Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2635 ggr
mojmoj
3/20/09, 11:02 AM

1/2 kg kravsmör och 600g bregott

Jag har nyligen ringt till Arla om önskemål om mer normala storlekar på kravsmör och kravbregott. Idag finns bara små förpackningar 250g och i en del butiker på 1kg kravsmör, varför inte 1/2 kg som är den enl mig den mest önskade storleken. Likadant är det med bregotten. Det skulle bli billigare med en större ask på 600g. Eller? Om fler tycker likadant kan ni väl också ringa till Arla, så kanske det händer något. Telefonnumret till Arla är 020-99 66 99.

Annons:
Lena123
3/20/09, 4:02 PM
#1

Jag kom med ett önskemål till min affär att de kunde ta in 1kg paket smör.

De kollade upp det och ringde till mig efter några dagar och sa att det skulle bli dyrare.Hur kan det komma sig??Obestämd

http://www.winthers-skafferi.se/

Hanveden
3/20/09, 6:25 PM
#2

#1 ICA kvantum i Kungens kurva sade samma sak till mig.

Det var på grund av att ICA hade förhandlat om ett bra pris på 500g paketen av standardsmör och bra pris på små paket kravsmör, som köps igenom ICA centralt. Skulle den enskilda butiken ta hem andra storlekar direkt från Arla kan inte enskilda handlaren få så bra priser.

Så kan man påverka ICA centralt att de utökar sortimentet av smörförpackningar kan det bli andra priser…

Med LCHF hälsningar  Glad.

[Petronella Pip]
6/11/13, 7:53 AM
#3

Ja det är på samma sätt som  grädde kan bli dyrare per liter, fast det är större förpackningar, för att den de säljer mest av har de förhandlat sig till ett lägre pris för.

redets
6/11/13, 4:10 PM
#4

Jag köper alltid Krav Bregott i 600g. askar och smöret gör jag av med så fort så det köper jag i 1kg.

Har sett Kravsmör i 500g. förpackning men det var nog ganska länge se'n nu när jag tänker efter.

Seglarina
6/11/13, 4:52 PM
#5

Jag undviker nu mer Arlas produkter så mycket jag kan för jag har hört att deras kor kan få GMO-producerad mat. VIlket jag på inga villkor vill vara med att stödja. Jag är det jag ska berätta för Arla om.

Torparmor
6/11/13, 6:38 PM
#6

På Willys finns 500 g ekosmör svenskt. På Coop finns ekosmör 250 g danskt (i förpackning som ser annorlunda ut)


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Annons:
Upp till toppen
Annons: