Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

ingen viktnedgång...

2017-05-28 08:58 #0 av: solros_666

Vet inte vad jag gör för fel... Enda kolhydraterna jag äter är lite grädde på morgonen och vitkål. Frukost kaffe med grädde och kokosfett och äggröra på 2 ägg lunch gårdagens middag kött o beasås . Middag samma som ovan fast med smörstekt vitkål till. Jag har svårt att tro att grädden är boven. vad tror ni?

Anmäl
2017-05-28 09:09 #1 av: hemul

Jag tror att du äter mer än du gör av med. Alla kalorier är inte lika, men trots allt krävs ett underskott för att gå ner, även på LCHF.


Anmäl
2017-05-28 11:16 #2 av: parsley

Testa att registrera det du äter i t ex kostbevakningen.se ett par dagar, så ser du hur du faktiskt äter och hur mycket.

Vikt handlar inte bara om vad som ligger på tallriken. Det finns en del andra faktorer som påverkar. Har man t ex bantat tidigare kan det påverka. Anna Hallén skriver om det på sin blogg och i sina böcker, ett exempel i länken.  http://www.annahallen.se/svart-att-ga-ner-i-vikt

Klimakterie- och förklimakterie eller östrogendominans kan påverka. Martina Johansson har skrivit om östrogendominas på sin blogg.  http://martinajohansson.se/progesteron-ostrogendominans-atgarder/

Stress och kortisol kan påverka viktnedgång. 

Margareta Lundström bloggar på Vägen till 65 om svårigheter att gå ner i vikt, trots LCHF. Det finns en hel del att läsa på hennes blogg. http://www.sunsoft.se/?p=4831,  är ett exempel.

Ska man tro på Jason Fung är fasta eller periodisk fasta det enda som hjälper eftersom fasta minskar insulinnivåerna. Det finns en del översatta gästblogginlägg på Kostdoktorns sida och han har även skrivit en bok som heter Fetmakoden

Tänk på att LCHF är viktstabiliserande. Handlar det om kosmetiska kilon, så är det inte säkert att kroppen vill väga det du vill väga. 

Anmäl
2017-05-28 14:16 #3 av: Mooniq

jag är enperson som superlätt går upp i vikt och nästan helt omöjligt att tappa vikt.

Jag kör fat secret - där jag bokför det jag äter, den funkar fint för mig.

jag har skippat nästan alla mejerier, jag går upp i vikt av dem, kör en hel del asiatisk matlagning. jag kombinerar lchf och vissa delar av paleo- där använder de kokosmjölk i relativt många recept och de funkar för mig.

under sommaren äter jag gärna sallader, börjar gärna dagen med en rejäl sallad. Om jag har sug mellan måltider blir det ett kokt kallt ägg, eller vitkålssallad(pizzasallad-typ) eller råkost med majonäs - typ cole slow.

jag har läst på en del om jodbrist - och där ska man vara försiktig, men jag använder inte jodberikat salt och jag äter sällan/aldrig havs-mat som är den naturliga jod-källan. nu kör jag 2 droppar jod/vecka utvunnet ur kelp. Mår bättre och hårkvaliten är lite bättre.

Sen några veckor har jag även köpt en crosstrainer och mitt mål är att kunna köra ett tramp-pass på 40 minuter -5 gånger/vecka - för att få igång förbränningen. Snabba långpromenader är ett annat sätt att få igån förbränningen, så testa dig fram. Sol

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar


Anmäl
2017-05-29 19:33 #4 av: Halvdansken

Hur lång är du och vad väger du?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2017-05-30 22:33 #5 av: Vax_malin

Jag är en person som är 174 cm och väger ca 64-65 kg. Jag har inte kunnat gå ned i vikt, snarare upp, på "klassisk" lchf. Hållit på med dieten i 5-6 år nu. Under senare året har jag tillämpat periodisk fasta. Även fast jag är rätt smal så har jag nu börjat tappa en hel del i vikt. Jag tror att du måste ha längre ätfönster, prova exempelvis äta ett stort mål om dagen och kanske ett litet(gärna tätt inpå det stora isf).  Jag tror att vad vi äter är viktigt, men när vi äter är också en viktig komponent som gärna missas. 

Anmäl
2017-08-11 17:17 #6 av: graleh

Kosten kanske inte passar dig. 

Jag gick upp massor i vikt på LCHF. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.