Annons:
Etiketthälsa
Läst 6997 ggr
MegN
3/11/10, 12:28 PM

Muskelvärk - vitamin/mineralbrist?

De senaste månaderna har jag känt av värk i musklerna. Speciellt om jag gör något "utöver det vanliga", t.ex. lastar ett lass hö eller storstädar i huset en hel dag. Men jag har även haft ont av att göra sånt jag gör flera gånger dagligen - som gå ut med hundarna (då får jag en molande värk i lår och rumpa, dvs de muskler som används mest för stunden).

Jag köpte en flaska Mivitotal och körde typ "trippeldos" några dagar, och då har värken vid hundpromenaderna givit med sig nästan helt. Men fortfarande får jag ont om jag gör "något extra". Igår röjde jag ur ett rum där vi under vår husrenovering har lagrat möbler, byggmaterial osv för att släktingar kommer på besök och behöver sovplats. Och idag är jag helt knäckt i större delen av kroppen. Jag bar inte ens något tungt, mer än att man flyttade på kartonger från en sida av rummet till den andra. Alla möbler fick stå där de stod, möjligen att vi sköt ihop dem lite för att göra plats.

Jag har alltid varit van vid att vara stark, rå med mycket fysiskt arbete utan mer än någon enstaka träningsvärk när man har tagit i ordentligt. Men det här är inte träningsvärk, utan något helt annat. Redan när jag höll på kände jag värken börja komma - träningsvärk brukar ju snarare dyka upp någon dag senare.

Är det någon som känner igen det här? Har jag fått brist på någon mineral eller så? Jag är jättedålig på att äta kosttillskott, och har ätit LCHF i fem år (snart - i juni).

Annons:
Ketokarin
12/12/19, 10:02 AM
#1

Kom du på vad detta var? Jag fick detta när jag ätit Keto I 4 månader. Har hävt det genom. Att äta lite kolhydrater och ta resorb akut nu tar jag seltin och magnesium men osäker exakt vad jag behöver äta för att bli i balans i mineraler så värken inte återkommer.

odezza
12/12/19, 11:59 AM
#2

#1 Jag tror tyvärr inte att du kommer att få svar från trådskaparen, inlägget är från 2010.

Grattis till att du kom på vad det var du behövde. Det kan säkert hjälpa andra med liknande problem.

"still lost in space and time"

Upp till toppen
Annons: