Annons:
Etikettmat-livsmedel
Läst 1963 ggr
maxiq
2/24/17, 7:32 PM

LCHF-prepper

Jag har köpt ett hus ute på landet och ska snart flytta dit. Målet på sikt är att bli självförsörjande när det gäller energi. Jag skulle kunna odla också men äter inte så mycket grönsaker. Höns finns också med i tankarna för att få ägg. Jag kan även fiska i sjön. 

Jag skulle även vilja lägga upp ett litet nödlager med mat omutifallatt…

Har ni tips på LCHF-konserver eller "torrfoder" som jag skulle kunna köpa in?


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Annons:
Niklas
2/24/17, 7:40 PM
#1

Du kan också fråga på Prepping iFokus. Där kan finnas LCHF-kunniga också.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

maxiq
2/24/17, 7:51 PM
#2

Tack Niklas! Jag visste inte ens att det fanns ett sånt inom iFokus 🙂


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Niklas
2/24/17, 8:01 PM
#3

:-) Här finns allt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sindri
2/24/17, 11:39 PM
#4

Inte så läckert i längden kanske, men kokosfett härsknar väl inte på mycket länge.

Man kan torka kött, grönsaker, svamp, bär, ingefära mm. Kokbanan innehåller mycket bra näring och det kan man också torka och mala till mjöl som man kan göra bröd av, gärna tillsammans med teff, bovete eller annat. Förutsatt att det finns ström eller att det går att göra upp eld så man kan grädda i stekpanna.
För att det skall vara användbart behövs dock rent vatten. Jag vet att kollodialt silver används som vattenrenare, vet dock ej om det renar vilket vatten som helst.

Nötter och frön är bra torrfoder. Nötter har ju bra näringsvärden. Pumpakärnor är nyttigt.  Om du köper t ex fem påsar av sånt du vill ha "om utifall att", och sedan köper en ny påse så fort du använder en från lagret så har du ju alltid fem relativt färska påsar.

Lite citronsyra för att få C-vitamin.

En fundering; vin är ju väldigt hållbart. Om man kokar bort alkoholen i t ex vitt vin, skulle man kunna använda det istället för vatten då? Lite vin kan man ju alltid ha på lut…..

Jag är ingen prepper, men lite av ekorre så jag har alltid massor med grejer hemma så jag skulle nog klara mig ett tag. Riktig kris blir det bara om strömmen går och jag måste tömma frysarna……..

Upp till toppen
Annons: