Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Vi som vill gå ner i vikt

Hur fort gick ni ner med LCHF

2010-05-10 18:05 #0 av: svanskog

Ja, hur mycket gick ni ner i vikt på en månad?
Jag har inte kört LCHF i mer än 5 dagar. men jag har inte märkt ett dugg skillnad än... är kankse för tidigt, men jag är mer orolig att jag ska gå upp i vikt ist...

Anmäl
2010-05-10 18:20 #1 av: Snuffis

Ja undra hur länge det kan ta, detta är min första dag.. :o)

Motionerar du något?

Anmäl
2010-05-10 18:43 #2 av: nyborjare08

Det är väldigt individuellt hur mycket och hur snabbt man går ner. Det beror på startvikt, ålder, ev sjukdomar, tidigare bantningshistoria, med mkt mer.

Generellt brukar man tappa ca 2-3 kg i vattenvikt de första 1-2 veckorna och sen börjar man tappa i fettvikt vartefter kroppen ställer om till fettförbränning. En lagom takt är väl ca -0,5 kg/vecka. Vissa går ner mer, andra mindre.

Så ett tips är att ha tålamod! Njut av maten och av hur bra ni kommer att må (de första dagarna kan vara lite tuffa med omställningsbesvär för de flesta). Och läs i tråden "Vanliga frågor och svar".

Lycka till på resan! Glad

Anmäl
2010-05-10 18:54 #3 av: Snuffis

Tack :-D

Anmäl
2010-05-10 18:58 #4 av: Hemulen

jag tappade inget i vikt förrän efter två månader, inte ens vattenkilon. Nu har jag gått ner 6 kg, ca 2 kg i veckan efter de första två månaderna. Jag antar att det dels berodde på alla tidigare gånger jag bantat (är egentligen normalviktig men har jojobantat mycket eftersom jag tidigare tävlade i judo). men nu tror jag inte jag kommer gå ner mer, men det är ok. LCHF ska ju vara viktnormaliserande och jag vill bara vara hälsosam.

Anmäl
2010-05-10 19:51 #5 av: svanskog

Jag har 10 kg jag vill bli av med... helst tills imorrn... :P Ne skämt å sido... Men jag  har sååå jävla lätt att tappa motivationen om jag inte ser resultat. och det ganska fort...
Men jag får väl försöka göra så gott jag kan iaf...

Anmäl
2010-05-10 23:06 #6 av: Tosabeten

jag har hållt på i drygt tre månader, ibörjan åt jag lite fel, med för mycket mjölkbaserade produkter..sen skippade jag en hel del och gick sedan ner 3 kilo, men nu står det still igen, tråkigt nog.

jag hoppas det snart börjar hända nåt igen.

Lycka till själv:)

Anmäl
2010-05-10 23:51 #7 av: Snuffis

Spännande.. min startvikt är 68,4 :-) Jag hoppas komma ner till 62, men med motion så borde det väl gå? :O

Ni får gärna kika min blogg o tipsa?

Smultronduvan

Anmäl
2010-05-11 10:42 #8 av: [Pennylane1]

Har hållit på i snart två år. Men gått ner mer än några få kilo i början har jag inte gjort. Så det är som sagt högst individuellt. Har mycket övervikt.

Anmäl
2010-05-11 11:31 #9 av: Wtn3

8 kilo första månaden, vilket höll i sig i samma takt två månader till, alldeles för snabbt dvs, skinnet hängde inte med, så efter det gjorde jag regelbundna avsteg för att få det att stanna upp, sen började jag strikt igen i höstas men med större sallader, och nu går det i mer lagom takt, 2-3 kilo per månad.

Anmäl
2010-05-11 20:06 #10 av: cnidaria

Minus åtta kilo på 14 veckor, segt som tusan Flört

Anmäl
2010-05-11 21:14 #11 av: JohanBaltic

10 kg på 6 månader - sen fanns det inget mer att gå ner Glad.

Anmäl
2010-05-11 22:06 #12 av: Fialotta

16 kg på 8 månader.

Är mycket nöjd med den takten, det har tagit mig typ 6 år att samla på mig de här 16 kilona, då får det ta lite tid att bli av med eländetFlört!

(Målet är ner ca 20 kg och PLÖTSLIGT har man bara 4 kg kvar till sitt mål, fantastiskt!)

Anmäl
2010-05-11 22:28 #13 av: Ballo

Efter 4 dagar försvann min värk i mina axlar. Då fortsatte jag och har efter 8 månader tappat 24 kg. + kunnat sluta med insulin.

MEN! Eftersom jag kom att må så bra har inte viktnedsången varit så viktig. För LCHF är ju inte en bantningsmetod.

Utan alla positiva grejor som händer under tiden.

Så låt kroppen visa dig vägen  så kommer du att kome ner till rätt  vikt.

MVH. Drutten

Anmäl
2010-05-11 23:23 #14 av: Zepp

För mig tog det tre månader innan någet som helst hände.. seen,, helt plötsligt orkade jag inte äta lika mycket.. och då tappade jag ett kilo i månaden, men det märkligaste var att min kroniska astma försvann samtidigt som jag började gå ner!??

Iallafall gick jag ner 7 kilo och har legat på 85 kilo i över ett år.. men för det mesta så brukar ligga mellan 85 och 83 numera det pendlar alltefter hur jag mår och hur jag sköter mig!

Har inte riktigt släppt målet på under 80 ännu,, men jag säger som de flesta.. jag mår ju så mycket bättre och inte vill jag börja äta spannmål igen o få tebaka astman!!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2010-05-11 23:33 #15 av: Tosabeten

konstigt det där med mättnadskänslan..helt plötsligt för ett par dagar sedan, blir jag mätt JÄTTE fort..nåt magiskt med tre månader..

Anmäl
2010-05-11 23:43 #16 av: Marialainen

0 kg... på 8månader. Men jag har inte kört detta för vikten.          Dock tycker många att jag ser smalare ut, jag med:)

Dock känns det konstigt i början med alla feta produkter. Jag var väldigt negativt inställd till smör , grädde, creme fraiche osv, att inte äta light. Kände mig äcklad i början. Men man vänjer dig!!!

Håll ut, har du övervikt kommer det att lösa sig!!! Ha inställningen att detta är en livsstil & inte en diet!!!

Anmäl
2010-05-15 00:05 #17 av: Snuffis

Knäppt, vägde mig i måndags:

68,4
och i dag..
66,5
.......

Anmäl
2013-08-23 06:03 #18 av: gormiti100

Har kört lchf i 8 dagar nu, minus 3.2kg. Vissa kanske tror att det bara är vatten men jag har gått från ett midjemått på 120cm till 115.

Anmäl
2013-08-23 07:23 #19 av: PeggyD

Jag har gått ner i genomsnitt ca 0,5 kg per vecka och -10 kg sedan påsk. Det gick trögt i början men jag mätte mig varje vecka och där gick det fortare :) 

Jag slutade förresten också med yoghurt och misstänker att det bromsade mig i början.

Anmäl
2013-10-06 17:47 #20 av: puls

Jag har alltid haft en dröm att få magrutor. Är väl lite fåfäng. Efter att jag passerat 40 har jag funderat på om det inte är dax att skaffa det där sexpacket. Har aldrig varit överviktig och alltid vältränad. Innan jag började med lchf vägde jag 62 kg (171 cm). Nu efter 2 månader väger jag 57 kg och har äntligen fått min tvättbräda. En nästan magisk känsla. Så jag förstår folk som blir smått frälsta på den här kosthållningen. Mumsigt är det dessutom och man slipper gå hungrig...

Anmäl
2013-10-12 08:26 #21 av: Mozzarellan

Nio månader och sju kilo......

Sakta går det, men det går 😃

Anmäl
2013-10-12 09:09 #22 av: Zureel

3 och en halv månader ungefär och gått ner 11,2kg

Anmäl
2013-10-12 09:23 #23 av: Jojomaja

Jag gick ned 35 kg (från 105 till 70) på drygt 1,5 år men gick ned mest i början. Första veckan tappade jag drygt 3 kg men det var nog mycket vätska. Första månaden tappade jag runt 6-7 kg. 

Det är ju väldigt viktigt att man har koll på intaget och jag räknade varje kolhydrat och höll mig strikt under 20 gram per dag. Det är lätt hänt att man tror att man äter LCHF men egentligen inte gör det på grund av vissa luriga livsmedel som innehåller mer än man tror.

Jag har inte tränat mig ned i vikt utan det är enbart ändrad kost. Nu är min vikt stabil. 

Anmäl
2013-10-12 13:55 #24 av: Lilltilda

Jag har gått ner någonstans kring 43-44 kg. Först gick jag ner 39 kg från 117 till 77,9 (bmi 25). Det tog ca 1 år och 3 månader. Där var jag nöjd men inte kroppen, så jag tappade några kilo till. Jag fick till slut bli mer liberal (lagt till potatis, rotsaker och frukt och gör ibland medvetna avsteg på annat med) och börja träna löpning och lyckades ÄNTLIGEN sluta tappa vikt. Legat stabilt i vikt sedan i våras. Beroende på vilken tid i hormoncykeln jag är så väger jag 73-75 kg till mina 177 cm. Har i byxor gått från storlek 46-48 till 36-38 och på överdelar från 48-50 till 38-40.
Jag tappade inga kilon pga ökad motion. Har däremot med hjälp av träningen stabiliserat vikten.

Anmäl
2013-10-12 16:16 #25 av: Ary

22 kg på ett år utan allt för mycket extra motion men med ett litet kcal underskott, dvs räknat.

Anmäl
2013-10-12 19:30 #26 av: stepside88

30 kg på ett år stått still senaste halvåret.

Anmäl
2013-10-13 10:13 #27 av: rosevin

Jag har minskat 10 cm i midjemått på två månader och är väldigt nöjd. har dock 10-15 kg till att gå ner...

Jag har gått ner stadigt hela tiden men min väninna som började samtidigt gick inte ner någonting förrän helt nyligen och har kanske gått ner 2-3 kg nu så det verkar vara väldigt olika.

Lycka till!

Anmäl
2013-10-19 17:07 #28 av: Anna Abraham

Jag har ätit lågkolhydratkost/LCHF i ett par år men inte gått ner i vikt förrän nu sista tiden. Ändå har jag hållit fast vid kosten pga andra värdefulla hälsovinster.

Har kommit på att jag egentligen inte behöver särskilt mycket mat mitt på dagen. Så jag äter min LCHF-frukost och min LCHF-kvällsmat och behöver jag något mitt på dagen tar jag nu oftast och gör mig en vitkålssallad med olivolja, vinäger, salt, peppar och kanske oliver, kapris eller musslor. Nu funkar viktnedgången jättebra och jag har utan problem gått ner ca tre kg på ca två månader. Vill ner ett par tre kilo till men sedan är jag nöjd. Men lågkolhydratkosten/LCHF kommer jag inte att lämna. Ler

Anmäl
2013-10-19 17:42 #29 av: [Bolten]

Är inne på min 6 dag och har redan tappat 7 kg :)

Sajtvärd för Weightpull.ifokus.se

www.yippoandnico.blogg.se                                                     

Anmäl
2013-10-22 21:20 #30 av: linn79

Kolla in den här tjejen hon kör den nya dieten.. Riktigt vältränad wow

http://madeleinevall.com/2013/10/21/kostkontrollen/

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.