Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm

Tillskott för just mig på lchf?

2016-10-16 11:08 #0 av: [Nickname]

Tjenare!

Har ätit liberal lchf i 3 veckor (endast uteslutit gluten och socker!)

Jag är nu inne på andra dagen strikt och mår fantastiskt. Depressionen känns lättare.

Vilka tillskott kan jag tänkas behöva? Folat, magnesium, d3, askrobinsyra, psyllium husk?

Hur är det med vit b3? Får jag i mig det?

Tänkte äta, 60-80 gram protein om dagen, smör, ost, kokkosfett, lätta kolhydrater som brocolli och blomkål. Även enklare saker som gurka, isbergssallad och tomat. Paranötter för selen. Har jag tänkt på allt?

Något ni kan rek i tillskott eller mat för spec vitamin/mineral?

Anmäl
2016-10-18 12:42 #1 av: Trulte

Hej Magnesium kan behövas då många får sena drag och kramper av LCHF. Mest om man tränar och svettas mycket. Läs om Magnesium så kan du se att det är en viktig mineral som behövs för många funktioner i kroppen kan hjälpas vid mensvärk migrän/huvudvärk kramper och myrkrypningar och även depression.

Om du inte äter fet fisk kan omega 3 behövas mest om du har depression.

Och sist men inte minst D vitaminer det behöver man extra av oavsett kost från September till April  Maj. På sommaren får man D vitamin via solen. Gurka  och isbergssallad är lite näring i satsa hellre på Avacado  olika kålsorter som vitkål blomkål broccoli och spenat paprika för att få i dig c vitamin välj helst ekologiska.

Lycka till :)

Anmäl
2016-10-19 07:57 #2 av: [Nickname]

Voi voi är nu inne på tredje dagen if 23/1. Psykiska problem borta med 75%.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.