Annons:
Etiketthälsa
Läst 10648 ggr
freire
2017-04-20 10:58

Bikarbonat mot hosta

Hej! Jag drabbades under påskhelgen av en dunderförkylning och en läskig hosta som till slut gav mig kräkreflexer. Googlade då runt lite på medel mot hosta och såg många sajter som lovordade bikarbonat mot svår hosta. Lät märkligt, men det var verkligen effektivt. Har nu stått på den första tredagarsinledningen till den kur som rekommenderas på flera sidor och det har verkligen gjort verkan. Nu har jag ingen rethosta kvar, men massor av slem som lossar lätt. Jag har dock lagt märket till att det slem jag hostar upp smakar lite brödaktigt - då kom genast tanken om candidaöverväxt. Har kämpat mot det tidigare i mitt liv, men mina kunskaper från den tiden har jag nästan glömt helt. Är det någon som har någon kunskap/erfarenhet från något liknande?

Annons:
[AnimeV4]
2017-04-20 11:15
#1

Aldrig hört talas om detta. Ska prövas nästa gång jag har hosta!

Tant Grön
2017-04-20 11:55
#2

Intressant. Gurglade du med det? Antar att du blandade med vatten, hur mycket tog du till ett glas?

Lchfman
2017-05-01 16:05
#4

Ja precis, och den moderna läkarvetenskapen har bara missat detta. Gud vad konstigt? Man kan även gå två varv baklänges runt en rostig lie för att bli av med vårtor. Men det är ämne för en annan tråd.

Herveaux
2017-05-01 16:42
#5

Har inget svar på #0´s fråga, men min make och jag åkte på en förkylning med extra allt förra hösten. Han fick rådet att dricka ett glas vatten med bikarbonat 2 ggr/dag och det gjorde verkligen susen för hans torrhosta!
Jag fick vänta ut mitt elände för jag tyckte det smakade som salt sand, blä. 😛

#4 Nja, knappast. Handlar mer om att den moderna läkarvetenskapen inte vill ta i naturpreparat ens med tång. Varför hjälpa folk när man kan hålla dom lite lagom risiga och mjölka dom på pengar. 😉


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

fiskenihavet
2017-05-01 18:19
#6

Vad säger ni till de som säger att bikarbonat innehåller aluminium? Nu hittar jag självklart inte källavisningen… Ska leta.

Annons:
Mooniq
2017-05-02 07:15
#7

Intressant. jag använder bikarbonat till massa andra bra saker. borstar tänderna med det 1-2 ggr/vecka. häller 1 dl i tvättmaskinen i stället för tvättmedel när jag tvättar, 2 msk ättika som sköljmedel ger ren tvätt. som deo under armarna - 1tsk + lite olja/bodylotion blandas. fotbad - lite bikarbonat & ättika & grönsåpa gör att gammal hud släpper lätt och fötterna blir lena. Städar badrum med ättika o bikarbonat. rensar rör med bikarbonat, ättika o salt- fräser fint. Citygross har storpack på över 1 kg för 36 kr.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

hemul
2017-05-02 14:30
#8

Ja, City Gross är en källa till mycket. Har det också till tandborstning och toarengöring.

kanske1234
2017-05-02 19:08
#9

#0 Candida finns det effektiv antimykotika mot (antibiotika mot svamp istället för bakterier), men denna är dock receptbelagd så har inga andra tips än att gå till din vårdcentral och se om det är svamp, tyvärr :(

#5 Det handlar inte om att läkarvetenskapen är emot att bota folk. Det handlar om att man inom vården historiskt sett, i årtusenden, har haft mycket humbug och behandlingar som inte har funkat. De sista par hundra åren har man gått från detta till att enligt lag kräva att alla läkemedel man ger ska ha effekt och det skall vara bevisat. Detta gör att man måste forska om läkemedel innan man kan börja sälja dem. Forskning är en dyr process som tar långt tid, detta gör att nya läkemedel blir väldigt dyra också. Beklagar om du känner dig utnyttjad/att du har köpt dyra läkemedel i onödan.

Mooniq
2017-05-03 13:42
#10

Banne mig!! Kört 2 glas igår och 1 glas bikarbonat/vatten idag. Och jösses vilken lungkapacitet jag plötsligt har!  jag fick hem ett 97 kg tungt paket idag, en crosstrainer jag beställt. och från gårdsplanen och en trappa upp sprang (!) jag sen med delarna. Ingen hosta, inte anfådd. Flåsar INTE som en flodhäst. Jag e helt imponerad. Så nu ska det skruvas ihop en crosstrainer och sen ska den gamla kroppen få börja träna. Välbehövligt faktiskt och efterlängtat. ☀️😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: