Annons:
Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 5516 ggr
MalinH
7/2/09, 12:23 PM

Hallon och kokos?

Har läst om någon som gjorde en god efterrätt med hallon och kokos. Kokosmjölk tror jag. Någon som känner igen detta och kan dela med sig av receptet. Eller andra efterrätter med hallon och kokos- som är så gott!

Annons:
Ejvor
1/3/14, 12:11 PM
#1

Det här kanske kommer några år för sent men jag vill ändå dela med mig av ett recept som jag har gjort tre dagar i rad nu för att det var så gott och superenkelt! 

Smöra en ugnsform, lägg i hallon, häll på kokosflingor och eventuellt sötning samt kanel, hyvla över smör och gratinera 200 grader tills det får färg.

Servera när det har svalnat lite med vispgrädde med vaniljpulver.

Agnez94
1/3/14, 4:38 PM
#2

Hehe, en riktigt gammal tråd. Ska nog bjuda pojkvännen på detta så han kan bli nyfiken på LCHF 😃

Veda
1/3/14, 6:11 PM
#3

Funkar med rabarber också

maruss
1/4/14, 12:14 AM
#4

Jag har hört att man inte ska äta hallon alls, att de innehåller för mycket kolhydrater. Undantaget kan vara blåbär, men egentligen ska man inte äta det heller. Har jag fått fel info?

aktagrottman
1/4/14, 12:27 AM
#5

#4 Det är totalen du får titta på.
äter du 100 g hallon får du i dig 5 g kh.
Så satsar du på att ligga på 20 g kh om dagen kan di hiva ner 400g hallon.

Blåbär innehåller dubbelt så mycket kh så det blir inte mera än 200g.
Men men alla är olika, och alla får göra sina val.

LCHF är ingen mall man sätter kryss för att följa, LCHF är ett sätt att leva och en vägvisare för hälsosam mat.

Orakletidelfi
1/4/14, 9:33 AM
#6

#4 Hmm inte hallon alls, undantaget kan vara blåbär… mysko formulering. Om du skrivit inte bär alls, undantaget kan vara blåbär…  men som sagt hallon är ju lägst av alla bär och det som brukar sägas vara ok. Inte alltid och jättemycket men det är iallafall "LCHF-bäret" framför alla andra.

Annons:
Upp till toppen
Annons: