Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Medlemmar -

Ont i vaderna

2017-03-14 15:16 #0 av: ontivaden17

Hej, jag har sedan en längre tid ont i båda mina vader. Dom ömmar, värker och känns stela, jag kan inte sitta på varken huk eller knän. Är det någon som har tips eller råd vad jag kan göra? Ledsen

Anmäl
2017-03-14 15:26 #1 av: hemul

Utan att du tränat eller gjort något speciellt? Jag tycker du ska gå till doktorn.

Anmäl
2017-03-14 15:46 #2 av: Vianca

Vilka slags skor och skosulor brukar du använda. anledningen till att jag ställer frågan, är att jag också har problem med värk i vaderna. och när jag uppmärksammade att det berodde på sulorna, provade på att byta till olika sulor.så märkte jag skillnaden direkt.

När man ska prova ny skor så prova också sulorna så att dom passar dig. den hjälpen får man i butiken. 

Anmäl
2017-03-14 15:54 #3 av: parsley

Om du är inne på huskurer/egenvård

Tar du kosttillskott i form av magnesium? Magnesiumbrist kan ge problem med stela muskler eller kramp. 

Om du köper magnesiumtillskott välj gärna en sort från hälsokosten, som innehåller magnesiumsorter som slutar på -at, eftersom de tas upp bättre av kroppen. Apotekens innehåller magnesiumoxid, som mest verkar vara laxerande, eller också är de tuggtabletter med sötningsmedel. Beror dina problem på magnesiumbrist så märker du snabbt att du blir bättre om du tar extra magnesium. Du kan också testa att äta något med mycket magnesium i, t ex sötmandel.

En annan huskur som en del LCHF:are använder sig av är extra salt. Ta 1/2 - 1 tsk tsk salt i ett glas vatten och drick. Välj gärna oraffinerat havssalt eller seltin, som ger en del extra mineraler. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.