Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Allt om lågkolhydratkost -

Celluliter

2017-04-26 09:05 #0 av: Vax_malin

Hej

Ngn som har lyckats minska sina celluliter och har ngr tips?

Har sj celluliter på baksidan lår. Tänkte köra med lårträning samt smörja in med kokosolja för att försöka minska dessa.

Anmäl
2017-04-26 17:21 #1 av: Fialina

Samma problem här. Fick just ett hett tips. Att öka vattenintaget till det dubbla per dag. Ligger på ca rent 1,5 l vatten + all annan dryck såsom kaffe te o smoothies. Men ska öka det rena vattnet till minst 3 liter nu o se ifall det funkar. Kroppen rensar då snabbare slagget efter träning och behöver inte binda till sig vätskan. Du kan ju oxå pröva 😉 Lycka till!

Anmäl
2017-04-26 18:35 #2 av: Vax_malin

Tack för tipset #1. Alla råd är hjärtligt välkomna:).

Ngn som har några idéer om vilka livsmedel som kan orsaka celluliter och som bör undvikas?

Anmäl
2017-04-26 20:31 #3 av: Fialina

Jag tror att alla livsmedel som innehåller skit dvs e nummer o långa namn som man inte vet vad det är är en stor bov. Kolla på gamla bilder o filmer folk var runda men det fanns ej celluliter på dem. Kroppen gör ju sitt jobb när den " kapslar" in gifterna så att den inte kommer ut där den kan gör skada. Om man tex går på massage så säger de ju alltid att man ska komma ihåg att dricka vatten efteråt o det är ju för att gifterna som löses upp ska följa med ut o hjälpa till med reningen. Jag vet med mig att jag äter mycket skräp o försöker verkligen att tänka efter. Men det är svårt ibland 😂

Anmäl
2017-04-26 20:39 #4 av: Annielle

Håller med Fialina  angående att undvika e-nummer och liknande, socker är ju definitivt inte bra heller, eller härdade fetter...

Ät så ren och bra mat som möjligt med mycket grönsaker.

Har läst om ett flertal personer som tycker att spikmatta hjälper om man sitter på den varje dag...man får ju bättre blodcirkulation på rumpan och baksida lår, så ja man kan ju alltid testa! Glad Tänkt göra det själv, bara gjort det några gånger sen glömt av, inte orkat typ....

Anmäl
2017-04-28 10:07 #5 av: Outlawly

Ökad cirkulation i huden ska hjälpa mot celluliter. Det rekommenderas att börja med koppning (googla om du vill få reda på mer).
Jag märker själv att huden blir mjukare och smidigare av det. Man kan köra det i på hela kroppen, även i ansiktet med anpassade koppor Glad

Anmäl
2017-04-28 15:50 #6 av: Kvothe

Fasta är en sak som gäller mot celluliter.

Därtill är det skillnad på vilket fett vi använder i maten. 

http://martinajohansson.se/mer-om-celluliter-och-tips-att-fa-bort-dem/

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.