Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF för nybörjare

Lchf - protein

2017-02-01 20:29 #0 av: Giraffan

Kör enligt LCHF nu sedan 3 veckor tillbaka,
(Gått ner 4 kg) känner att resterande 3 kilo blir lite kämpiga då jag inte var direkt överviktig när jag börja (178 lång, börja på 72 kg nu 68 kg).
Whatever
Jag springer en del, ca 3-4 mil/vecka (4 pass).
Äter ca 50-70 gram protein om dagen och funderar på om jag behöver få upp protein intaget de dagar jag tränar??
Iaf efter långpassen då jag är ute drygt 2 timmar.

Anmäl
2017-02-02 00:00 #1 av: Zepp

Rent spontant så förefaller det som att du skulle behöva mer aminosyror iallafall cirka 1,5 gram per kilo?

Och så småningom oxå lite mer kolhydrater?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2017-02-02 19:06 #2 av: spirit

0,5 g animaliskt protein per kg och dag är perfekt. 
kolla bara tillräckligt med animaliskt fett (2-3 hg/dag) och salter för att inte drabbas av saltbrist.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.