Annons:
Etikettövrigt
Läst 4062 ggr
maxiq
2016-09-17 22:32

Positiv energi?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Njae…


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Annons:
hemul
2016-09-18 01:09
#1

Är de ens goda, de där? Tycker de ser äckliga ut, nån slags vattnig risgröt, så jag har aldrig smakat.

Mooniq
2016-09-18 07:05
#2

jag åt såna förr, då fanns äpple & kanel - en smak jag var svag för. Nu skulle jag inte ens tänka mig det. Äter ibland naturell keso med lite mosade hallon eller blåbär med lite sötströ - inte samma men ändå en god dessert.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Siggebus
2016-09-18 07:34
#3

Blääää "pektin, karragenan), naturliga aromer bl.a. vanilj, salt, syra (citronsyra).

Inkanyezi
2016-09-18 08:04
#4

Pektin är inte det sämsta, men ska så klart helst komma från naturlig källa.
(och med "naturlig" menar jag en ingrediens i maten, inte en tillsats)

Jag gör min filbunke själv, och den är ganska låg på kolhydrater och innehåller massor av fett. För pektinet kan man ta hallon eller björnbär. Pektin är en polysackarid med betabindning, som inte löses upp av våra enzymer utan går direkt ner till verkmästarn i magen, där det kan byggas om till fettsyror.

Jag brukar lägga några björnbär i botten av en skål, slå på en skvätt A-fil med levande acidofiluskultur och sedan fylla på med grädde. Efter ett dygn ungefär i rumstemperatur strör jag kanel över och placerar ett björnbär på toppen, så ser det riktigt fint ut. Så får det stå över natten i rumstemperatur en gång till.

Om jag vill ha "mũsli", så river jag några nötter och blandar med sesamfrö och häller det över.

Men en sån där sockerbomb skulle jag nog akta mig för.

Upp till toppen
Annons: