Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Jag har slutat röka = viktuppgång!

2017-04-23 08:11 #0 av: mirai

Hej alla!

Jag slutade röka  1 februari i år och nu har jag gått upp 5 kgArg. Har inte ändrat mina matvanor eller ätit något extra. Vad händer? Har ätit LCHF i 1,5 år, minskat 20 kg minst. Jag är jätteledsenStorgråter, vill verkligen inte börja röka igen! Vad skall jag göra? Mer motion eller dra ner ännu mer på kolh , ligger nu på 20-50/dag lite olika. Annars mår jag toppen av att fimpa.

Anmäl
2017-04-23 09:10 #1 av: Sindri

Rökningen har en förmåga att minska aptiten, men det normaliseras antagligen med tiden.

Det du kan göra är att testa t ex periodisk fasta, ät bara under 8 tim på dygnet, eller fasta 1-2 dagar i veckan.
Dra ner lite till på kolisar och tappa framförallt inte sugen!!!!

Anmäl
2017-04-23 09:53 #2 av: mirai

Tack Sindri. Jag äter bara kl 12 och kl 18. Ingen större hunger mellan målen. Dricker kaffe och te mellan maten. Gör jättegod dryck av äppelcidervinäger och kallt te, både törstsläckande och supergott. Läste att vinäger ökar ämnesomsättningen, men jag vet inte i detta fallet. Jag kämpar vidare Galen.

Anmäl
2017-04-23 13:39 #3 av: Sindri

Ja, tre månader är ju inte så lång tid. Du får helt enkelt ge din kropp lite tid till omställningen.

Anmäl
2017-04-24 13:19 #4 av: hemul

Förstår att det är retsamt, men var du glad att du lyckas hålla dig från ciggen. För hälsan är nog det viktigare än de där kilona. Slutade själv 99, men ersatte tyvärr cigaretter med snus. Det lär ska vara ännu svårare att sluta med så jag törs inte ens försöka. Och då tycker jag inte ens det är gott.

Så grattis till att det gick bra att sluta! Blomma

Anmäl
2017-04-24 15:06 #5 av: LillaEira

Grattis, jag slutade röka för 36 år sen men var cigaretsugen i 17 år efter att ha slutat. Min syster lyckades inte sluta och nu har läkarna tagit bort ena lungan. I cigaretröken finns 600 cancerframkallande ämnen. Jag gick också direkt upp i vikt efter att ha slutat men något år senare var jag smallare än innan, kroppen avgiftar sig. Ät Lchf, träna och promenera massor.

Anmäl
2017-04-25 06:45 #6 av: mirai

Tack för era peppande kommentarer. Jag ger inte upp. Har sparat alla pengarna jag skulle ha rökt upp så jag har nu skaffat mej en roddmaskin. Här skall minskas  på kollisar och motionera meraTummen upp. Ett par gångstavar kommer snart oxå på posten.

Ut i solen ska vi gå tral lala.Cool

Anmäl
2017-04-25 14:55 #7 av: hemul

Du skojar? Då får du nog beställa en sol också!Lipar

Så trött på den här kalla våren. Kanske inte är lika illa överallt, men här har det både haglat och snöat på sistone. En eller två soliga dagar har vi väl haft, men det var allt ett tag sen den var framme mer än korta stunder. Ledsen

Anmäl
2017-04-25 23:39 #8 av: LenaK63

På Amazon kan man ju beställa allt!! Kanske även en sol. Vi får försöka. Men Wetter.com säger att på torsdag blir det sol och då ska jag klippa gräset. Cool

I morse gick jag min stavrunda i snöglopp. Får se hur det blir i morgon.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.