rapport, det luktar kvällstidningsjournalistik. Först älskar man att skriva löpsedlar om den nya fettdieten, sen kommer den självklara uppföljningen om hur dödligt det är. I Aftonbladet förväntar man sig den ordningen, men inte i den seriösa nyhetsrapporteringen.

Men hav förtröstan - detta är helt naturligt i utvecklingen. Vi är mitt uppe i fight-stadiet nu, enligt Gandhis beskrivning.

Anmäl
2009-03-15 23:25 #48 av: Vandraren

Säger som #1, detta är ett fall för granskningsnämnden . Kan inte anses uppfylla public service krav på opartiskhet. Jag är förvånad.

Anmäl
2009-03-15 23:31 #49 av: bazz

#41 Eller den här studien som hon sökt anslag för från Hjärtlungfonden, Formas, etc (2006 samt 2007) så det skulle stämma i tiden med att den publiceras nu

PURE-studien - sociala determinanter för kardiovaskulär sjukdom i staden och på landsbygden

Anmäl
2009-03-16 00:34 #50 av: Coturnix

#47 ;)

#41 Är det på det viset kan man ju verkligen undra hur det fungerar, eller inte fungerar ...om "opartiskheten" hänger på vilka kontakter man har.

Anmäl
2009-03-16 00:44 #51 av: Zepp

Det luktar påtryckningar och dumhet lång väg!

Och man väljer en undersökning som kommit fram till att ökad fetma och ökade triglyserider är bra för att minska hjärtkärlsjukdommarna!

Allvarligt talat tror jag inte reportern ens läst undersökningen, utan bara agerat skrivkuli för någon/något!

Det var faktist inget speciellt med den rapporten!

Anmäl
2009-03-16 12:36 #52 av: Per_W

Fortsätt bombardera högkvarteret!

Skriver detta för att flytta upp tråden så att fler ska utöva påtryckningar på Rapport-redaktionen och Granskningsnämnden. Både Kostdoktorn och Annikas blogg skriver om detta.

Detta Rapportonslag är så viklat att det måste vara lobbat av en PR-byrå.

Anmäl
2009-03-16 12:42 #53 av: Magica1970

Jag har mailat Rapport och gjort en anmälan till granskningsnämnden.

Anmäl
2009-03-16 12:44 #54 av: nobban7

Men visade de inte att smörförsäljningen går upp och hjärtinfarkterna ner?

Anmäl
2009-03-16 12:51 #55 av: Magica1970

Jo, men de påstår att hjärtinfarkterna har gått ner tack vare lättmargarinet (det är ju så de vill att det ska se ut). Att fler också medicineras tar de inte med i beräkningarna.

Anmäl
2009-03-16 12:54 #56 av: greensis

Om jag minns statistiken rätt har dödligheten i hjärtinfakrt gått ned (mediciner, bättre vård osv) men att antalet infarkter totalt är konstant eller ökande...

Anmäl
2009-03-16 13:07 #57 av: uzie

Jag råkade se inslaget och mamma ringde och var orolig också. Det jag reagerade på var att den där professorn (eller vad hon nu var) fick några papper att titta på, såg förvånad ut men sen inte kommenterade det. Kändes som om hon läst ett bevis för att lchf funkar och valde att inte nämna det för det skulle ha motsagt hennes bestämda uppfattning.

Jag har nyligen gjort en kolesterol mätning och den hade varit perfekt om jag inte rökt eftersom rökare har hårdare krav på sig. Håller på att söka nån äldre mätning sen före lchf för att jämföra...

Anmäl
2009-03-16 13:28 #58 av: KatNyb

Jag har mailat min protest till Rapport-redaktionen. Frågan är om det får någon effekt... Om dom haft lite insikt hade ett sådant inslag inte fått passera. Så nu kommer dom nog bara att försvara inslaget. Är det någon som gjort anmälan till granskningsnämnden?

Eller kanske vi ska skicka ett mail till Uppdrag Granskning?

Anmäl
2009-03-16 13:48 #59 av: Siggebus

Här är en länk till granskningsnämnden om ni inte redan hittat den - anmäl dit.

Granskningsnämden

Anmäl
2009-03-16 13:51 #60 av: nyborjare08

Jag läste på Annika Dahlqvists blogg att flera har anmält inslaget till granskningsnämnden. Det ska bli intressant att följa detta! Hoppas att något händer!

Anmäl
2009-03-16 14:19 #61 av: drina

Har anmält till granskningsnämnden, vilket är viktigt, det räcker inte att mejla rapport.

Anmäl
2009-03-16 17:55 #62 av: greensis

Jag ska fila på ett upprört mail på cykeln på hemväg

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.