Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4665 ggr
Killen
10/6/17, 3:43 PM

Vad gör jag fel?

Jag har bara gått på lchf i 2 veckor, men ej gått ner något, undrar vad jag gör för fel. Detta äter jag ex frukost: omelett på 2 ägg, 2 matskedar röd mjölk, 100 gram keso, 1 skiva proteinbröd med ost. Lunch: 200 g blomkål med ca 30 g chevre och en grillost 200 g. Middag 200 g vaxbönor , 150 g quornstrimlor en klick chilibea. Några tips?

kissmekate.blogg.se

Annons:
Aleya
10/6/17, 3:57 PM
#1

Som fd lchfare ser jag två fel i frukosten: dels brödet (för jag tippar på att det är det där köpta du köper, det innehåller mjöl om dom inte har ändrat receptet) och mjölk. Går man på lchf så ska man ta grädde istället för mjölk. Ser inte så mycket fett i dom andra målen heller. Mer sås med grädde. Och tillsätt smör i maten. Sen skulle jag kolla upp quornen. Tror den innehåller nått slags mjöl. Se om det finns något annat om du inte äter kött.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Zepp
10/6/17, 5:32 PM
#2

100Gram Ägg kokt
100Gram Keso färskost 4% fett
20Gram Ost hårdost 38% fett
200Gram Blomkål
30Gram Ost hårdost 23% fett
200Gram Ost hårdost 17% fett
200Gram Vaxbönor frysta
150Gram Quorn svampprotein färs bitar filé

Energi kcal:1245,70

Du äter på tok för lite.. lägg till mer fett!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Killen
10/6/17, 6:47 PM
#3

#1 ok, trode proteinbröd var ok pga det bara innerhpller 3.5 kolhydrater per skiva, men då ska jag ändra på det 😊 #2 ok. Nu var dock inte brödet med men jo det kanske blir lite lite, men man är ju lite "rädd" för fett. Får testa med mer fett

kissmekate.blogg.se

Aleya
10/6/17, 7:07 PM
#4

#3 dom sk "lchf" produkterna som finns på marknaden är inte så lchf. Så köp dom inte.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

KunskapÄrMakt
10/6/17, 8:38 PM
#5

#1 Fast att hen äter proteinbröd och äter mjölk istället för grädde är ju inte svaret på varför hen inte går ned i vikt.

Aleya
10/6/17, 9:12 PM
#6

#5 i detta fallet jo. Lchf kan man lättast förklara går ut på att äta fett och undvika spannmål. Mjölk är inte nog fett och brödet innehåller spannmål. Och personen verkar inte äta nog fett = ingen viktnegång. Där har du svaret. Läs på om lchf så förstår du tanken med den kosten.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Halvdansken
10/6/17, 10:36 PM
#7

Hur lång är du och vad väger du?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Zepp
10/7/17, 2:53 PM
#8

#3

Aså.. proteinbrödet var inte med iomed att det inte fanns att hitta på SLVs lista!

Oandrasidan.. det lär lägga till ytterligare kalorier.. och kolhydrater!

Undvik hur som helst för många kalorier från proteinbröd.. ersätt helst detta med sk riktig mat varje gång du har den valmöjligheten!

Och som redan nämnts.. många sk LCHF produkter är inte alltid men rätt ofta rena ljuget!

Otredjesidan.. LCHF är ingen proteindiet.. utan en fettdiet/ketogen diet!

Och hur får man då upp fettintaget, E%, jo man väljer främst att äta sk riktig mat, fullfeta matvaror.

Ofta innebär det då att man blir tvungen att laga alla måltider!

Exempel.. bacon/stekfläsk, cirka 80E% fett, ägg, lax, sill, avocado, entercote, makrill, karre, cirka 50-60E%v fett!

Och du får lov av mig att äta hur många gröna blad du vill/orkar tugga i dig till dessa feta matvaror, dra gärna på en sk vinnigrett dressing baserat på olivolja eller gör en Coleslawe.

Nämenaltså.. vi är lixom inte helst säkra på att du gör något fel, eller om du ens har ett reelt behov av att gå ner i vikt.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: