Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Länkar - tidningar/hemsidor

LCHF blogg efterlyses

2017-01-02 14:58 #0 av: [Fettfin]

Hej! Jag vakade med magsjuk liten i natt och surfade runt bland olika LCHFsidor och råkade på en intressant, faktaspäckad lchfblogg och så lyckades jag tappa bort den! Hittar den inte då jag surfat med "privat fönster" och då sparas sidohistoriken inte. Bloggerskan skrev att hon hållit en paus. Det är inte frågan om Martina Johanssons informativa blogg utan en annan. Jag vore jättetacksam för tips på detta!

Anmäl
2017-01-02 15:32 #1 av: Shailina

Inte Annaslchf.se du menar?

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Anmäl
2017-01-02 15:54 #2 av: parsley

Det finns ett antal LCHF-bloggar länkade via kostdoktorns sida. Kan det vara någon av dem? Aktuella bloggar finns överst och de som inte uppdateras underst på sidan. 

Lesscarbs har en del fakta på sin blogg och hon skulle ha bloggpaus över julledigheten. 

Anmäl
2017-01-02 17:40 #3 av: [Fettfin]

Tack för era tips, jag hittade flera intressanta bloggar men inte den jag letade efter.

Nåväl, kanske jag hittar den någon vacker dag igen :)

Anmäl
2017-01-03 16:53 #4 av: hemul

Om du minns någon speciell formulering från bloggen kan det vara värt att söka på. T.ex. exakt hur det hon sa det om pausen var formulerat. Sen lägger du till LCHF, blogg och vad annat du kan komma på.

Typ så här, men helst nåt mer exakt än bara 'paus'. Hon kanske skrev "liten paus", "lång paus", "tillbaks efter paus"... Eller nån annan formulering som du minns, helst någon ovanlig vändning.

http://google.com/search?q=blogg+LCHF+paus
http://google.com/search?q=blog+LCHF+paus

Anmäl
2017-01-03 20:56 #5 av: [Fettfin]

Tack Hemul för söktipset. Jag visste inte att man kan sätta plustecken mellan sökorden. Problemet kvarstår dock: otaliga sökningar till trots har jag inte lyckats hitta bloggen.

Anmäl
2017-01-04 01:08 #6 av: hemul

Det behöver man inte. Det blir så i länken bara.

Anmäl
2017-01-04 10:41 #7 av: [Fettfin]

Aha Gapskrattar

Nåväl, alltid lär man sig något nytt...

Anmäl
2017-01-05 12:06 #8 av: SundLivsstil.se

Kolla in Mats Lindgren och hans sida http://lchfmatkasse.se som handlar om LCHF!

Anmäl
2017-01-05 19:21 #9 av: hemul

Men det var ett jäkla spammande på dig!

Anmäl
2017-01-16 10:42 #10 av: [Fettfin]

Vad menar du Hemul?

Anmäl
2017-01-16 16:26 #11 av: hemul

Ny medlem med sin domän i som användarnamn som gör inte helt relavanta inlägg för att exponera sin (sina?) sajter.Cool

Anmäl
2017-01-16 20:14 #12 av: [Fettfin]

Jag förstår ingenting av inlägg nummer 11. Vad det nu än är frågan om så är det ingenting jag förstår mig på. Trist att man inte får svar på sin fråga. Men jag behöver ju inte fråga något av DIG igen, då du väljer att skriva kryptiskt. Jag är inte särskilt datatekniskt lagd men har klarat mig på mina på egen hand förvärvade datorkunskaper. Hittills i alla fall.

Anmäl
2017-01-16 20:33 #13 av: hemul

Det var inte meningen att det skulle vara kryptiskt Trodde du jag kallade DIG spammare? Det gjorde jag inte. Det var riktat till den som skrev inlägget ovanför mitt, "SundLivsstil.se". Han gjorde flera inlägg i olika trådar bara för att göra reklam för sin sajt och jag blev irriterad. Hans inlägg här har ju inget med din fråga att göra t.ex.

Förresten försökte jag hjälpa dig att söka rätt på sajten tidigare. Inte mycket mer jag kan göra.

Anmäl
2017-01-16 20:50 #14 av: [Fettfin]

Hemul: Jag ber uppriktigt om ursäkt.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.