Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3120 ggr
lchfmika
2017-02-15 10:04

Era bästa tips i kaffen?

Hej alla.

Jag är ny här och har ganska nyligen startat med LCHF. Jag kör strikt och därmed försvinner alla mjölkprodukter (utom ost och smör). Jag vet inte vad jag ska ha i kaffen. Jag älskar kaffe men kan inte dricka den svart. Funderar på äggmjölk men det låter så äckligt att jag har inte riktigt våga testa ännu.

Så jag undrar, kan ni dela med er av era bästa tips och recept på vad ni brukar ha i kaffen?

Annons:
LenaK63
2017-02-15 10:25
#1

Smör och kokosfett. Låt smälta och vispa med en capuchinovisp tills det skummar och njut.

hemul
2017-02-15 15:31
#2

Äggmjölk är faktiskt inte ett dugg äckligt och smakar förvillande likt mjölk. Det enda som fattas är en aning sötma.

Jag använder det inte, är inte så strikt av mig jag, men jag testade att göra det en gång bara för att se vad det var. Blev mäkta förvånad, för jag väntade mig precis som du att det skulle vara skitäckligt! Så testa du!😃

Layza
2017-02-16 08:58
#3

Ja, äggkaffe är faktiskt gott. Mitt enda problem med det är att det blir lite för ljummet. Jag gillar mitt kaffe riktigt varmt. Man kan lära sig att tycka om svart kaffe, bara se till att du köper ett kaffe av god kvalitet. Vissa sorter är riktigt dåliga, både beska och sura. Andra sorter äger en rundhet och viss subtil sötma.

adelai
2017-02-16 09:31
#4

Mitt bästa tips är att ta en tillräckligt stor kaffekopp, dit stavmixern ryms i botten. Först tar jag 1-2 tsk kokosolja, häller sedan kaffet från bryggaren i koppen. Några varv med stavmixern och kaffet skummar och är fortfarande hett. Gott!

lchfmika
2017-02-16 10:09
#5

#1 och 2 - Tack för tips. Jag får bygga upp modet och testa äggkaffe i helgen. Ska också testa bara smör och kokosfett och se vilken som passar bäst.

#3 - Jag kan inte dricka svart kaffe för det blir för starkt för magen. Vi köper kvalitekaffe ifrån ett kaffebränneri och inte alltid samma sort, men med alltid samma resultat om jag inte har mjölk att mjuka upp det med. Så därför jag försöker finna andra alternativ.

#4 - Tack för tipset. Ska testas. :)

LillaEira
2017-02-16 16:22
#6

Osötad mandelmjölk har 0 % kolhydrater, dyrt (25 kr/liter), smakar vattnigt men funkar hemma i kaffe och drickchoklad. På restaurang brukar jag ta en tesked smör och lite mjölk, det blir som grädde. Man producerar smör av grädde, här blir processen tvärtom fast utan socker, inte konstigare än så.

Annons:
Upp till toppen
Annons: