Annons:
Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 12069 ggr
greensis
2009-06-27 10:19

Vad har ni ätit idag? 3

Här är tråden där vi fortsätter att beskriva vad vi har ätit under dagen, som idé och exempel på en vardags-LCHF.

Fabricati diem, pvnc!

Annons:
Isa56
2009-06-27 10:25
#1

Än så länge bara ett kokt ägg med majo, och en-två "hrm"Skäms tre koppar kaffe. En med grädde de andra två svart. Dricker alldeles för mycket kaffe.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Viktor-88
2009-06-27 10:34
#2

Eftersom jag kör intermittent fasting, dvs att äta enbart 1, (max)2 ggr/dygn så har jag inte ätit något än. Planerar att käka allt (1 så kallat kg kyckling, ett par hundra gram ägg, lite smör och kokosfett) någon gång efter gympasset vid lunch.

Vräkte i mig seafood igår (rökt lax, krabb-paté, rostbiff, ägg med torskrom, skagenröror med HÖG räk/ägg ratio i, sallad) från en buffé igår, så än är man faktiskt ganska mätt! Skrattande

Viktor-88
2009-06-27 10:36
#3

#1, akta dig, din mage kan (om den inte redan är det) bli djupt beroende av koffeinet för att i sin tur stimulera det behövda adrenalinet för att utföra normal tarmtömning! Förvånad

Just my two cents

babo
2009-06-27 10:37
#4

två muggar! kaffe med grädde Tungan ute

Thyra4
2009-06-27 12:12
#5

Ett ägg med smör och en bit vitlöksalami.

ovkyhn
2009-06-27 16:21
#6

Äggakaka

Annons:
gyllenetider
2009-06-27 20:19
#7

lite kefir med grädde bara. har sån jäääääääääävla tandvärk trots att den blivit lagad Obestämd

Xanzippa
2009-06-27 21:21
#8

2 supertunna riskex med generöst med smör, taleggio och getost. Till middag har jag bresaola med parmiggiano reggiano, en handfull sallad och hemgjord basilikaolja (färsk basilika, olivolja, citronsaft och salt).

Blir nog ett litet snack på lite vispgrädde med kakao och vanilj lite senare ikväll.

lillbobo68
2009-06-27 22:22
#9

Frukost: pangaseiusfile m. saffranscf. (gårdagens middag)

Lunch: kaffe med äggmjölk. (normalt till frukost)

Middag: 2 st varmkorvar 80% kött och skagenröra.

Thyra4
2009-06-27 23:04
#10

Frukost #5

Lunch : Blomkålsoppa

EM: äppelkaka med vaniljsås (ångrar mej, såå sött)

Kväll: Ugnstekt lammsadel, gräddsås på skyn och därtill broccoli plus ett par glas rött vin. Supergott.

Fel det där med äppelkakan, men jag var så ut-tråkad så jag bjöd maken på utecafé.

puschel
2009-06-27 23:10
#11

Frukost: 2 kokta ägg med majonnäs

Lunch/Middag: Gratäng med smörstekt spenat, stekt lax, gratängsås med vispgrädde och boursin-ost, allt överstrött med västerbottenost.

greensis
2009-06-28 12:26
#12

Gårdagen:
Frukost: elefantöra m creme bonjour vitlök

Lunch: 2st chili cheese från Max

Middag: Grillspett på fläsk&lök, kladdsallad, coleslaw, grönsallad, hemgjord bearnaisesås.  Rosebål m gurka&citron. Grekiskt kaffe (tack, Raring!)3 ischoklad m kokos. Dutt absolut vanilj.

Fabricati diem, pvnc!

Xanzippa
2009-06-28 12:35
#13

Jag borde äta nåt idag, men har mest mått illa hela morgonen och jag har slut på ost till min "morgonmacka" =(.

Annons:
cokolada
2009-06-29 03:27
#14

frukost: 1 kokt ägg med hemmagjord currymajonäs

lunch/middag: haricot verts, quorn-bitar samt massor med egen majonäs… tänkte göra lax till middag men orkadee inteee!

kvällsmål: lite salta smågurkor samt röd vin.. lyx självklart!

[Pennylane1]
2009-06-29 11:45
#15

# 9 pangasius… har du läst infon om pangasius? giftfisk

Den odlas i Mekongfloden som är en av de mest förorenade floder som finns, arsenik och tungmetaller

Xanzippa
2009-06-29 12:04
#16

Kokt ägg med hemgjord skagenröra. Väldigt, väldigt lite för att se hur magen klarar det.

Marylojs
2009-06-29 12:13
#17

Frukost: turkisk yoghurt med grädde och kanel + kaffe

Lunch: Lunchlåda med korv stroganoff och blomkålsmos

Middag: får se, något lite sommarlätt

greensis
2009-06-29 13:05
#18

Frukost: äggröra & bacon

Lunch: elefantöra m coleslaw, småbladsallad & saffransaioli

Middag1: räk&äggsallad m LCHF-rhode island sås

middag2: kalvsylta m dutt coleslaw

Fabricati diem, pvnc!

cokolada
2009-06-29 16:52
#19

hittills frukost: hemmagjord majo med hackad gräslök inrullade i 4 skivor ost

[ngupa]
2009-06-29 16:57
#20

idag

Frukost kall äggmjölk på 1 helt ägg o 3 gulor + 60 g fett

middag ugnskyckling med lite spadet och olivolja ringlad över, ett par msk mjölksyrat vitkål

kväll: har en ny äggmjölk på kylning….

Annons:
mannepanne
2009-06-29 17:02
#21

Idag. Efter somnlos natt da min kropp varit i nagot forvirrat tillstand bestamde jag mig for att blanda in lite mer kolhydrater i kosten ett tag. Ska forsoka trappa ner kolhydraterna mer gradvis.

Frukost: tva kokta agg mosade pa en bit formfranska, en och en halv matsked majonnas som "krydda". Grymt gott.

Snack, tva timmar senare: madde kass, helkass, sa at nagra potatischips och drack et litet glas Coca Cola. Genast battre.

Lunch: upptinade hemlagade italienska kottbullar i tomatsas med lite pasta samt Philadelphia ost.

Middag: ska bli stekt havsaborre med ostgratang pa broccoli, blomkal, morotter och courgette. Samt en skiva brod eller tva bredvid.

// Manne

cokolada
2009-06-29 17:24
#22

din kropp har varit i ett förvirrat tillstånd eftersom den måste vänja sig vis att förbränna fettet istället för kolhydrater.. jag var oxå med om det den första till andra veckan; blev lätt yr, kände mig allmänt svag men det går över! du verkar inte ha ätit bra kolhydrater heller med tanke på colan och chipsen..(Skräpmat) du kunde ha valt potatissallad istället för att det innehåller mkt fett och lite potatis oxå, och om du verkligen var sugen på cola kanske du borde ha tänka på cola light… annars såg det bra ut.. men tänk att första veckorna e svåra för kroppen därför reagerar kroppen som dne gör… ge inte upp!

mannepanne
2009-06-29 18:11
#23

#22 Jag vet, riktigt skrapsocker, men jag fick lite panik och har inga bra butiker runt om mig i sodra London…

Verkar vanligt det har med overgansproblemen.

// Manne

copia
2009-06-29 18:18
#24

frukost: två ägg, en bit smör

mellis: "rester från en räkmacka på stan", lite räkor o ett halvt ägg

lunch: stekt strömming, egenfiskad, panerad i pofiber

middag: inte bestämt än, lutar åt grillat….

Avgiftar mig från en veckas "frossande" på en ljuvlig semester i Öregrund

greensis
2009-06-29 18:24
#25

Frukost: en halv burk mascarpone (54%!!)

Lunch: en wrap m tonfisksallad (lämnade själva wrappen)

Middag: 2 burkar makrill i tomatsås, blomkålsmos

Fabricati diem, pvnc!

marialan
2009-06-29 21:22
#26

#25 Måste se om jag kan hitta din mascarpone du skrivit om, låter verkligen som en god frukost.

Själv har jag sedan jag startade för en månad sedan gjort äggmjölk till kaffet varje morgon. Smörmängden beräknas oftast efter hur länge jag tror att jag måste hålla mig innan jag kan få lunch på jobbet. Fungerar perfekt tycker jag.

Lunch idag: Stekt kyckling med en liten avokado till.

Hittade idag ett underbart tillbehör på Willys; Solrosgroddar!!!Fantastiskt gott och krispigt. Smakar som solrosfrön och har ingen beska eller så. Innehåller dessutom mycket nyttigheter som D-vitamin mm. Rekomenderas!

Så till middag blev det en ljummen sallad; Färska solrosgroddar med knaperstekta baconbitar och en rejäl klick Kavlis kräftost ovanpå + ett stekt ägg. Tror faktiskt att det blev lite för gott faktiskt Skäms

greensis
2009-06-29 21:26
#27

#26 Jag hittade den på Ica Maxi.  Aldrig sett den någon annanstans.

Fabricati diem, pvnc!

Annons:
cokolada
2009-06-29 23:29
#28

#26 i vilken willys menar du? den nära mig har bara alfalfagroddar.. Rynkar på näsan

cokolada
2009-06-29 23:34
#29

#23 jo vet inte hur maten är där, men kyckling med fet-dip kan du alltid käka som 'bra' skräpmat, om du faller dit igen.. bra att ha reservplaner iaf! och majonäs mättar mkt kan jag säga'(jag testade att göra en egen igår med curry i. muuums!) det går att blanda med det mesta; kött, kyckling, fisk, grönsaker… får jag fråga: är det brist på idéer du har på olika recept eller? sen är vissa nötter bra att ha med sig, t ex paranötter =)

marialan
2009-06-29 23:53
#30

#28 Den stora Willys här i Malmö sålde dem för 5 kr/förp idag!!

Jättefräscha och nyplockade.

De har ju småbutiker också men de har andra priser och utbud har jag för mig (Willys nära?). Men kanske priserna är olika i olika delar av landet…..

cokolada
2009-06-30 00:02
#31

jaha jo jag vet vilken willys du menar.. men så bor jag i sthlm nu, får väl kika i Maxi annars

Wtn3
2009-06-30 00:18
#32

Käkade min vanliga frukost, två ägg och en skvätt vispgrädde ihopblandad med 50 gram smält smör, äggröra dvs, med ett halvt paket bacon, 50 gram gul paprika (C-vitamin!) och 20 gram leverpastej. Lunch blev några skivor parmaskinka och lite mozarella, middagen bestod av två bitar lax, en avokado och tsatziki gjord på CF istället för grekisk/turkisk yoghurt.

lil-sis
2009-06-30 00:19
#33

DigestiveKex och Flintastek. Strålande kombination Obestämd

Mår så dåligt av värmen att det är svårt att äta alls. Köttet intogs halv fyra och digestivekexen vid sju tillsammans med doxyfermet. Bara två dagar kvar nu, sen borde jag slippa att "bädda" med kolhydrater för att undvika illamåendet.

Xanzippa
2009-06-30 12:56
#34

2 hårdkokta ägg med hemgjord skagenröra på räkor, mayo och CF verkar funkar bra som frukost, sen är jag mätt fram till 18!

På kvällen blir det kycklingfärs med glutamatfri tacokrydda, CF, riven ost, lite gurka, sallad, guacamole och salsa. Mums!

Annons:
Marylojs
2009-06-30 13:24
#35

Lunch/frukost: kall stekt fläskkarré med sallad

Middag blir…

Förrätt: avocado med räkor, citron och creme fraiche

Varmrät: ädelostgratinerad fläskfilé

Dessert: Hemmagjord jordgubbsglass

nyborjare08
2009-06-30 14:55
#36

Frukost: Ett halvt paket bacon, 2 ägg som vispats lite med vatten, allt stekt i ca 40-50 g smör.

Fika: 2 st crisp'n light med mycket vitlöksost. Kaffe med grädde.

Lunch: tonfisksallad med olivolja och dressing på majjo och creme fraiche.

 

 

vitsippan
2009-06-30 15:00
#37

Frukost: 3 kokta ägg med massor av smör, kaffe

Fika: 1 finncrisp med mycket smör på

Lunch: Biffar med sås gjord på cf och fetaost

sepersl
2009-06-30 15:19
#38

hemmagjord pizza gjord på ooupsies, krossade tomater, eko-färs, eko-bacon, massor med oregane och gott om ost. Sååå gott!

Catrin83
2009-06-30 15:23
#39

#38 när du gör pizza på ooupsies gör du då en stor botten eller flera mindre pizzor? Låter du "botten" ligga i kylen någon dag eller gör du pizza på den direkt?

[ngupa]
2009-06-30 15:23
#40

frukost kall äggmjölk

middag köttfärssås m lite lök och krossade tomater i massa smör o ringlad olivolja över

blir en äggmjölk till kvällen också

cokolada
2009-06-30 19:40
#41

var inte alls hungrig idag, åt min frukost/lunch/middag för en stund sen som bestod av en ugnsstekt laxbit, hemmagjord majonäs och lite haricot verts..

fick tvinga i mig det vilket är konstigt (första gången). är det bra att man inte känner hunger eller? för jag morgonpromenerar oxå på 5 km.. och stämmer det verkligen att ämnesomsättningen inte kommer igång förrän man tagit sin första måltid?

Annons:
greensis
2009-06-30 20:09
#42

Frukost: 125 g mascarpone

Lunch: rökt kalkon m örtagårdsdressing, salladsbuffé

Mellis: Kaffe med 1 msk chokladglass

Middag: Elefantöra m bladspenat & bearnaisesås

Fabricati diem, pvnc!

[Pennylane1]
2009-06-30 20:13
#43

är elefantöra samma sak som lövbiff?

greensis
2009-06-30 20:32
#44

#43 Elefantöra är utbankad lövbiff. Jag köper en låda lösfrysta - mycket bra snabbmat.Tungan ute

Fabricati diem, pvnc!

Catrin83
2009-06-30 22:23
#45

äggröra (3 ägg en skvätt grädde stekt i ca 30 - 40 g smör) + 2 skivor ost

2 köttfärsbiffar med vitlöksost + 1 ägg till detta åt jag ca 50-60 g smör om inte mer

en bit ost och en bit spickekorv

hamburgare med oopsiebröd, lite tomapure o beanaiseås

= Mätt o belåten, kanske lite för mättFlört

babybel
2009-06-30 22:55
#46

Frukost: En bit stekt fläskkarre med kryddsmör

Eftermiddan: Några tunna kalla skivor nötkött, ett kokt ägg och några oliver. Lite majonnäs ovanpå.

Middag: Lammstek gjord i vår "slow cooker" (fantastisk engelsk uppfinning, en gryta som man fyller med godsaker och knäpper på tidigt på morgonen, när man kommer hem från jobbet är maten klar) Idag blev det en stor bit lamm, ekologisk buljong, vitlök, liten skvätt torrt vitt vin, några lagerblad och så slängde jag i en palsternacka i grova bitar åt sambon som är lite liberalare med kolisarna. Serveras med en stor klutt creme fraiche. Yum yum!

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

nyborjare08
2009-07-01 14:55
#47

Frukost: Äggröra på två ägg och ett par msk färskost stekt i en rejäl klick smör. Kallrökt lax med nån msk färskost och pressad citron.

Fika: En kopp kaffe med kokosfett och grädde

Lunch: Rester av gårdagens pizza (på ägg- och huskbotten) med tomatsås av krossade tomater och färsk vitlök, lufttorkad skinka, mozzarellaost, pesto, lite soltorkade tomater, boxholms gräddost, parmesan och färsk basilika. Lite väl salt så jag hinkade i mig en liter vatten till det.

 

 

Xanzippa
2009-07-01 15:56
#48

Värmen gör mig inte direkt hungrig… Åt resterna av min tacofärs till frukost, men jag känner mig helt oinspirerad inför middagen. =/

Nån som har nån bra idé?

Annons:
nyborjare08
2009-07-01 16:10
#49

någon god sallad med kyckling/skinka/rökt lax/räkor och en fet dressing till det kanske? Vi kör ofta med sallader nu när det är varmt.

 

 

Xanzippa
2009-07-01 16:30
#50

Mmm salladsspåret är inte fel, med bacon och feta eller halloumi och ett gäng oliver… Jag har hemgjord basilikaolja i kylen med, jo det skulle nog inte vara för ansträngande att laga ;)

nimh
2009-07-01 21:37
#51

Tjoho, äntligen har vi kunnat ta oss till affären och handla Riktig Mat (tm)!

Frukost: 2 kokta ägg med majonäs, några skivor rökt lammkorv och några skivor brie.

Mellanmål: 2 kokta ägg med majonäs.

Lunch: En grillkorv med sallad (vitkål, tomat, gurka, purjolök,  sockerärtor, vinägrett) och chili-bearnaise (Rydbergs).

Middag: ostsallad - dvs. en sallad med tärnad goudaost som huvudingrediens. Och lite rökt lammkorv.

greensis
2009-07-01 22:02
#52

Frukost: ca 1 dl creme fraiche

Lunch: 3skivor buljongkokt rostbiff, ratatouille, fetaost, buffégrönsaker

Middag: hamburgarskiva, två skivor stekfläsk, skivad gurka, 1 cocktailtomat, bearnaisesås

Fabricati diem, pvnc!

babybel
2009-07-01 23:07
#53

Frukost: En bit stekt fläskkarre med kryddsmör

Eftermiddag: Lite kyckling, ett kokt ägg och hemmagjord bearnaise-klick

Middag: En stor burgare gjord på ren nötfärs, två nävar riven ost som fick smälta ovanpå

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

Sassa60
2009-07-01 23:48
#54

Frukost: Gräddfil och grädde med nötter

Lunch: Strömming med kaviargräddsås  (lite kaviar och mycket grädde). Dessutom en liten klutt potatismos som jag mosade ner 2 små paket bregott i ,till bordsällskapets stora fasa!

Middag: senapsill, cream fraishe, gul lök och 2 kokta ägg som blandades ihop och åts med flatbröd

Marylojs
2009-07-02 00:38
#55

Frukost: 2 kokta ägg som mosades med en matsked smör

Lunch: ädelostgratinerad fläskfilé

Middag: kycklingpaj m sallad + jordgubbar m grädde

Annons:
thereseah
2009-07-02 00:38
#56

Frukost: rullar av 3 skivor skinka med creme bonjour vitlök och lagrad prästost, lite vispgrädde med 6 st hallon

Lunch: 1 liten salamikorv med vitlöksost, lite vispgrädde med 6 st hallon

Middag: Köttfärsröra med champinjoner och bacon, creme fraiche och grädde och broccoli med riven lagrad grevéost över

Kvällssnacks: 1 bit brie med lite vitlöksost och 2 skivor grevé inlindade i en skinkskiva (fast katten tiggde tills sig hälften av skinkan :P )

Har haft en sjukt sötsug idag, men det lindrade lite med hallonen. Är inget jag tänker äta varje dag men idag hindrade det mig från att rusa till affären och köpa choklad i alla fall. Man får vara glad för det lilla.

Min matblogg: http://minicarb.blogspot.com/

Miyu
2009-07-02 01:04
#57

Frukost: Bit LCHF-bröd, en ostskiva och te.

Lunch: En veggiefilé, några mozzarellakulor och gurkbitar.

Middag: Ceasarsallad och en liten cheeseburgare utan bröd.

Kvällsfika: Varm choklad a la LCHF.

cokolada
2009-07-02 01:39
#58

var inte alls hungrig under dagen men vräkte i mig till slut =( har ni tips mot kvällsug?

frukost: 2 kokta ägg (hann inte äta allt)

lunch: pepsi och grönt iste (bad dem göra med tepåse och sen lägga is i)

middag: vitkålssallad, jordgubbar, små saltgurkor, ost med smör, egen maki-sushi av blomkålsris avokado och gurka.

ja det kanske inte var mkt om man fördelar det.. men det var en hel del kolhydrater enligt minmat.net Rynkar på näsan har lite svårt att släppa vitkålsalladen, vilken sallad kan man äta istället?

Maerion
2009-07-02 09:45
#59

Frukost: Gustafskorv i skivor med falsk potatissallad

Lunch: En burk makrill, pizzasallad och citronmajonäs

Middag: Två burkar makrill med citronmajonäs och pizzasallad.

Kvällssnacks: Lite macadamianötter

Marylojs
2009-07-02 13:36
#60

Frukost: 2 kokta ägg m smör, lite fil

Lunch: blir rester, kycklingpaj m sallad

Middag: mandelfisk med pestoaioli

Xanzippa
2009-07-02 13:49
#61

2 kokta ägg med skagenröra till frukost

vispad grädde med kakao, vaniljpulver och lite jordgubbar till… tja lunch.

Annars dricker jag mest hemgjort iste, orkar inte nåt annat.

[Pennylane1]
2009-07-02 13:57
#62

ägglatte till frulle. Inget mer än, bara vatten. Blir tårta i eftermiddag… om jag bestämmer mig för att ta lite, få se vad det är för sort.

Annons:
lil-sis
2009-07-02 14:12
#63

Har ätit en ostbaguette till frukost. Magen är mkt missnöjd. Har en paj (banoffee fast med jordgubbar), kommer nog tugga lite på den ikväll.

Men tog sista doxyfermet igår så nu behöver jag inte bädda magen med kolhydrater längre :)

Resten av månaden blir det mkt ägg, är snorfattig pga påtvingat bilinköp. Men så länge det är såhär varmt orkar jag ändå inte äta.

greensis
2009-07-02 18:02
#64

Frukost: stekfläskslattar av dottern

Lunch: elefantöra m gräddstuvad bladspenat

Middag: troligen stekfläsklindade grillspett (experimentiell mat!!Cool) några broccolibuketter till, dutt creme fraiche eller bea-rest

Fabricati diem, pvnc!

CasaRamon
2009-07-02 18:18
#65

Frukost: 2 dl långfil med linfrö o solrosfrö + 1 kokt ägg

Lunch: bacon och 2 stekta ägg

Middag blir : fläskkotlett med blomkåk kokt i grädde

3 koppar kaffe per dag med grädde

1 bit ost om jag blis sugen på kvällen

thereseah
2009-07-02 18:34
#66

Frukost: 4 skivor långlagrad grevéost med creme bonjour vitlök på som jag gjorde till rullar

Lunch: Äggröra med ostkorv och en champinjon, stekt i smör, någon matsked grädde i äggen samt lite riven ost uppepå

Middag: Blir troligtvis smörstekt grön sparris och en laxfilé med en kall sås på CF & majo + dill

Kanske nån ostbit ikväll om det skulle suga till i magen

Min matblogg: http://minicarb.blogspot.com/

kilotina
2009-07-02 18:59
#67

Frukost: äggröra på två ägg och bacon.

Lunch: äggröra på två ägg och bacon. (jag gillar ägg, kanske märksGlad)

Middag: Grillade karrékotletter med gräddfilssallad.

Isa56
2009-07-02 20:58
#68

Jobbar förmiddag denna vecka, så första frukost (vid 4 imorse) blev två ägg med majo. Andra frukost vid 10 en omelett på tre ägg och ett packet bacon, lite grädde.

Middag fläskfile med beasås och lite grönsaker, och lite jordgubbar och grädde som efterrätt. Ikväll blir det nog bara lite äggmjölk. om jag är sugen på nåt.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

babybel
2009-07-03 00:15
#69

Frukost: En bit stekt fläskkarre med kryddsmör

Eftermiddag: Kall kyckling med mjukost och lite majonnäs

Sen middag: Använde min "slow cooker" igen, den här gången blev det kycklingfileer i torrt vitt vin och ekologisk hönsbuljong, sambon fick broccoli och purjo som kokat med, jag fick en stor slev creme fraiche.

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

Annons:
marypoppin
2009-07-03 00:32
#70

Frukost: Äggröra på 4 ägg och 50g smör, ett halvt paket bacon

Lunch: 1 trekant nötbröd m mycket bregott och 2 skivor gräddost

Middag: Floridasallad med mycket majjo och 2 cocktailtomater

Däremellan några koppar kaffe med kokosfett….

Maerion
2009-07-03 09:11
#71

Frukost: Gustafskorv i skivor med falsk potatissallad.

Lunch: Rökt lax med skagenröra och avocado

Middag: Rökt lax med skagenröra och avocado

Kvällsmål: Skivad Gustafskorv med majonäs

Kabben
2009-07-03 15:00
#72

Vaknade sent, inte hungrig, ingen frukost.

Gjorde köttfärssås som blir sen lunch och middag

Fett: 201g Protein: 71g Kolhydrater: 22g

» Fläskfärs gris 20% fett (400 gram, 968 Kcal)

» Krossade tomater konserv m lag (250 gram, 65 Kcal)
» Vitkål (100 gram, 26 Kcal) Spagetti
» Smör 80% fett extrasaltat (50 gram, 356 Kcal)
» Vispgrädde 40% fett (2 dl, 750 Kcal)

RESULTAT

Mat

2 165
Träning

0
Dagens energibehov

3170
Kvar att förbruka

1 005

[Pennylane1]
2009-07-03 15:06
#73

vad betyder de där siffrorna nertill?Dagens energibehov,  Kvar att förbruka?

Hur räknas de ut?

Xanzippa
2009-07-03 15:06
#74

Jag experimenterar som sagt med hur jag kan äta mina ägg utan att må illamående. Imorse blev det:

100 g lättångad broccoli, mosad med 3 kokta ägg och 50 g smör.

Både gott och magen tog emot utan problem, så kokta ägg verkar jag kunna ät mer av, men jag vågar nog inte pusha mot 4, vilket är onödigt ändå när jag blir mätt på 3. =)

Ikväll blir det nog stekt halloumi med gurk- och myntasallad, ska äta middag med en kompis och det blir en lagom kompromiss för hennes del.

CasaRamon
2009-07-03 17:07
#75

Frukost: äggröra på 2 ägg med en skvätt grädde o parmesanost med 1 klick smör.  Majonäs o creme fraishe blandat med 1/2 burk tonfisk

Lunch: 1/2 pkt bacon med 2 ägg

Middag blir: Köttfärskaka fylld med Philadephiaost (kryddad) täckt med bacon och tillagad i ugn.

Har inte räknat kolhydraterna ännu, men tror att jag kommer under 20 idag.Hoppas kunna fortsätta med det och kanske gå ner lite i vikt.Men det är väldigt svårt att komma under 20 och man räknar allt man stoppar i sej.

spkn1
2009-07-03 17:18
#76

Frukost: 2 ägg, lite smör.

Lunch: En ganska stor köttbit (300g?) och ~30g smör.

Kalorireducerar för tillfället kraftigt för att tappa vikt. "Tränar" även bort cirka 1000-2000 kcal/dag.

Annons:
thereseah
2009-07-04 00:37
#77

Frukost: Några rullar på grevéost och creme bonjour

Lunch: Avocado med räkröra

Middag: 4 rullar på skinkskivor, creme bonjour och lagrad prästost samt 2 små salamiliknande korvar

Nu på kvällen: Ett glas röd mjölk med lite grädde i

Min matblogg: http://minicarb.blogspot.com/

babybel
2009-07-04 02:50
#78

Frukost: En bit stekt fläskkarre med kryddsmör

Eftermiddag: Ett par skivor rostbiff

Middag: Gryta på kycklingfileer, grädde, purjo och fetaost

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

Xanzippa
2009-07-04 10:57
#79

Heh… det blev glass igår, italiensk ekologisk gräddglass, söt som få. Men det triggade absolut inte något annat sötsug så jag är glad ändå. På kvällen åt jag lite CF med caviar och rödlök.

Idag ska jag steka biffar, har 1 kg kycklingfärs i frysen som jag ska steka upp till färdiga tunna biffar att ha i frysen vid behov, några ska jag göra grönpepparsås med och ha till middag, med lite bacon till.

Till frukost blir det 2 kokta ägg med broccoli och rejält med smör.

CasaRamon
2009-07-04 16:13
#80

Min favoritfrukost är egentligen fil eller youghurt naturell med linfrö och solrosfrö, men tyvär blir det för många kolhydrater, så det får bli omelett eller öggröra med tillbehör ifortsättningen.

Lunch: bacon med 2 stekta ägg är favoritlunch.

Middag blir stekt laxfile med spenat och cole slaw. Till det 2 glas vitt.

Förstör väl viktnedgången, men so what, det är ju lördag.

Miri
2009-07-04 16:53
#81

Frukost: 1 pkt bacon + 1 kokt ägg (som mosas in i baconflottet-mums! Droppar lite lime på, blir jättegott)

Middag: baconlindad fläskfilé m bearnaise + lite gurka

Kväll: 2 kokta ägg mosade med smör + te med grädde

_1% kolhydrater (5 gram)
_

17% protein

82% fett

~2000 kcal

puh vad det är varmt!Tungan ute

babybel
2009-07-05 00:24
#82

Frukost: Fläskkarre med kryddsmör

Eftermiddag: Rökt makrill med ett par nävar smält ost ovanpå

Middag: Kebablåda från lokala grillen - tog bara kebabkött, sallad och liiite chilisås. Mums!

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

Marylojs
2009-07-05 01:50
#83

Frukost: Bacon och ägg

Lunch: kaffe m ett par bitar mörk choklad

Middag: grillad fläskytterfilé med cole slaw och ett GOTT rödvin

Dessert: jordgubbar m grädde och turkisk yoghurt

Annons:
nimh
2009-07-05 03:47
#84

Brunch: stekt falukorv, 1 stekt ägg, senap och ketchup.

Middag: tonfisksallad med fetaost.

Kväll: valnötter, brieost, några skivor vattenmelon, te.

Maerion
2009-07-05 08:39
#85

Frukost: Två kokta ägg med majonäs och böcklingpastej

Lunch: Blev bjuden på restaurang av min underbara mormor. Jag åt fläskfile med bearnaisesås och en halv grillad tomat.

Mellanmål:Jordgubbar med grädde.

Kvällsmat: Omelett, ostbitar, gustafskorv (har varit i Säter och fyllt på förrådetGlad) och coleslaw.

Miyu
2009-07-05 17:56
#86

Frukost: Resten från grillkvällen innan.

Lunch: Gouda ost-skivor

Middag: Samma som frukost.

cokolada
2009-07-05 23:29
#87

Brunch: mozzarellamacka av en mjuk lowcarb-brödskiva(2,4 gram kolisar/skiva), philadelphiaost, 2 tunna skivor tomat,, hackade kalamataoliver, mozzarellaskivor toppade med oregano och salt.. MUMS!

middag: 2 kokta ägg hackade, och hemgjord majonäs med gräslök i

under dagen: några koppar pepparmyntsté

thereseah
2009-07-05 23:52
#88

Frukost: Turkisk youghurt med lite grädde i, 2 kokta ägg med skagenröra

Middag: grillad fläskkarré med bearnaisesås

Kvällsmat: En avocado med citronsaft och skagenröra på, lite turkisk yoghurt med grädde i

Min matblogg: http://minicarb.blogspot.com/

babybel
2009-07-06 00:33
#89

Idag blev det:

Frukost: En skiva fläskkarre med kryddsmör

Mellanmål: En handfull fläsksvålar

Middag: Två stekta ägg och ett halvt paket bacon, med drivor av ost som fick smälta ovanpå…

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

Xanzippa
2009-07-06 01:04
#90

Inte alls mycket, 6 g riskaka med 25 g smör och 65 g blå castello, några rädisor.

Till lunch åt jag lite vispgrädde med hallon o kakao, men fick ont i magen.

Nu försöker jag äta den andra riskakan med samma som frukosten, men det går lite segt.

Jag hoppas att aptiten kommer tillbaka nu när temperaturen sjunkit.

Annons:
Marylojs
2009-07-06 01:57
#91

Frukost: Nötbröd med mycket smör och cheddarost

Lunch: Kaffe m turkisk yoghurt, grädde och några hallon

Mellis: Kaffe

Middag: Tacogratäng m avocado, gurka och tomat

Maerion
2009-07-06 08:23
#92

Frukost: Nöt- och kokosplättar med jordgubbar och grädde. MumsTungan ute

Lunch: Åts ute i det fria. Allt blir mycket godare då. Det blev grillad kyckling med cole slaw.

Middag: Grillade fetaostbiffar med gucka gjord av cf, majonäs, knaperstekt bacon och gräslök. Till efterrätt blev det jordgubbar och grädde igen.

greensis
2009-07-06 20:26
#93

Frukost: en burk creme fraiche med hallon

Lunch: Max LowCarb-burgare

mellis 4st chili cheese kvar efter lunchen

Middag: grillspett med lök

Fabricati diem, pvnc!

Thyra4
2009-07-06 23:39
#94

Frukost: äggstanning på ägg, ost, grädde, kassler och  blomkål.

Lunch: blomkålsoppa med musslor

Mellanmål: musslor och ost

Middag: Lammrevben och broccoli

thereseah
2009-07-07 01:15
#95

Brunch: Äggröra och bacon med riven ost och en klick creme fraiche

Mellis: Avocado med skagensallad (från Lidl, supergod, bara 2 kolhydrater/100g)

Middag: Färsk kycklingfilé, smörstekt grön sparris samt en sås på creme fraiche, grädde, creme bonjour grekisk vitlök, champinjoner, bacon samt stekskyn från kycklingen och lite kryddor.

Snacks: 2 salamikorvar i miniformat

Att steka grön sparris i smör var en riktig höjdare. Hade lite salt på bara, supergott!

Min matblogg: http://minicarb.blogspot.com/

babybel
2009-07-07 01:36
#96

Frukost: samma som vanligt

Eftermiddag: lite kycklingfile med creme fraiche

Middag: "tacos utan tacos" - köttfärs blandad med tacokrydda, riven ost, lite hackad tomat och lök, creme fraiche och hemmagjord guacamole.

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

Miyu
2009-07-07 04:56
#97

Frukost: Några slevar turkisk yoghurt.

Lunch: Halv kycklingsallad m. currydressing.

Onödigt kompisfika: Björnbärssmoothie.

Middag: LCHF american pancakes m. lite sylt.

Annons:
copia
2009-07-07 07:28
#98

Frukost 4 skivor ost med salami inuti

Lunch Tonfiskröra med majonnäs och dill.

Middag Omelett med ost och rökt korv

Dessemellan lite hemgjorda fläsksvälar

greensis
2009-07-09 14:02
#99

Gårdagens:

Frukost: 2äggs-spansk omelett med lite rivna rotsaker, kaffe

lunch: 2 nakna kycklingkorvar, vatten, kaffe

middag: 2 stekta karréskivor med mycket bearnaise, 1/2 glas rött, rooibos-te

Fabricati diem, pvnc!

nimh
2009-07-09 14:44
#100

Igår:

Frukost: 3 kokta ägg mosade med smör.

Lunch: Low Carb-burgare med extra kött och 4 chili cheese på MAX.

Mellanmål: valnötter och ölkorv.

Middag: 1 stekt ägg, 4 skivor bacon, lite keso.

Kväll: mer ölkorv, ett äpple, två flatbröd med bregott, ost och smörgåsgurka.

mannepanne
2009-07-09 17:22
#101

Jag har sånt flyt. Runt hörner från där jag jobbar finns en pub med en thai-restaurang som har Thailands nationalrätt på menyn: Tiger Cry. En stek med massor med härligt gott fett på, snabbt stekt och sen skivad, serverad med vitkål och lite ris. Perfa.

Frukost: spelt-muesli med nötter och några blåbär.

Lunch: Tiger Cry.

Middag: kommer att bli aubergine curry med tomat och koriander samt en brieost.

// Manne

CasaRamon
2009-07-09 17:34
#102

Frukost: Äggröra med en skvätt grädde och rivost samt sardiner i tomatsås

Lunch: bacon och ägg

Middag: Fläskkarre´med gräddkokt blomkål

E621
2009-07-09 18:18
#103

Till frulost/lunch blev det en rejäl laddning av stekt fläsk med löksås gjord på grädde och cantadou.

Xanzippa
2009-07-09 18:35
#104

Frukost: 100 g stekt kycklingfärs med glutamatfri-tacokrydda, extra smör, CF, riven ost och lite salsa.

Middag: samma sak. Hade en portion över från middagen igår som jag delade på två idag. Mumsi!

Annons:
cream1
2009-07-09 19:56
#105

100 g biff gjord på fläskfärs, stor äggula, härliga kryddor och salt. Till det blomkålsmos med smör och rubbet. Även bladspenat serverades till. Dundergott!!

Sen blir det nog kokospannkakor och kanske några ostbitar med mjukt smör..

cokolada
2009-07-09 20:05
#106

frukost: 2 kokta hackade ägg med smör

lunch: stuvning med champinjoner, sojagrädde, tofu i bitar och smör

middag blir det väl tonfiskröra med majonäs? *letar recept*

Thyra4
2009-07-10 01:05
#107

Frukost: Delat med maken 70 gr bacon, 3 ägg och 10 g smör

Lunch; 1/2 avokado, 1/2 ägg, 60 gr räkor och lite majonäs/CF + dill

Mellanmål: En nybakad bulle och en kolakaka gjorda på smör(mår illa)

Middag: Vimsans kålpudding  med några lingon.

sese
2009-07-10 02:14
#108

Ost o smörrulle före jobbet

Delar av en rostbiffssallad till lunch (lite kött ost och majonäs, firmalunch)

Tacokryddad köttfärs m kryddsmör och en oppsie till middag

Några koppar kaffe, svarta på jobbet och en med grädde hemma.

greensis
2009-07-10 14:40
#109

Gårdagens:

frukost: svart kaffe (inte hungrig)

lunch: 3 skivor karré inkl stekspadet

middag: 2 elefantöron m MYCKET creme bonjour

Fabricati diem, pvnc!

greensis
2009-07-10 14:41
#110

Frukost: äggröra, makrill (burk), kaffe

Lunch: 2dl creme fraiche m varma hallon, vatten, kaffe

middag: troligen köttfärssås (tomater & lök i)

Fabricati diem, pvnc!

Mervi
2009-07-10 14:57
#111

Frukost: kokta ägg + smör, kaffe + smör

Lunch: hoppar jag över

Middag: omelett med kassler i (troligen)

Kvällen: kaffe + smör

Annons:
E621
2009-07-10 15:02
#112

Frukost/Lunch (och eventuellt kvällsmat):

2 fläskkotletter

2 oxjärpar med fetaost och oliver

125g Cantadou (vitlök och örter)

2dl vispgrädde

knappt en stor tomat

[Pennylane1]
2009-07-10 15:24
#113

Frukost

Kaffe med grädde och några hemgjorda Chilimacadamia

Lunch

Cevapcici med en himmelsk blomkålspuré (kokade blomkål i grädde, mixade med en äggula, riven ost, lite hot paprikapasta samt klick smör)

sese
2009-07-10 21:33
#114

Lunch; fläsknoisette med riktig bearnaise, lite sallad gurka

Middag; Gjorde smaskiga järpar på fläskfärs med ägg och grädde och vitlökscastello med chiliflakes som extra hetta. Kryddsmör och lite lättstekt vitkål till.

Trrkek
2009-07-11 00:26
#115

Käkade lite fil och några ostskivor på jobbet vid fyratiden i morse.

Sedan blev det middag vid tretiden - baconlindad kycklingfilé kryddad med oregano, basilika, svartpeppar och lime. Till detta en slev coleslaw. Mums!

Mellanmål precis innan kvällsträningen (okej okej jag var SUGEN) blev lite kakao ihoprört med grädde, samt några jordgubbar (de sista i kylskåpet, nu försvinner bären ur dieten!)

Jag borde nog äta något mer ikväll, men är faktiskt inte det minsta hungrig…

greensis
2009-07-24 21:16
#116

Dagens:

frukost: omelett med babysallad-rester och en burk makrill i tomatsås

lunch: en handflata pizzarester, resterna av gårdagens kaffemousse

(sen) middag: 2 kabanossen (1%), falsk potatissallad, gurka & rädisa m olivolja, 1 glas rödvin

Fabricati diem, pvnc!

Miyu
2009-07-25 12:48
#117

Frukost: 1/4 omelett m. lite mozzarella och körsbärstomat i. Grönt te.

Lunch: 1/4 omelett m. lite mozzarella och körsbärstomat i. 2 skivor mozzarella. Grönt te.

leafbeef
2009-07-25 12:55
#118

Frukost: Resten av gårdagens hemlagade Biff Madras - Mums!

Annons:
mannepanne
2009-07-25 17:49
#119

Frulle: 2 stekta agg med 3 tjocka skivor bacon.

Lunch: 50 gr kycklingpate, 100 gr Comte ost, 35 gr chorizo, lite vitkalssallad med rodlok.

Middag: revbensspjallsfest! Blir val lite socker i marinaden, men det far man ta.

// Manne

Thyra4
2009-07-25 19:28
#120

Frukost: 3 fläskfärsbiffar + majonäs

Lunch: gravlax, räkor, ägg och majonäs

I kväll skall vi grilla kycklingklubbor och tillbehör blir blomkål och smaksatt CF. En egenoldad tomat blir det också med lite olivolja på.

thereseah
2009-07-25 21:27
#121

Frukost: Äggröra och bacon

Lunch: Kycklingfilét med hot bearnaisesås och gurka

Middag: Avocado och en finncrisp med ett tjockt lager skagensallad på

Och så har jag druckit 2 glas torrt vitt vin idag. Mumma :)

Min matblogg: http://minicarb.blogspot.com/

gyllenetider
2009-07-27 14:46
#122

Ja, idag börjar jag om igen… dumma dumma mig som inte höll det innan… allt gick bra och jag gick ner i vikt och mådde bra men så blev det semester och bl bla bla och så var jag i kakburken igen Rynkar på näsan

Men men… bättre sent än aldrig sägs det ju så nu tänker jag minsjäl steka mig ägg och bacon…om jag hittar bacon vill säga…  jag ska faktiskt oxå göra mig en sojkorv + en avocado med citronsaft på och lite örtsalt. Dagens första mål hehe.

Till middag blir det väl grillad lax med sommargrönsaker (morotsslantar, broccoli och blomkål.)

Miyu
2009-07-27 21:20
#123

Frukost: Proteinomelett med lite bacon.

Lunch: Sommarsallad med kyckling, avocado och fetaosttärningar.

Middag: Samma som frukost.

mirjap
2009-07-27 21:29
#124

Äggmjölk, varm, med kakao i till frukost. Mums!

Lunch. Tacogratäng, köttfärs, tacokrydda toppad med cr.fr. och philost. Lite sallad.

Middag: Kantareller i mängder, stekta i smör och redda i lite grädde. Till det 2 köttfärsbiffar och broccoli. Ojdå, 1½ glas rödvin också.(semester!)

Men detta låter väl bra??!!

greensis
2009-07-27 21:42
#125

Frukost: stekt fläsk, flera muggar äggmjölkslatte

Lunch: 5 mystiska köttbullar, kaffe

Mellis (behövdes efter den lunchen!): en svag äggmjölkslatte, 50g mozzarella

Sen middag: gryta på lammrostbiff, blandad lök och grovskuren blandsvamp (och SMÖR) med restslatt ratatouille & creme fraiche-klick. 1 glas vin. Vatten.

Fabricati diem, pvnc!

Annons:
babybel
2009-07-27 22:48
#126

Frukost: En skiva stekt lammkött med kryddsmör

Eftermiddag: Grillat kycklinglår, ostbit och majonnäs

Middag: Kalvkorvar, kryddsmör och lite överbliven guacamole.

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

Thyra4
2009-07-27 23:47
#127

Frukost: 2 ägg; smör och två skivor kokt medwurst

Lunch; Kaipsoppa (Kaip= gotländsk vild purjolök)

Mellanmål: Ost, kokt medwurst med smör

Middag: Lök-och bönpaj (böngroddar, lite lök, ägg, ost, grädde och kryddor)utan pajskal.

nyborjare08
2009-07-28 16:31
#128

Hittills idag:

Frukost: stekt fläsk, äggröra på två ägg och en msk philadelphiaost

Fika: Kaffe med grädde

Lunch: Köttfärsröra med grädde och philadelphiaost, broccoli och cole slaw

Fika: Kaffe med grädde, 2 crisp'n light med mycket smör, vitlöksost och salami

 

 

Marika70
2009-07-28 16:46
#129

Fram till nu har jag:

kl 5.00 Drack 2 koppar kaffe med  ca 2 msk kokosfett

kl 9.00 Åt 2 ägg 1 kopp grönt the med kokosfett

kl 13.00 Åt 3 ägg 1 kopp the med kokosfett (Det fanns inget annat jag kunde ta med till jobbet!)

Till middag blir det grillad kyckling kokt brocolli och lite majjo.

linneaennil
2009-07-28 17:23
#130

Frukost: 2 stekta ägg, 3 dl fil med kanel och sukrin

Fika: Kaffe med vispgrädde

Lunch: 1 pkt bacon med diverse kryddor, surkål och senap

Den som tror sig veta allt

vet inte särskilt mycket

andrea365
2009-07-28 17:44
#131

Frukost: mandelbröd (äggvitor och mandelmjöl) med ost

Lunch: Carbonara utan pasta såklart, broccoli istället

Middag blir: Rökt lax och broccoligratäng (broccolifantast för tillfället)

2 koppar kaffe

Inget sug!

Beroende
2009-07-28 18:12
#132

Vågar inte tala om vad jag åt till frukost men jag fyller år idag  (smörgåsar). Lunch blev en räksallad. Middag blir thaimat med lite lite ris.

Annons:
Medlem
2009-07-28 19:00
#133

F : Oopsies med färskost + kaffe

L : Kycklingssoppa med torkad lime, lök och blomkål

M : Kalvstek med broccoli och gräddsås.

Miyu
2009-07-28 19:09
#134

#132 På sin födelsedag får man fuska :)

Frukost: Turkisk yoghurt m. lite frön.

Lunch: Low carb-burgare.

Middag: Oopsies med pyttelite äppelmos.

[godisboll]
2009-07-28 19:47
#135

Frukost: Tre ägg med en megaklick majonnäs

Mellis: En stor näve sötmandlar

Lunch: Fläskfilé i gräddsås med blomkål till

Mellis: Skinka och vitlöksost

Middag: Kyckling med currysås (på grädde)

Kvällsmål: Blir nog nötter av ngt slag

julia61
2009-07-28 19:56
#136

Frukost: 3 ägg, lite kaviar samt smör.

Lunch: en bit ost

Middag: sallad m kyckling och mineralvatten.

Hungrig…………….Blir nog nått mer i kväll.

linneaennil
2009-07-28 20:54
#137

Middag: fläskfilé i gräddsås med blomkål (precis som godisboll)

Den som tror sig veta allt

vet inte särskilt mycket

cream1
2009-07-28 23:04
#138

- oopsies m massa smör och gräddost, kaffe

- extremt fet köttgryta med champinjoner och blomlålsmos me dmkt smör

-oopsies igen med ännu mer smör och gräddost

varför hålla igen på fettet när det ändå inte lägger sig på magen? Flört

marialan
2009-07-29 01:26
#139

När det blivit kväll kom jag på att jag faktiskt inte ätit (tuggat) på hela dagen utan bara intagit flytande föda.

Frukust bestod av äggmjölk som vanligt. Sedan begav vi oss ut och tog en fika på kafé där jag smusslade ned vispgrädde (medhavd) i kaffet.

Men på kvällen kände jag för att göra min första LCHF-pizza. Gjorde den på polarbröd och blev jättegod. Skulle nog förgräddat den lite längre bara så den blir mera fast/brödig.

Tog sedan lite ischoklad som blev över från igår (nästan helt utan kollisar).

En mumsig dag helt enkelt Tungan ute

Annons:
thereseah
2009-07-29 01:35
#140

Idag blev det följande:

Frukost: En skiva finncrisp med skagensallad och till det en röra av turkisk youghurt, keso och grädde.

Lunch: Avocado med skagensallad

Middag: Gul lök, champinjoner och skivad ostcabanossy stekt i mycket smör tillsammans med en pressad vitlöksklyfta, sedan tillsatte jag grädde och rev ner lite prästost. Mumma!

Mellis: En minisalami och ett gäng macadamianötter

Min matblogg: http://minicarb.blogspot.com/

cream1
2009-07-29 19:13
#141

kaffe

kaffe + 2 oopsies med smör å ost

sen vet jag icke vad det blir. Är dock fortfarande mätt sedan jag åt vid ett…

[godisboll]
2009-07-29 20:20
#142

Idag visade vågen äntligen på över 50 kg! Jag har några kilo kvar till normalvikt, men jag är på god väg åtminstone.

Frukost: En omelett på tre ägg med grädde och tomat

Mellis: Några skivor kall skinkstek

Lunch: Skaldjurssoppa med cf

Mellis: Några jordgubbar

Middag: Resten av skaldjurssoppan

Kvällsmål: Blir nog en klassiker, sötmandel!

copia
2009-07-29 23:01
#143

frukost-en bit helstekt kallt fläsk i skivor

lunch-kycklingklubba med en gratäng på haricot vertes och ädelostsås

middag-blir lite fläsksvålar till TV-n (Hunter)

Trrkek
2009-07-30 01:49
#144

Frukost: Omelett på 2 ägg och 1dl riven västerbottenost samt några smörstekta champinjoner, lite isbergssallad och lite röd paprika

Mellanmål: Kaffe latte med kakao på toppen, några skinkskivor och ca 15g cream cheese naturell

Middag: Röra av rödlök, 80g broccoli, ca 75g quornfärs, 40g vispgrädde, lite tomatsalsa och lite dijonsenap samt ca 1dl riven mozarella

Kvällsmat på jobbet: 3 kokta ägg mosade med ca 30g Bregott

Totalt: 1550kcal

123 g fett

86 g protein

26 g kolhydrater

Dagens träning: 40 min styrketräning (bröst/triceps… ingen cardio, jag var lat och stressad idag!)

marialan
2009-07-30 18:06
#145

Äggmjölk till frukost som vanligt

Resterna av min första pizza

Ikväll ska jag prova någon av mina LCHF kokböcker jag fått idag och låta mig inspireras till något nytt. Känner för att testa chokladkokostopparna….mmmTungan ute

[godisboll]
2009-07-30 18:40
#146

Frukost: Omelett med grädde, lök och chilisås

Mellis: Grädde och blåbär

Lunch: Kycklinglever i gräddsås, lingon

Mellis: En liten näve blandade nötter

Middag: Står på spisen och puttrar. Currykycklinggryta med cf

Kvällsmål: Har redan siktat in mig på en till portion grädde och blåbär

Annons:
Wtn3
2009-07-30 20:07
#147

När jag vaknade (vilket var vid runt 14.30, blev en lång kväll igår, hehe) blev det fyra stekta ägg och en halv paprika. Ska snart äta middag vilket blir några överblivna skivor lövbiff som legat och skräpat i frysen ett tag tillsammans med bearnaisesås och smörstekta kantareller.

marialan
2009-07-30 20:13
#148

#147

Varför ligger inte sådant och skräpar i min kyl?Gråter

Wtn3
2009-07-30 20:20
#149

#148

Bra fråga, du kanske är mer förtjust i de livsmedlen än jag är och således försvinner de fortare när de väl finns hemma, haha.

kickelina66
2009-07-30 21:00
#150

Idag har jag ätit.

Frukost: fil och grädde med egen nötströssel(hackade nötter och mandlar, blandat med kockos flingor)

Lunch: några ostbitar. jag har jobbat i natt så jag var inte hungrig när jag vaknade vid 14 tiden. som vanligt var jag mest törstig.

Middag: En stekt kycklingfilé, några matskedar cf. till det åt jag blandad sallad från påse och några oliver.

Nu dricker jag en kopp kaffe med med grädde.

Nygammal
2009-07-30 21:31
#151

Frukost: 60 gr Sidfläsk, 2 ägg paprika och alfalfagroddar, pulverkaffe med grädde.

Lunch: En färsbiff med smör, gurka och broccollimos. Kaffe och 10 g 85% choklad.

Middag: 12 Kräftor, majonäs, turkyoghurt och avocadoröra.

Kommer snart att dricka mer kaffe med grädde.

Kabben
2009-07-30 22:53
#152

#147, varför kolisarna i paprikan

Wtn3
2009-07-30 23:21
#153

#152

Två skäl, det är gott och det ger mer än hela dagsbehovet av vitamin c, till priset av omkring 3 gram kolhydrater. Mitt totala intag en vanlig dag blir inte mer än runt 15-20 gram ändå, och jag kan gå upp mot 30 utan att det stör min viktminskning, och då ser jag ingen anledning till att inte unna mig lite godsaker ur växtriket också.

Annons:
Kabben
2009-07-30 23:34
#154

oki, helt rätt..

rottizz
2009-07-31 01:23
#155

vad lite alla äter….

Jag har idag ätit:

1 oopsie med smör o ost, 4 bacon skivor och the m grädde

5 chilli cheese och 5 små ölkorvar

1 crisp n´light m smör o ost samt the med grädde

2 halloumi skivor med sallad o lite bea sås

1 kopp choklad med massa grädde

och jag är fortfarande hungrig!!!!

Är helt ny sen idag- måste göra nåt fel. Ni andra äter ju inte alls mkt =(

Wtn3
2009-07-31 01:37
#156

#155

Du får komma ihåg att när folk säger "en köttbit med smör" till exempel handlar det oftast inte om en klick smör eller en mindre köttbit, utan rejält med smör och en köttbit som täcker större delen av stekpannan… Lite lövbiff, smörstekta kantareller och beasås som jag åt till middag idag kan låta som ganska lite men bara den måltiden blev närmare 1400 kcal. Tillsammans med frukostäggen (också de stekta i rikligt med smör) och kaffe med grädde till kvällen är jag uppe i en bra bit över 2000 kcal.

Är man ny kan det dessutom vara sötsug man fortfarande har och inte direkt hunger, det tar ett tag innan man lär sig skilja på dem.

rottizz
2009-07-31 02:02
#157

jaha, ja jag har nog inte fattat mängden än =) Skönt. Ja det kan lika gärna vara godissug då jag är sockernarkoman, ska försöka äta mer kött osv så kanske jag känner mig mätt- tack

Wtn3
2009-07-31 02:28
#158

Det är antagligen en bra idé. Smör och grädde i all ära, men min erfarenhet är att en fet köttbit mättar längre (troligen för att den tar upp större plats i magsäcken).

rottizz
2009-07-31 02:39
#159

jag får bli en riktig köttoman =)

emmaostlind
2009-07-31 08:36
#160

Klockan är 6:33, så jag har bara hunnit äta två stycken Oopsie-bröd med 52 g ost och 8 g smör totalt. Och så avverkar jag just nu en kopp citronthé.

Igår åt jag skrämmande 68 kalorier, så idag har jag en utmaning att ta tag i.

Annons:
rottizz
2009-07-31 14:56
#161

än så länge

4 bacon skivor, 1 kokt ägg, 1 oopsie bröd med smör o ost samt en kopp the med kokosfett

eva-
2009-07-31 15:04
#162

frulle: en burk tonfisk med olivolja o lite persilja, ett ägg o smör,

lunch: en skiva fläskkarré med en klick smör, o lite tomat o spenat.

ngn kopp kaffe.

middag: ser fram emot en saftig kycklingklubba ikväll:)

nyborjare08
2009-07-31 15:31
#163

Frukost: 2 st mandelbröd och en oopsie med hyvlade smörskivor, gräddleverpastej, skinka, majonnäs, medvurst, philadelphiaost (inte allt på ett och samma bröd!), vatten

Fika: Kaffe med kokosfett och grädde

Lunch: Grillad lax, grillad sparris, förvällda sockerärtor och hemmagjord hollandaisesås.

 

 

gyllenetider
2009-07-31 15:46
#164

Ojoj mitt blir nog sämsta… en avocado än så länge… har ingen ork idag och fantasin tryter som F-N!!! Funderar på att steka mig en korv om jag orkar samt äta lite sallad med fet sås till det.

Middag blir nån kycklinggryta!

gyllenetider
2009-07-31 15:46
#165

#1 Men kaffe e ju GOTT!!! Flört Speciellt med grädde hihi!

[ngupa]
2009-07-31 15:51
#166

idag blir det

äggmjölk till frukost

ett par 1 kh/100g korvar och 2 stekta ägg till lunch

2 grillade lammkotletter med kryddsmör till middag…

finns en bit vildfångad lax på tining ifall jag blir mer hungrig senare i kväll….

linneaennil
2009-07-31 17:24
#167

Frukost: Omelett på 2 ägg med färsk basilika och några skivor saganakiost

Lunch: Ryggbiff med bearnaisesås och några salladsblad

Fika: Kaffe med en liten chokladruta till

Mellanmål: Te och burkmakrill med smält smör

Den som tror sig veta allt

vet inte särskilt mycket

Annons:
lc-solkatt
2009-07-31 17:52
#168

Liten baconomellett med ost. 1/3 nektarin och ett litet plommon (äter vissa frukt erför att inte längre gå ner i vikt)Kaffe med 10ml grädde. 1/2 hamburgare med broccoli och blomkålsmos med sås på creme fraich och majonäs och vitlök. Sallad med parika,tomat,gurka och grönsallad. Nu dricker jag en kopp te och mumsas på lite nötter

greensis
2009-08-03 18:32
#169

Frukost: äggröra & bacon, kaffe

Lunch: Hamburgare m mozzarella & grönsaker, blandad sallad, vitlöksdressing, vatten, kaffe (m dutt mjölk)

Mellis: kaffe, smörklick

Middag: Elefantöra, bearnaisesås, grön sparris, smörklick

Fabricati diem, pvnc!

julia61
2009-08-03 18:49
#170

frukost: bacon o ägg, standard!!

Lunch: äggmjölk m hallon, jättegott!

middag: laxlåda m vitlöksröra m cf och lite sallad!

[godisboll]
2009-08-03 19:12
#171

Frukost: En stor skål Mezeyoghurt

Mellis: En salig blandning av kokosflingor, smör och kakao (resten av familjen åt chokladboll)

Lunch: Några skedar jordnötssmör

Middag: Biff med vitlökssås

Kvällsmål: Lär bli resten av min "chokladbollssmet"

Wtn3
2009-08-03 19:20
#172

Idag har det blivit tacobuffe, inklusive tortillas och majs. Sista sommarfusket för min del, nu blir det tillbaks till det vanliga samt extra lågt alkoholintag fram tills jul, undantaget helgen då jag ska på Skogsröjet.

Diran
2009-08-03 19:34
#173

Frukost: En benfri kotlett med persilje smör, jättelite feta ost i olja och kryddor (sådan där delikatess grej som finns i butiker där man häller i själv), en vitlöksklyfta i olja och kryddor, en halv oliv, en matsked aioli.

Middag: baconlindad ost stekt i smör men lite lite utav någon tomatsås (från LCHF kokbok)

ikväll blir det rester från igår: kyckling i en sås gjord på kokosmjölk, jordnötsmör och annat (från LCHF kokboken)

Har dessutom ätit en REJÄL sked med jordnötsmör, har haft sötsug from hell idag

marialan
2009-08-06 23:04
#174

Frulle; äggmjölk

Lunch; köttfärslimpskiva från frysen med några gröna sparris och parmesanost på. Gjordes klar i micron.

Fick ett odefinierbart starkt sug nu på kvällen och gick till sist helt på instinkt för att stilla suget, Det slutade med att jag stod och gjorde en pizza - utan botten.

I en ugnsform med kanter slängde jag ned olika pizzaindigrienser jag kunde komma på. En soltorkad tomat (liiten) fick representera tomatsås, bacon, paprika, räkor och ost lades på + goda kryddor/örter. Det blev otroligt gott! Ingen botten saknades alls. Rekomenderas verkligen.

Annons:
ceolas
2009-08-06 23:10
#175

Frukost: 1 kopp kaffe med grädde. (åt ingen frukost eftersom jag var mätt från gårdagens middag)

Lunch: tre stekta ägg med bacon och lite ost

Middag: riven rättika med rökt lax och senapsdressing

[godisboll]
2009-08-06 23:43
#176

Frukost: Stekt ägg, tre skivor bacon

Mellis: Lite keso

Lunch: Korv med chilibearnaise

Mellis: Ett kokt ägg

Middag: Biff med vitlökssås

Kvällsmål: En skål med grädde

nyborjare08
2009-08-07 12:29
#177

Igår:

Frukost: 3 oopsies med smör, prästost, brie och leverpastej (inte allt på samma oopsie då Glad) Vatten

Fika: Kaffe med grädde och kokosfett

Lunch: 2 köttfärsbiffar med smör

Fika: Kaffe med grädde och kokosfett

Middag: Kyckling kokt i engelsk cider, ädelostsås, stekt blomkål och broccoli

 

 

greensis
2009-08-07 12:33
#178

Frukost: ägg & bacon, kaffe

Lunch: 5 kokta ägg med smör, kaffe, vatten

middag: 2 elefantöron, en näve grönsallad, bearnaisesås

Fabricati diem, pvnc!

Miyu
2009-08-07 17:00
#179

Ja.. vad har man ätit? Fruktyoghurt, müsli och vitt bröd. Disgusting.

Puhlo
2009-08-07 17:13
#180

En stor bit fylld zucchini (fylld med svamp, skinka, lök, cf och mer zucchini) täckt med ost.  1 liter mineralvatten.

Nu är det fredagsmys med ett glas cola zero och en bra bok.

Thyra4
2009-08-07 22:15
#181

Frukost: 2 kokta ägg med kryddsmör

Mellis: Salami, leverpastej. saltgurka och ost Mycket vatten

Middag: Grillad fläskkotlett, halloumi, 1 stekt squash-skiva

             1/2 tomat och 2 glar rött vin

Annons:
Diran
2009-08-07 22:59
#182

Ingen bra mat idag..

Frulle: Kebabkött med kebabsås, taco köttfärs med lite cf.

Lunch: 2 kokta korvar med lite ketchup.

Middag: Fläskfärsbiffar med lite cf baserad sås och persiljesmör.

Emellan: Te med cocosa och grädde, ltie paranötter, lightläsk

[godisboll]
2009-08-08 01:12
#183

Frukost: Omelett med salami, lök och tomat.

Mellis: Sötmandlar

Lunch: Köttfärssås med vitkål

Mellis: En skiva kassler

Middag: Kallrökt lax med romsås

Kvällsmål: Thé med grädde

Nygammal
2009-08-08 14:58
#184

Hittills i dag

kaffe och grädde, 2 ägg, 5 tunna revbensspjäll, liten tomat och en minisquash.

Thyra4
2009-08-08 17:37
#185

Frukost: Äggröra på 2 ägg, smör och majonäs.

Mellis: Några ostbitar

Lunch: Stekt flundra med majonäs

och i kväll blir det rökta flundror med sallad och CF-röra.

ceolas
2009-08-08 17:55
#186

Räkor, 1 kokt ägg, ost och 1 avocado.

Ikväll blir stekta grytbitar med 1/2 paket bacon och någon sorts sås till.

[godisboll]
2009-08-08 18:04
#187

Frukost: Ett paket bacon, stekt i smör

Mellis: En liten skål vispad grädde

Lunch: Laxfilé med gräddstuvad blomkål

Mellis: Det blev ännu en liten skål vispad grädde

Middag: Blir lövbiff med vitlökssmör

Kvällsmål: Ska nog göra slut på grädden ;)

greensis
2009-08-08 22:46
#188

Frukost : 125g bacon, bearnaisesås, ärtskott, 1 cocktailtomat, kaffe

Lunch: Max Lowcarb-burgare, 1 cola light, 4 chili cheese-bollar, mineralvatten

Middag: Hemgjorda hamburgare, klick bearnaise, gurkskivor, cocktailtomat. 2 glas lowcarb sangria, kaffe

Fabricati diem, pvnc!

Annons:
Mervi
2009-08-08 23:13
#189

Frukost: Ägg och smör

Lunch 2 köttfärsbiffar

Middag: 2 köttfärsbiffar, lite ost, kaffe.

Inget grönt idag. Det blev visst närmast fakir idag.

MissMullig
2009-08-08 23:48
#190

Frukost: Äggmjölk med kanel lite hermesetas i(tyvär)

Lunch: 3 skivor salami och kaffe med 5g smör  i

Middag: 7 st små kräftor ,majo, 2 rostade skivor Low carb bröd med bregott och 4 skivor 31% ost.

Hoppade fakir i dag .

Kom inte på något gott till kräftorna annars

mirjap
2009-08-09 00:10
#191

Frukost: 2 muggar äggmjölks-latte ca 20 g smör i, mmm med skummet!

Lunch: en lchf-macka med salami, vindelskinka, lagrad herrg.ost, majo och ruccola.

Middag: (7 tim efter lunch!) 150 g entrecote med Lallerstedts Bearnaise och hel spenat kokt i lite grädde och kokosfett. 3 klyftor tomat.

Jag trodde med mitt vanliga tänk att jag skulle svimma av hunger efter typ 6 timmar efter den där mackan på stranden, men jag gjorde inte det, var inte spec hungrig. Men hjärnan sa: Du tjockis, det är ganska länge sen du åt, va?

Wtn3
2009-08-09 00:34
#192

Idag har jag inte varit så hungrig alls, ett par stekta ägg, med en mugg té med vispgrädde samt en halv paprika med lite leverpastej blev brunch, sen en bit lax med tsatziki och grekisk sallad till middag, det har jag stått mig bra på.

Malinochclaes
2009-08-12 23:17
#193

Frukost: Två stekta ägg med lite grädde och mycket smör, kaffe med kokosfett. Citronvatten.

"Lunch": Kaffe med grädde två gånger.

Middag: Jag grävde lite i frysen igår och hittade: RÅDJURSSADEL!!!

Alltså åt vi rådjurssadel idag med gräddsås gjort på reducerat köttspad och grädde. Hur gott som helst. Fast vilt är ju magert kött så nästa gång (om det blir nån nästa gång) ska jag späcka den med späck.

Wtn3
2009-08-12 23:22
#194

Frukost: 2 stekta ägg, en halv paprika fylld med leverpastej.

Lunch: Grekiska köttbullar med tsatziki och grekisk sallad.

Kvällsmat: Pepperonikorv på ungefär 100 gram. Är fortfarande lite hungrig dock så en burk makrill eller en bit ost ska jag nog ta efter fotbollen.

[godisboll]
2009-08-12 23:23
#195

Frukost: Thé med grädde. Hann inte äta någonting.

Mellis: En smoothie på mezeyoghurt, grädde och hallon

Lunch: Kycklinggryta med grädde, tomat och jordnötter

Mellis: Ett kokt ägg

Middag: Rester från lunchen

Kvällsmål: En dl vispgrädde

Annons:
greensis
2009-08-13 01:27
#196

Frukost: Halvt paket stekfläsk, te, kaffe

Lunch: Thaimat - nötkött i grön curry(kokosmjölk) m sallad & vatten. Kaffe

Mellis: Kaffe m skvätt mjölk, fjärdedels paket stekfläsk(rester sedan frukosten)

Middag: Lasses goda bogfläskgryta, gräddstuvad bladspenat

Fabricati diem, pvnc!

gyllenetider
2009-08-13 01:29
#197

Oj ja ni vad har jag ätit… inte mkt that's for sure. Varit kass i magen ett tag nu så idag har det blivit följande:

Frukost: Kaffe med grädde

Lunch/Mellanmål 1: Äggmjölk

Middag: En kvarts grillad kyckling med haricot verts med smör och salt på.

Mellanmål 2: 3 st Finn Crisp (för mkt med tre stycken jag vet)

Sen inget mer idag förutom 1 ruta mörk choklad med en kopp te med grädde på kvällen. Har varit OK i magen idag men fick känningar efter téet med grädden.

Bergman
2009-08-13 01:42
#198

Märks att det är kvinnor som skriver.. Ni äter ju INGENTING hahaha..

Frukost: Ett paket bacon och 2 kokta ägg med smör. 4dl kaffe med grädde.

Lunch: 4st stora köttbullar med mögelost/färsk rosmarin i. Som stått i ugnen med lite tomtatsås o massor med ost och smör!

Kvällsmat: Grillad egenmarinerad flintastek (Nej det blir fortfarande inte så gott) tzatsiki och några grillade champinjoner.

Satt förövrigt och kollade på när min mor och lillebror åt på Böfhouse (stavning) idag. Mycket dyrt och lite kött enl min mening. Synd hade gärna gått dit och käkat lite kött o sås annars =/

gyllenetider
2009-08-13 19:21
#199

Hehe ja kvinnor brukar ju i allmänhet vara dåliga på att äta tillräckligt. Och jag är en av dom. Jag äter istället gärna mkt av det dåliga hihi. Eller jag ÅT av det dåliga - no more!

greensis
2009-08-13 19:29
#200

Frukost: Bacon & äggröra, kaffe

Lunch: Lasses goda bogfläskgryta, gräddstuvad bladspenat, vatten, kaffe

Middag: Lutar åt elefantöra m ratatouille ELLER makrill m äggröra & bladspenat om jag är ohungrig

Fabricati diem, pvnc!

ScientiaVera
2009-08-13 20:28
#201

# FRUKOST:  varmrökt makrill,  kokosolja extra virgin,  grönt te

# LUNCH:  blåbär, friterade svinsvålar

# MIDDAG:  kokt lax,  romsås,  spenat,  grönsaker,  fetaost, olivolja

KOSTTILLSKOTT 20 tabletter/kapslar www.lef.org

9 st - Life Extension Mix

1 st - Super Booster Softgels

4 st - Mitochondrial Energy Optimizer

3 st - Cognitex with NeuroProtection Complex

1 st - Super Ubiquinol CoQ10

2 st - Super Omega-3 EPA/DHA

finataender
2009-08-13 20:37
#202

Frukost: 60 g kokt ägg, 10 g smör, 30 g ost, 1 glas multivitamintablett

Lunch: 20 ml blutsaft, 100 g Tonfisk, 15 g ost, 10 g smör, 20 g chilicurrysås, kaffe med 20 g grädde

Mellis: ostrullar med smör (30g & 10 g)**
Middag:** Omelett på 50 g tonfisk, 1 ägg, 20 g philadelphia, 12 g smör, 20 g spenat.

Tycker att jag äter som en häst, men nu när man ser över det så är det nog inte så mycket ändå Oskyldig

Annons:
julia61
2009-08-13 23:10
#203

ägg o bacon till frukost.

Några ost och bregott rullar till fika på jobbet.

Hemma till lunch så blev det nötbröd m smör o ost.

Dö hungrig då jag handlade, en korv utan bröd och en light dricka, aj, aj…

Middag, hemma igen, keso, grädd och ägg plättar!!

kaffe m grädde.

Ostkaka m grädde…

Ja, som kvinna äter jag mycket vissa dagar, idag skulle jag kunna äta hela tiden, så hungrig …..

cathrine70
2009-08-13 23:41
#204

F:1 sesambröd med smör, 1/2 avokado kycklinglevermousse på, the

L:fetaostsallad, 3 köttbullar, vatten, kaffe

M:1 sesambröd smör på, 1 liten fralla, smör på, the, vatten

Malinochclaes
2009-08-14 01:39
#205

#198:

Jag var på Jensens böfhouse för något år sen. Jag tog en "all you can eat ribs buffé" eller vad det nu hette. Tre stora tallrikar med tunna ribs, underbart goda, med bearnaise och pommes. Lustigt nog så tog jag endast några pommes. Jag hade inte hört talas om LCHF då, men gjorde ändå det mesta rätt, tydligen. Fast DÅ hade jag en smula dåligt samvete efteråt. Så fel man kan ha. Skrattande

Jag tror det kostade hutlösa 189 kr eller nåt sånt. Och efterrätt ingick inte, bara kaffe. Men gott var det.

babybel
2009-08-14 02:15
#206

Idag blev det: Fläskkarrebit med kryddsmör till frukost

På eftermiddan (körigt på jobbet): små kabanosskorvar och guacamole

Sen middag (trött och lat): Plockmat bestående av lite salladsblad, en liten avocado, en bit mozarella, några skivor chorizo och en klutt creme fraiche-röra.

Inte så strikt LCHF som vanligt, men jag håller på att "trappa upp" kolisarna litegrann för att klara av bröllopsfest nästa helg utan att må illa…

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

[godisboll]
2009-08-14 09:31
#207

Gårdagen:

Frukost: Omelett på ägg, grädde, skinka, lök och svamp

Mellis: Kesoblandning med chilisås, gurka och kassler

Lunch: Fläskfilé m bearnaise

Mellis: Några sötmandlar

Middag: Vändstekt ägg med keso

Kvällsmål: Två kokta ägg med majonnäs

MissMullig
2009-08-15 01:22
#208

Frukost: Ostomelett

Mellanmål: kaffe med 10 g smör i

Lunch: skinkstek bea sås äggvite tagiatelle lite stekt Squach Middag: skinstek bea CF med extra smörklich ocg sallads blad

rottizz
2009-08-15 01:29
#209

Jag vet inte om jag äter för lite- har bara hållt på några veckor- kan magsäcken redan ha krympt?

Frukost/lunch- 7 bacon skivor, 2 kokta ägg samt the med 1 stor tesked kokosfett

Middag- tonfiskröra med några ostskivor och lite tomater/gurka. 1 kopp the.

Är rädd att det är för lite- vill ju inte förstöra den här dieten. Känner mig lite småhungrig emellanåt men går över så snabbt..

Annons:
greensis
2009-08-15 11:46
#210

Tråden börjar bli lång och tungladdad så vi fortsätter med Vad har ni ätit idag? 4 här!

Fabricati diem, pvnc!

nowornever
2009-08-21 11:06
#211

skagenröra är alltså rätt lugnt att äta?=)=)=)

greensis
2009-08-21 20:57
#212

#211 Hemmagjord skagenröra är tuta-och-kör. På köpevarianterna får man läsa först om de petat i en massa joll eller inte.

Fabricati diem, pvnc!

lc-solkatt
2009-08-22 13:52
#213

Idag har jag ätit mandelpannkakor!!

Upp till toppen
Annons: