Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3114 ggr
JPet
2017-02-14 10:57

Metallsmak i munnen vid för MYCKET kolhydrater

Jag har en fråga som jag undrar om andra LCHF:are känner igen. Jag har ätit LCHF i 5 år och gick ner 32 kg det första året. Tyvärr har det sen varit svajigt med plus mellan 5-10 kg de sista 4 åren, men jag kämpar på och försöker komma tillbaka till min minsta vikt igen. Jag vet ju HUR jag ska äta, det gäller bara att orka hålla livsstilen för evigt för annars går det direkt utför för mig.

Min kropp reagerar direkt på kolhydrater. Magen blir svullen, jag får värk i skinnet runt mage och lår och jag får metallsmak i munnen. Är det någon som känner igen det sista med metallsmak? Annars läser man alltid om metallsmak i munnen vid ketos, men jag upplever tvärtom att så fort jag ätit fel får jag en konstig torr och "svullen" tunga med metallsmak i munnen. Igår var det kört igen. Jag var på bio och kunde inte motstå lite lösgodis för 13 kr (alltså inga mängder och det var flera månader sen jag åt det sist) och direkt på kvällen kände jag av det och idag är det jättejobbigt i munnen. Någon som vet vad som händer?!

Annons:
korseett
2017-02-14 15:02
#1

ser din tunga annorlunda ut? Om den blivit vitare kan du ha fått problem med svamp i munnen. Det borde ju rimligtvis förändra smaken också

JPet
2017-02-14 15:20
#2

Nja, tror jag inte. Men bara efter en kväll med lite godis? Det låter ju inte klokt?!

korseett
2017-02-14 19:07
#3

Det är inte omöjligt att du reagerar på det viset. Candida finns ju i kroppen hela tiden. Ha koll på tungan ett tag tycker jag

Upp till toppen
Annons: