Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Medlemmar - var bor ni?

Dejting

2017-01-14 23:55 #0 av: annans02

Hallå!

Jag kanske är helt fel ute här... men jag gör ett försök med en sån här tråd i vilket fall :)

Hur härligt hade det inte varit att dejta någon som lever med liknande matvanor - lågkolhydratkost?! Mat är ju ändå en rätt stor del av vardagen och det hade underlättat på många sätt :) 
Min fråga är därför om det finns några LCHF-singlar (män) i Göteborg eller i närheten? 

/en nyfiken Anna

Anmäl
2017-01-15 10:38 #1 av: Tripod

Nu är inte jag kandidat (gift sedan 27år) men samma fråga kom upp i LCHF- gruppen (tror jag det var) på Facebook för några år sedan.
Det blev väldigt populärt och jag tror de startade en ny grupp för det. Ingen aning om vad den heter.

Anmäl
2017-01-15 11:34 #2 av: korseett

gruppen på fb heter LCHF för oss singlar. Lycka till med att finna mannen med stort M!

Anmäl
2017-01-15 13:46 #3 av: Effie

Frågan dök upp på Kif för ett antal år sedan (vad har inte diskuterats här på Kif?). Lång tråd, och någon föreslog skapandet av "singlar ifokus" (varvid någon läste fel och tyckte "sniglar ifokus" kändes som ett ganska smalt område :-) ). Det blev aldrig någon sådan sajt.

Men facebook-gruppen var åtminstone väldigt trevlig på den tiden jag var med. Inte inriktad på att hitta någon, utan diskutera frågor som är mer typiska för singlar, men också att träffas, och händer nåt så händer nåt... Bland det första jag gjorde i gruppen var att gå ur igen; hittat en icke-lchf-are och var inte singel längre.(och ja, det är svårare).

Det finns också grupper för lchf-are i Göteborg med omnejd. Facebook, kostdoktorns forum, och vi har haft träffar via Kif också. Jag har inte orkat dra i det på sista tiden...men det är väldigt trevligt att träffas och prata erfarenheter.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Anmäl
2017-01-15 14:14 #4 av: Zepp

Nämenaltså.. jag bor i Gbgs-trakten (Härryda kommun) och är singel så jag är på!

Det bör helst stämma med ålder oxå.. jag fyller 61 i februari!

Hur som helst.. libidot finns kvar, den fysiska förmågan är det nog lite si och så med!

Spelar nog rätt liten roll ioförsej.. om man är rätt lika gamla och har ungefär samma sociala status?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2017-01-15 22:53 #5 av: lizton

# Samma sociala status? Om du menar civilstånd förstår jag vad du menar. Om du menar social status iform av social ställning som yrke, utbildning och härkomst så är jag tveksam till hur stor betydelse det har. Kan ha noll betydelse ibland.

Anmäl
2017-01-16 10:47 #6 av: [Fettfin]

Med samma sociala status tolkar jag det som att man har te.x en utbildning på liknande nivå, att man är ungefär lika allmänbildade och intresserade av samma saker. Men uttrycket "social status" klingar kanske lite...negativt. Någon kan koppla det till ekonomisk status? :)

Anmäl
2017-01-16 21:14 #7 av: Zepp

Med social status menas var man står på den sociala skalan.. oavsett vad man har för utbildning, ekonomi eller bostad!

Det kan.. om man vill oxå användas som ett stigma!

Enklare uttryckt.. lika barn leka bäst!

Jag känner folk som både är högutbildade, har hög lön, stor villa och miljoner i skulder!

Själv är jag "normalutbildad", normalinkosttagare och bor i liten stuga på landet.. och redan betalat alla lån!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2017-01-18 23:07 #8 av: LenaK63

Lite långsökt kanske men jag är också singel sedan ett par år. Men jag (kvinna 72 år, LCHF sedan nov. 2007) bor litet utanför Flensburg. Det skulle vara kul att träffa LCHf:are som förstår hur man äter och inte ifrågasätter. 

Det finns bussresor från Gbg till Flensburg med diverse upplevelser och även inhandling av starkvaror som är förhållandevis billigare än i Sverige.

Om det i framtiden skulle bli så att ni är ett gäng singlar (helst inte sniglar) med lust att vidga vyerna litet så har jag ett gästrum för två. I den omedelbara närheten finns logi. Mitt kök går att laga LCHF mat i.

I Flensburg bor en väninna som brukar guida Gbg-are och andra svenskar på en liten tur i det anrika Flensburg. Rundan brukar avslutas med provsmakning hos en romtillverkare. Mycket uppskattat.

Anmäl
2017-01-19 19:07 #9 av: Margareta

Flensburg låter härligt och väldigt nära både Göteborg och Danmark. Även om jag inte är singel låter det frestande att se någon gång i livet så varför inte LCHF-träff. I så fall kommer jag/vi med husbil och tar ingen plats alls.

/Margareta, sajtvärd för http://kolhydrater.iFokus.se
Bloggar om LCHF för oss som har svårt att gå ner i vikt på
Vägen till 65

Ger tillsammans med Bo Zackrisson och Sten Sture Skaldeman
ut LCHF-magasinet.
http://www.lchfmagasinet.se

Anmäl
2017-01-19 22:28 #10 av: LenaK63

Härligt Margareta. Ni är hjärtligt välkomna.  Jag bor vid inloppet till Flensburg med ett par hundra meter ner till strandbad och hundstrand. Fina promenader och en liten marina med några små restauranter.  Campingplatser finns naturligtvis också men annars går det bra  att husera på min infart. 

Det vor fantastiskt med en LCHF-träff här i Westerholz. 

Googla 24977- Westerholz, Germany så kan du se ungefär hur det ligger i förhållande till er resrutt.

Anmäl
2017-01-27 12:56 #11 av: Margareta

Det ser helt underbart ut. Vi har ingen resrutt inbokad alls ännu. Det är lite det som är vitsen med husbil, man tar det som det kommer, när det kommer.

Vi har pratat om Stockholm-Skåne-Sjaelland-Jylland-Göteborg-Stockholm för att få en rundtur och då skulle det ju gå att dra ner till er också. Vi var första gången med bil i Tyskland i somras (Aachen t/r) och det var en trevlig upplevelse. Alla vi mötte var så vänliga. Åker vi direkt till Tyskland blir det inte vägen norrut mot Jylland förbi er, men det är inget vi pratat om ännu.

/Margareta, sajtvärd för http://kolhydrater.iFokus.se
Bloggar om LCHF för oss som har svårt att gå ner i vikt på
Vägen till 65

Ger tillsammans med Bo Zackrisson och Sten Sture Skaldeman
ut LCHF-magasinet.
http://www.lchfmagasinet.se

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.