Annons:
Etiketthälsovinster
Läst 17070 ggr
CasaRamon
6/17/10, 6:34 PM

finns det någon här som använder MSM

Jag är inne på 2:a veckan med MSM och känner mej både svullen och lite illamående. Jag har läst en hel del om preparatet, om att det ger en utrensning i kroppen.Det är ju bra, men hur länge mår man så här illa? Finns det någon här som har erfarenhet om detta? Man börjar 1:a veckan med ett kryddmått i vatten, ökar sedan till två kryddmått. Jag har läst att MSM är bra mot bl.a. håravfall + mycket annat. Började tappa hår efter 7 mån. med LCHF.

Annons:
MimLan
6/17/10, 7:33 PM
#1

Håravfall efter kostomläggning är en trist, men naturlig, reaktion som en del råkar ut för. Stora omställningar påverkar.

Men det går över och växer sedan ut, så växer ditt hår ut nu skulle jag inte tro att det beror på MSM utan för att det var dags.

Zepp
6/17/10, 9:01 PM
#2

Håravfall får man av bantning bland annat.. antagligen härlett till att det blir kraftiga hormoniella omsvängningar i kroppen.. LCHF är vad jag förstår inget undantag!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Chawa
6/17/10, 10:57 PM
#3

Hej!

Jag har konstant tappat hår sedan början på 2000-talet och hittar inget som hjälper. Har provat massor. Som tur är hade jag väldigt tjockt hår från början men nu börjar det se rent av löjligt ut, särskilt eftersom jag har långt hår så snart blir det till att klippa det kort.

Provade MSM för ett år sedan och åt det i ca åtta månader men fick inte den önskade effekten på hårväxten (ingen alls)  och vad jag märkte inget annat heller. Det lät väldigt bra när man läste om preparatet och det skulle hjälpa mot ALLT. Antagligen var det för bra för att vara sant, i alla fall för min del.

Jag mådde inte illa av MSM men däremot blev det jordbävning i magen och diarre innan den hade vant sig och ändå så ökade jag dosen väldigt långsamt. Det var värst just  när jag höjde dosen i en eller två dagar sedan lugnade den ner sig tills det var dags för nästa doshöjning.

Vad jag däremot mådde illa av var när jag började med LCHF och hade ätit  mycket fett innan kroppen vande sig.

Ja det är min erfarenhet av MSM.

Lycka till!

Cool

Mvh Chawa

Zepp
6/17/10, 11:05 PM
#4

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

CasaRamon
6/18/10, 3:02 PM
#5

Tack Zepp. Mycket att läsa om håravfall. Jag började tappa hår för ca 7 mån sedan, som jag har förstått beror på kostomläggningen till LCHF. Håravfallet börjar minska nu, så det lär bli bättre med tiden. Men då jag för en tid sedan läste om MSM och utrensning i kroppen så blev jag nyfiken att prova. Speciellt när jag läste vilka sjukdomsbilder som kan uppstå med svavelbrist. Som i mitt fall då: håravfall, sköra naglar, halsbränna, torr hy, artros och kramp i benen ibland. Så jag köpte detta pulver och har läst att man får biverkningar i början som just magproblem. Jag har ätit mycket värktabletter tidigare ( slutade med dom för ett halvår sedan, tack vare LCHF ) gifter som ju naturligtvis finns lagrade i kroppen, som ska ut. Jag tänker fortsätta med MSM i några dagar till, men om inte illamåendet och huvudvärken ger med sej så får jag sluta, tyvär.

julia11
8/29/17, 4:31 PM
#6

Hej, har använt msm ca 3 veckor låg dos, men fått hård mage av det!!! Funderar om det är bra att använda vid högt Blodtryck också..är så osäker på om jag kan fortsätta med det…har bara hört en som fått hård mage av det..

inte skoj inte alls….

Annons:
Mooniq
8/31/17, 9:03 AM
#7

MSM är ett organsikt svavel -det finns i allt levande och allt som växer. Tyvärr försvinner MSM ur vår mat när vi tillagar det och med konstgödslade jordar så minskar även mängderna - liksom med många mineraler.

Jag har ätit MSM i flera år och började pga dålig cirkulation i kroppen. Jag fick tillbaka hårväxt (på huvud och kropp) och en friskare hud, mindre spruckna hälar och jag blev piggare. På senare år har jag även läst om jod-brist och kroppen kan använda MSM som en ersättare till jod - till viss del - och kanske upplevde jag alla positiva reaktioner pga min jodbrist. Jag äter inte fisk/skaldjur/tång. och i många år har jag ätit jodfri salt. Nu tar jag tillskott på jod gjord på kelp (tång) och mår bättre o bättre. Jag får inte längre vätska runt fingrar och fotleder och jag är piggare.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: