Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Vi som vill gå ner i vikt

Jag har gått ner 20kg på 80 dagar!

2010-03-21 13:22 #0 av: FRAXA

Jag började äta enligt LCHF vid nyår och har fram tills nu (under 80 dagar) bara gjort ett fåtal avsteg. Min startvikt den 31:a december 2009 var 103kg, och jag är en 18-årig kille som är 188cm lång. Nu efter 80 dagar (21 mars) väger jag 83 kg! Det motsvarar 0,25kg per dag eller 1,75kg i veckan. Den första månaden (fram tills sista januari) gick jag ned 10 kg, och sedan resterande 10 kg under de kommande 50 dagarna.

Jag är bara så glad att jag vill dela med mig och ta del av tips för fortsatt viktnedgång och välmående.

Jag välkommnar även att ni ställer frågor om ni undrar över något.

Lycka till!

Anmäl
2010-03-21 13:25 #1 av: sepersl

Oj, ta det försiktigt så att huden oxå hänger med!

Stort grattis oxå!

Anmäl
2010-03-21 14:39 #2 av: chilisalsa

Gratulerar !

Juste vikt till den längden. Så nu blir det mer fokus på kroppskomposition antar jag ?

Anmäl
2010-03-21 14:52 #3 av: Magica1970

Grattis! :D Men som sagt; vänta in skinnet och vad inte rädd för att gå upp i vikt av ökad muskelmassa.

Anmäl
2010-03-21 15:05 #4 av: Mervi

Grattis! Jättebra resultat.

Anmäl
2010-03-21 15:13 #5 av: Zepp

Grattis.. men ta nu och bromsa in viktnegången.. sannolikt har du även tappat en del muskler på kuppen!?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2010-03-21 15:14 #6 av: Branneli

Underbart, vad duktig du är Glad

GRATTIS

Anmäl
2010-03-21 18:31 #7 av: Partyplupp

Grattis Glad !!!

och BRA JOBBAT !!!

Anmäl
2010-03-21 18:36 #8 av: [godisboll]

Kanonbra jobbat! Grattis!

Anmäl
2010-03-21 18:39 #9 av: Mojjan73

Grattis till viktnedgången, bra jobbat. :)

Anmäl
2010-03-21 18:39 #10 av: FRAXA

Hej igen, joo jag har tappat EN DEL muskler, dvs. Jag är i samma styrka i förhållande till min kroppsvikt som innan (kan göra lika många armhävningar ec.)

Men samtidigt har jag "tränat" rätt mycket under tiden för viktnedgången, så det har inte blivit något katastrof. Jag var inte speciellt "tjock" runt magen innan så något problem med överflödigt skin har jag inte märkt av än så länge. Jag tänker fortsätta med detta tills det inte går längre, jag är rätt säker på att jag kommer stanna på runt 78kg.

Anmäl
2010-03-21 18:43 #11 av: Tisdag

Grattis! Vad kul.

Anmäl
2010-03-21 18:53 #12 av: MsJess

Jättegrattis!!! Heja dig =)

Anmäl
2010-03-21 19:23 #13 av: JAUS

Det är en riktigt bra hastighet, med tanke på att du hade relativt lite att gå ner från början. Gick själv ner ungefär lika snabbt i början, men det var inte ens en fjärdelsväg ner till min målvikt. Är själv nu snart halvvägs till mitt mål.

Anmäl
2010-03-21 20:55 #14 av: majala

Jäklar, vilken nedgång. Hur äter du? Själv har jag hållt på i runt 110 dagar och gått ner 8kg. Ska ner i alla fall 13 till (och vill helst att de ska rasa av).

Glad

Anmäl
2010-03-21 21:08 #15 av: bubblor

Du är verkligen en dutig pojke, ett kvarts kilo om dagen är fantastiskt, var rädd om Dig nu och släpp inte taget om kosten för det  går lätt att gå upp igen.

Man blir naturligtvis lite avundsjuk, men samtidigt vet jag att det går lättare för en ung pojke att tappa vikt än det gör för en "lagom tjock dam i sina bästa år".

Hälsningar från en kämpande mormor

Anmäl
2010-03-21 21:20 #16 av: emji

Oh...du milde...vilket resultat på så kort tid. Fantastiskt! Grattis!

Den farten skulle passa otåliga mig som helst skulle vilja vara nere på min idealvikt IGÅR!!! Men jag tuffar på i ett långsammare tempo och plockar kilon ändå, vilket jag är väldigt glad för.

Anmäl
2010-03-21 22:47 #17 av: Thaifood-Tahaan

Jag är ungefär lika lång som du men min kropp verkar då vara fsen så mycket grinigare. grattis!

Anmäl
2010-03-21 23:02 #18 av: Katti

Wow! Kan du inte berätta hur du äter? Det vore jättekul att höra!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Kennel Min Bästa Vän & Skullebo kaningård

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.