Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Hur börjar man om med LCHF efter sjukdom?

2017-01-19 06:08 #0 av: mirai

Jag har ätit Lchf i ca1,5 år. Tappat mycket i vikt. Men i julas ramlade jag av vagnen, mycket julluncher, glöggparty o bjudningar= + 5kg. Sen fick jag influensan, helt utslagen med hög feber o muskelvärk det varade ca 2 veckor. Kunde knappt äta då så jag blev serverad det jag kunde äta och va sugen på, pulversoppor, rostat bröd, varm choklad ,mycket kolhydrater. 5kg fortfarande kvar.

Nu undrar jag, kan jag börja äta Lchf igen, åt väldigt strikt innan, jag känner mej inte 100% återställd efter influensan men väldigt motiverad. Skall jag mjukstarta eller köra på. Orkar min kropp detta? Den har ju fått utstå endel påfrestningar Jag är kvinna 55 år.

Anmäl
2017-01-19 06:28 #1 av: OlgaMaria

Såklart du kan köra på LCHF.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2017-01-19 07:53 #2 av: Sindri

Buljong är något av det bästa man kan äta/dricka efter sjukdom. Innehåller massor med näring och mättar.

Kokt ägg till passar jättebra och är milt för kroppen. Jag skulle köra på buljong och kokt ägg, grönsaker och rotfrukter.

Just buljong och kokt ägg kan vara en bra sak att önska sig när man är sjuk, är väldigt lätt att fixa för den som skall hjälpa till.

Anmäl
2017-01-19 08:51 #3 av: Siggebus

Håller absolut med - men då ska det vara färsk buljong som man antingen orkat koka själv eller köpt färdig buljong (ofta fryst) utan en massa tillsatser. De där knorr tärningar eller liknande är bara skit Glad

Anmäl
2017-01-19 09:24 #4 av: mirai

Tack för tipsen. Jag har ett par liter äkta hemkokt benbuljong i frysen. Så det blr äggröra och varm go buljong idagGlad

Blomma

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.