Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Äggfasta - blivit rundare i kroppen?

2016-12-26 13:27 #0 av: Äggfasta

Hej,

Är en man på 188 cm och jag är 32 år gammal. Jag har gått ner 45 kg med strikt LCHF och väger i dag 119 kr. 

Det senaste månaderna har det gått trögt med viktminskningen trots att jag är lika strikt som dag 1 och äter ett underskott på 500 kcal för min nuvarande vikt. 

Började därför med att äggfasta för att kicka igång viktnedgången igen och äter per dag 8 st ägg med smör och majonnäs (totalt 15 g fett per ägg), vilket man ska enligt "dieten".

Har gått ner några kilo till dagens 119 kg vilket var önskat men jag har blivit rundare i kroppen. En vinterjacka som satt lite tajt sitter nu som en andra hud. Samma med ett par byxor. Blivit riktigt trångt över låren.

Hur kommer det sig att jag fått större mage och lår trots att jag gått ner i vikt?

/Janne, "Äggfasta"

Anmäl
2016-12-26 14:55 #1 av: VildaVittra

"och väger i dag 119 kr. "

Är det mätt i enkronor, tiokronor eller sedlar? Skrattar

Apropå det andra, motionerar du? 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2016-12-26 15:38 #2 av: Äggfasta

Så kan det gå när man har bråttom och skriver. Kg ska det stå.

Nej, jag motionerar inte mer än att jag går en kvällspromenad varje dag. Har gjort det hela tiden sedan jag började med LCHF så det hänger inte på det. Detta med att jag blivit rundare skedde med äggfastan. 

Funderar på att ge mig på joggning men 119 kg är rätt mycket för kroppen att ta så jag vet inte. Det är ju ett bra sätt att bränna fett har jag hört. Dock rädd för skaderisken med tanke på min övervikt. 

Anmäl
2016-12-26 21:44 #3 av: hemul

Inte riktigt säsong nu, men testa med cykling istället. Inte samma beslastning på lederna. Att man kommer längre kan ju vara en sporre i sig också. Man kan ju göra grejer, åka till ställen där man aldrig varit eller inte sett på länge eller kombinera med att hälsa på någon eller ha en liten picknick.

Räkna inte med att gå ner i vikt av varken jogging eller cykling dock. Men erfarenhet på det området är mycket dålig. Fast allt cyklande har gjort under för hur jag mår och för mina värden.

Anmäl
2017-01-16 17:21 #4 av: Tintisen

Hej! Att gå är jättebra som motion och fettförbrännare. Om du vill fortsätta att gå istället för att jogga, så försök att öka takten eller förläng sträckan . Det är också bra att gå olika rundor så terrängen förändras och då blir det inte så enformigt. Ibland kan det räcka med att man går motsatt håll mot vad man brukar :-) Blir du svettig under din runda så brukar det vara ett bra tempo. Jag behöver ta en dusch när jag kommer hem :-)  Det finns en massa knep...stavar, vikter runt fotleder eller i en ryggsäck mm....hitt på något! Lycka till...

Anmäl
2017-01-18 00:33 #5 av: hemul

Hen har ju redan en ryggsäck. Fast på magen. Och jag med. Blinkar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.