Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

När ska man få se lite resultat?

2017-06-07 12:23 #0 av: cryingoutloud

Jag har ätit strikt LCHF varvat med äggfasta sedan jag fick barn för fem månader sedan.
Resultat: Viktuppgång på 2 kg.
Lår -4 cm
Vader -2 cm
Rumpa -8 cm
Mage -6 cm Kan variera mellan 6-12 cm
Midja -6 cm Kan också variera stort

Jag väger maten och skriver in i Lifesum. Är extremt noggrann och har inte gjort något avsteg.

Jag undviker mejeriprodukter men har vid två tillfällen av misstag fått i mig en klunk av sambons kaffe med mjölk. Då sväller magen upp massor och blir väldigt bullrig. Jag får också ont. Hade svår allergi mot mjölkprotein som barn men "friskförklarades" för 16 år sedan.
Undviker mjölkprotein då jag fortfarande har besvär även om tester inte tyder på allergi.

Kräkningarna jag fick stå ut med under graviditeten är kvar. Så jag kräks 5-8 ggr om dagen.

Under en strikt vecka äter jag nästan uteslutande biffar gjorda på fläskfärs och äggula med lite persilja och salt.

En biff väger 44 g. Brukar ta två på tallriken då de ser så pyttiga ut. Och så 10 g kokosolja. Får knappt i mig 1,5 biff. Äter bara när jag är hungrig. Första målet ca kl 11:30.

Kommer sällan över 1200 kcal om dagen. Kolhydrater ligger på 0-2%, protein 10-15% och fett 80-90%.

Har ätit så här strikt i 5 månader. Ammar inte sedan 3 månader.

Vad kan det vara som gör att kilona sitter som berget?

Anmäl
2017-06-07 16:19 #1 av: hemul

Inte vet jag, men 1200 kcal, ensidig kost och amning låter inte bra, hörru.

Anmäl
2017-06-07 17:12 #2 av: LaRose

Och kräkningar 5 - 8 ggr/dagen? Då kan du väl inte behålla någon näring alls av det lilla du äter? Hur mår du?

Anmäl
2017-06-07 17:42 #3 av: Sarafiaklara

Har du sökt läkarhjälp för kräkningarna? Låter verkligen inte bra. Håller också med #1 och #2 att kosten låter väldigt strikt och ensidig. Jag tycker du ska kontakta din vårdcentral.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.