Annons:
Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 3232 ggr
[Nickname]
2016-10-16 11:08

Tillskott för just mig på lchf?

Tjenare! Har ätit liberal lchf i 3 veckor (endast uteslutit gluten och socker!) Jag är nu inne på andra dagen strikt och mår fantastiskt. Depressionen känns lättare. Vilka tillskott kan jag tänkas behöva? Folat, magnesium, d3, askrobinsyra, psyllium husk? Hur är det med vit b3? Får jag i mig det? Tänkte äta, 60-80 gram protein om dagen, smör, ost, kokkosfett, lätta kolhydrater som brocolli och blomkål. Även enklare saker som gurka, isbergssallad och tomat. Paranötter för selen. Har jag tänkt på allt? Något ni kan rek i tillskott eller mat för spec vitamin/mineral?

Annons:
Trulte
2016-10-18 12:42
#1

Hej Magnesium kan behövas då många får sena drag och kramper av LCHF. Mest om man tränar och svettas mycket. Läs om Magnesium så kan du se att det är en viktig mineral som behövs för många funktioner i kroppen kan hjälpas vid mensvärk migrän/huvudvärk kramper och myrkrypningar och även Depression.

Om du inte äter fet fisk kan omega 3 behövas mest om du har Depression.

Och sist men inte minst D vitaminer det behöver man extra av oavsett kost från September till April  Maj. På sommaren får man D vitamin via solen. Gurka  och isbergssallad är lite näring i satsa hellre på Avacado  olika kålsorter som vitkål blomkål broccoli och spenat paprika för att få i dig c vitamin välj helst ekologiska.

Lycka till :)

[Nickname]
2016-10-19 07:57
#2

Voi voi är nu inne på tredje dagen if 23/1. Psykiska problem borta med 75%.

Upp till toppen
Annons: