Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4120 ggr
Vax_malin
2017-04-26 09:05

Celluliter

Hej

Ngn som har lyckats minska sina celluliter och har ngr tips?

Har sj celluliter på baksidan lår. Tänkte köra med lårträning samt smörja in med kokosolja för att försöka minska dessa.

Annons:
Fialina
2017-04-26 17:21
#1

Samma problem här. Fick just ett hett tips. Att öka vattenintaget till det dubbla per dag. Ligger på ca rent 1,5 l vatten + all annan dryck såsom kaffe te o smoothies. Men ska öka det rena vattnet till minst 3 liter nu o se ifall det funkar. Kroppen rensar då snabbare slagget efter träning och behöver inte binda till sig vätskan. Du kan ju oxå pröva 😉 Lycka till!

Vax_malin
2017-04-26 18:35
#2

Tack för tipset #1. Alla råd är hjärtligt välkomna:).

Ngn som har några idéer om vilka livsmedel som kan orsaka celluliter och som bör undvikas?

Fialina
2017-04-26 20:31
#3

Jag tror att alla livsmedel som innehåller skit dvs e nummer o långa namn som man inte vet vad det är är en stor bov. Kolla på gamla bilder o filmer folk var runda men det fanns ej celluliter på dem. Kroppen gör ju sitt jobb när den " kapslar" in gifterna så att den inte kommer ut där den kan gör skada. Om man tex går på massage så säger de ju alltid att man ska komma ihåg att dricka vatten efteråt o det är ju för att gifterna som löses upp ska följa med ut o hjälpa till med reningen. Jag vet med mig att jag äter mycket skräp o försöker verkligen att tänka efter. Men det är svårt ibland 😂

Annielle
2017-04-26 20:39
#4

Håller med Fialina  angående att undvika e-nummer och liknande, socker är ju definitivt inte bra heller, eller härdade fetter…

Ät så ren och bra mat som möjligt med mycket grönsaker.

Har läst om ett flertal personer som tycker att spikmatta hjälper om man sitter på den varje dag…man får ju bättre blodcirkulation på rumpan och baksida lår, så ja man kan ju alltid testa! 🙂 Tänkt göra det själv, bara gjort det några gånger sen glömt av, inte orkat typ….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[Outlawly]
2017-04-28 10:07
#5

Ökad cirkulation i huden ska hjälpa mot celluliter. Det rekommenderas att börja med koppning (googla om du vill få reda på mer).
Jag märker själv att huden blir mjukare och smidigare av det. Man kan köra det i på hela kroppen, även i ansiktet med anpassade koppor 🙂

Kvothe
2017-04-28 15:50
#6

Fasta är en sak som gäller mot celluliter.
  
Därtill är det skillnad på vilket fett vi använder i maten. 

http://martinajohansson.se/mer-om-celluliter-och-tips-att-fa-bort-dem/

Annons:
Mooniq
2017-04-29 07:46
#7

OM man vill öka på sin cirkulation i kroppen kan man läsa om MSM som är organsikt svavel. Jag började med det för några år sen för att jag blev extremt tunnhårig. Under den tiden hade jag nästan inga kroppshår kvar på armar o smalben heller, hade även extremt torr hud och rejäla hudvalkar/sprickor på hälar o tår. Jag tar tillskott på MSM varje dag - smakar som en dålig treo ungefär - men jag har märkt stora förbättringar. MSM organiskt svavel finns i allt levande, såsom grönsaker,  kött o fisk men det förstörs vid tillagning. Lökväxter har stor andel organiskt svavel i sig tex. Man kan googla eller läsa på bravara.se

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: