Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Andedräkten

2017-07-29 01:03 #0 av: fiskenihavet

Dårlig andedräkt är ju ett övergångsproblem, har jag förstått. Nu har jag ätit LCHF i många år, med långa perioder med avsteg, till nu med över ett år med LCHF utan avsteg. Varför luktar andedräkten fortsatt?

Anmäl
2017-07-29 02:09 #1 av: PuffBuck

Du råkar inte ha tonsillolitstenar? Dvs små vita saker som samlas i fickor på halsmandlarna om man har djupa sådana. Får själv sådana, men jag läste att en med framgång körde på SB12 och det hjälper jättebra för min del! Får inga stenar med detGladBara en tanke förstås.

Anmäl
2017-07-29 02:38 #2 av: fiskenihavet

Nej, har ingenting sånt. Tack för svar.
Att han dålig andedräkt så länge på lchf är konstigt (?).

Anmäl
2017-07-29 09:23 #3 av: Tzatze

Hur luktar din andedräkt? Kan du beskriva?

Äter du strikt LCHF och är i ketos?

Anmäl
2017-07-29 14:23 #4 av: fiskenihavet

Lenge väldigt strikt LCHF, och i det sista lite mer grönsaker. Mitt ex sier att det inte luktar dåligt, men heller inte gott... Jag kan bara periodevis känna det själv och tycker då att det inte luktar gott. Så länge borde väl öveegångsproblem inte hålla i sig? Men på ena sidan så har övergångsproblem hållt i sig länge hos mig. På andra sidan är det många som har sagt att en hög konsumtion av kokosolja kan ge en obehaglig lukt.

Anmäl
2017-07-29 17:53 #5 av: Tzatze

Då gissar jag att det är ketonerna som är boven. 

Googla på Ketoacidos + LCHF om du är nyfiken. 

Anmäl
2017-07-31 08:43 #6 av: fiskenihavet

Ok, men ett helt år?

Anmäl