Etikettoff-topic-ot
Läst 4494 ggr
yvonnel
2011-12-30, 00:02

Att Kramas Är Hälsosamt!

Hjälper kroppens immunförsvar

Håller dig friskare

Botar depressioner och minskar stress

Livar upp och föryngrar

Har inga obehagliga biverkningar

Att kramas är inget mindre än ett mirakelpiller från naturen själv

Innehåller inga gifter, inga konserveringsmedel eller konstgjorda ingredienser

Kramar är praktiskt taget perfekta, inga rörliga delar med batterier som tar slut

Låg energiåtgång - hög energivinst

Inflationsskyddade och skattebefriade

Och naturligtvis - mycket väl lämpade för återanvändning.

KRAMA GÄRNA OM VARANDRA!

kaisakavat
2011-12-30, 00:41

Underbart!! Tack.. Skrattande

[RipleyKatten]
2011-12-30, 18:43

Folk väljer antagligen hängsnaran framför fysisk kontakt med mig.

kaisakavat
2011-12-30, 18:47

#2 Det tror jag inte på. Glad

Visserligen kan det nog kännas så ibland.. men men..

[AntoniautanX]
2011-12-30, 19:19

Tack, yvonnel för påminnelsen om den riktiga kramen. Den blir lätt bortglömd bland alla stela "oh, darling" hit och "kramizar" dit.

Att få en riktgt kram, som är äkta och välmenad är bland det bästa som finns!Glad

Just nu är det bara jag och min hund hemma, så hon får en rejäl kram.

Bybo
2011-12-30, 19:39

Tur att jag har mina barn..eller ja, tonåriga killar…som kramar mig flera gånger om dagen :)) Underbart helande… Behöver ingen karl *fniss*

[AntoniautanX]
2011-12-30, 19:55

#5 Bybo, åhh, lyckliga dig! Jag har en tonårskille hemma som tror att mammakramar är en sjukdom som ger kramper eller något annat hemskt. Upp till 12-13 års-åldern var det OK med kramar, men nu är det helt kört. Förutom på högtydlighetsdagar, då går det an. Hoppas det går över snart!

Bybo
2011-12-30, 20:06

#6 Åhhh, men det vänder nog. Mina ungar är 15 å 17 år…Jo, jag har kanske tur..för de flesta av deras kompisar kramar mig också *fniss*  Hm..kanske det beror på att jag "tvångskramat" unrana de mina *skojar*

Har tom, haft turen att dem har kramat mig i skolan …helt synliga..Ja, jisses, tonåringar kan vara lite hipp som happ…Oc, du kommer att få kramar så du storknar ;.))

yvonnel
2011-12-31, 04:48

Jag får pussar också av min dotter, även offentligt, lite snabbt sådär.

Hon har ju växt ifrån blygheten för länge sedan och flyttat hemifrån för flera år sedan men det händer att hon kommer på snabb-besök bara för att kramas lite.

Då är det gott att vara mamma!

Med kramar kommer man långt.

kaisakavat
2011-12-31, 10:33

När jag, dotter och son åkte hem från mina föräldrar på julaftons kväll, kom vi att prata 'familjeprat' under bilfärden. Om hur vi haft det i vår lilla familj. De lämpade av mig här, skulle vidare sedan, men i hallen bredde sonen - 26 år - ut sina armar och 'fångade in' mig och sin lillasyster i en JÄTTEKRAM och sa:

"Jag älskar dig mamma och jag älskar dig syrran."

Det är så man nästan baxnar.. GÖTT för hjärtat! Och nej, för 10 år sen skulle det inte ha hänt, dessa tonår.. Skrattande

yvonnel
2012-11-01, 15:27

Nu var det nog någon som behövde en kram för den här tråden har jag inte sett framme annars på ett bra tag.

KRAM PÅ ER!

Upp till toppen