Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Allt om lågkolhydratkost -

1/2 kg kravsmör och 600g bregott

2009-03-20 11:02 #0 av: mojmoj

Jag har nyligen ringt till Arla om önskemål om mer normala storlekar på kravsmör och kravbregott. Idag finns bara små förpackningar 250g och i en del butiker på 1kg kravsmör, varför inte 1/2 kg som är den enl mig den mest önskade storleken. Likadant är det med bregotten. Det skulle bli billigare med en större ask på 600g. Eller? Om fler tycker likadant kan ni väl också ringa till Arla, så kanske det händer något. Telefonnumret till Arla är 020-99 66 99.

Anmäl
2009-03-20 16:02 #1 av: Lena123

Jag kom med ett önskemål till min affär att de kunde ta in 1kg paket smör.

De kollade upp det och ringde till mig efter några dagar och sa att det skulle bli dyrare.Hur kan det komma sig??Obestämd

Anmäl
2009-03-20 18:25 #2 av: Hanveden

#1 ICA kvantum i Kungens kurva sade samma sak till mig.

Det var på grund av att ICA hade förhandlat om ett bra pris på 500g paketen av standardsmör och bra pris på små paket kravsmör, som köps igenom ICA centralt. Skulle den enskilda butiken ta hem andra storlekar direkt från Arla kan inte enskilda handlaren få så bra priser.

Så kan man påverka ICA centralt att de utökar sortimentet av smörförpackningar kan det bli andra priser...

Med LCHF hälsningar  Glad.

Anmäl
2013-06-11 07:53 #3 av: [Petronella Pip]

Ja det är på samma sätt som  grädde kan bli dyrare per liter, fast det är större förpackningar, för att den de säljer mest av har de förhandlat sig till ett lägre pris för.

Anmäl
2013-06-11 16:10 #4 av: redets

Jag köper alltid Krav Bregott i 600g. askar och smöret gör jag av med så fort så det köper jag i 1kg.

Har sett Kravsmör i 500g. förpackning men det var nog ganska länge se'n nu när jag tänker efter.

Anmäl
2013-06-11 16:52 #5 av: Seglarina

Jag undviker nu mer Arlas produkter så mycket jag kan för jag har hört att deras kor kan få GMO-producerad mat. VIlket jag på inga villkor vill vara med att stödja. Jag är det jag ska berätta för Arla om.

Anmäl
2013-06-11 18:38 #6 av: Torparmor

På Willys finns 500 g ekosmör svenskt. På Coop finns ekosmör 250 g danskt (i förpackning som ser annorlunda ut)

Dagen idag är ett oskrivet blad - gör något bra av den gåvan!

Anmäl