Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Ingen viktnedgång.

2016-11-07 15:37 #0 av: InsRes

Jag började med LCHF för 12 månader sedan och gick ner nästan 30 kg på 10 månader men nu står det still och har så gjort i 2 månader.

Senaste månaden har jag uteslutit allt och äter bara kött, smör och broccoli men går inte ner för det utan står still.

Förstår inte vad som kan vara fel då jag inte ändrat på något. Har hela tiden haft både grädde och creme fraiche i min matlagning och även ost. Har trots det gått ner fram tills nu och även när jag tagit bort dessa ingredienser under 30 dagar så går jag inte ner så det kan väl inte bero på mjölkprotein, insulinresistens eller att jag är känslig för kolhydrater,  eller?

Äter två gånger per dag, kl 12 på arbetet samt kl 18 när jag kommit hem. Äter enligt 18:6 (modifierad 16:8). Dricker endast vatten och kaffe. Äter mellan 1500-1900 kcal. 

Är en man på 34 år som är 190 cm lång och väger 122 kg.

Anmäl
2016-11-08 22:47 #1 av: Johans74

Gick själv endast ned ca 10 kg på dryga 6 månader på normal lchf och 16:8. Uteslöt då alla mejeri förutom smöret till stekning och gick över till att äta endast lunch vardagar bestående av 50 gram majonnäs, 3 ägg och några skivor påläggsskinka samt vitkålssallad. Dvs. Periodisk fasta 23.45 minuter per dygn. På 6 månader sedan ned från 130 till idag 106 kg med ihållande viktnedgång. Har sedan en månad uteslutit rapsoljemajonnäs till förmån för kokosolja och olivolja till samma ungefärliga gram fett som 50 gram majonnäs. Helger 16:8. Ev avvikelser på helger brukar jag kompensera för med 48 timmar fasta. Äter vanligen max ca 1500 kcal men 80% av det kommer från fett. Brukar ligga i ketos med runt 2-2.5 mmol/l. Förslag: Kontrollera makrovärden med någon app att du äter tillräckligt med fett och inte för mycket protein. Ersätt smör med olivolja och kokosolja. Köp ketosmätare samt överväg utöka fastan genom att utesluta middagen.

Anmäl
2016-11-09 06:58 #2 av: korseett

Jag kan tänka mig två orsaker. Antingen står du på en platå, vilket är vanligt, och det är bara att ihärdigt vänta tills det släpper eller så kanske du äter för mycket protein. Kolla genom någon slags matdagbok.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.