Annons:
Etiketthälsa
Läst 4515 ggr
[Angelic]
2016-10-01 14:08

Kolloidalt silver

Har gått med i en sluten grupp på facebook som heter "Kolloidalt Silver 2.0". Tänker inte gå in på något här om den. Vill bara tipsa om ni är intresserade av hälsa. Bedöm sen själva. 💕

Annons:
LenaK63
2016-10-01 22:15
#1

Är också med. Där får man intressanta länkar om hälsa och alternativmedicin. Läser så gott som varje dag.

LenaK63
2016-10-04 13:08
#3

#2  Om vi nu ska lägga ut länkar så här är en med motsatt budskap

http://almanova.eu/ny-dokumentarfilm-om-kolloidalt-silver-silverbibeln/

Tyroidea
2016-10-04 18:08
#4

Ja man "tror" ju på vad man vill, men inte skulle jag vilka riskera min hälsa för något "mirakelmedel" som inte är vetenskapligt belagt. Kvacksalveri heter det.

Tyroidea
2016-10-04 18:12
#5

Att lura sjuka människor att det finns mirakelkurer är verkligen inte någon välgärning.

Annons:
Tokryck
2016-10-14 13:37
#7

Tycker inte att det hör till hälsa att tillföra kroppen silverpartiklar. Rätt skrämmande faktiskt att man vill inta det om jag ska vara ärlig.

hemul
2016-10-14 22:16
#8

Pja. Silver är A) en tungmetall och B) silvret kommer i de få fall där det verkligen rör sig om kolloidalt silver i form av nanopartiklar. Tungmetaller är för det mesta inte jättenyttiga. Nanopartiklar misstänks orsaka plötsligt hjärtstopp. Var en sevärd dokumentär om det på SVT för ett par år sedan.

Silverfantasterna tror att adeln skonades från farsoter under tidigare århundraden p.g.a. att de åt med silverbestick. Varför inte ta fasta på det? Han ni inget bordssilver, köp en udda silversked på nån antikbod för en spottstyver. Ät med den och sug på den en stund varje dag. Det silver ni får i er lär ivf vara silverpartiklar och inte joner som i fejkprodukterna.

K.I.S.S.!

Upp till toppen
Annons: