Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2793 ggr
Sivlin
2016-09-12 16:31

LCHF

Hejsan

Vi är ett par pensionärer som båda väger lite för mycket

Båda två går promenader o rör på oss men ändå går vi inte

ner i vikt

Vi äter vanlig husmanskost Så nu tänkte vi försöka kombinera

lchf och husmanskost

Jag var inne på LCHF-arkivet där fanns många recept man kan

använda Är det några andra som testat kombinationen?

Tar lchf bort mycket av sötberoendet???

Annons:
NyLCHF63
2016-09-12 16:49
#1

När jag började med LCHF så gick nästan hela mitt sötsug bort! Jag är väldigt nöjd med denna diet, för mig är det nog den ända som fungerar i längden. Lycka till!

Since you will definitely have to depart without the wealth you have accumulated, do not accumulate negativity for the sake of wealth. 
~ Shantideva

Mooniq
2016-09-12 16:51
#2

lch är husmanskost men utan potatis, ris, pasta, spannmål, majs och socker.

fullfeta mejerier och istället för ris, pasta och potatis - så tillagar ni grönsaker i olika former o färger. ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Mooniq
2016-09-12 16:54
#3

Börja titta på alla livsmedel ni har hemma - allt över 5% kolhydrater går bort. Oftast blir det ägg, kött, fisk, fågel, skaldjur och grönsaker kvar som är under 5%. Kolla mejerierna - man bör inte dricka mjölk eftersom ett glas mjölk blir många kolhydrater tillsammans.

kolla vänstermarginalen för mer info och olika recept. lycka till

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Halvdansken
2016-09-12 16:56
#4

För mig är LCHF husmanskost, men i stället för potatis så tar man sallad, vitkål, svamp eller annan grönsak. 

Biff med bea + sallad (inte pommes eller bakad potatis). Falukorv med stekt vitkål eller pizzasallad osv.  Hitta er favoritgrönsak, eller sallad. 
Men sen kan jag gå på min favoritrestaurang och ta en stekt fläsk med löksås, och då äter jag potatis till. Men det är typ 3-4 gånger per år.  Eller ett par till flæskestegen på julafton.  

LCHF tar väl inte bort sötsuget sådär automatiskt, lite får man kämpa, men när jag går i godisgången i affären tycker jag numera att det luktar likadant som tvättmedelsavdelningen - kemi

Det viktigaste är att hålla sig borta från potatis, bröd, pasta och ris. Och givetvis godis, läsk, chips och sånt. Gör mat från grunden, inte snabbmat och halvfabrikat. 
Snart kommer ni att studera innehållsförteckningarna och upptäcka hur mycket tillsatser det finns. För mig har LCHF blivit en ögonöppnare för "ren mat", som jag gör själv.  Så i mitt fall handlar det inte enbart om viktkontroll, men vad vi faktiskt äter. 
Om jag nu ska käka potatismos (exempelvis) så gör jag det av ekologisk potatis, med ekologiskt smör och grädde.  Inte pulvermos, som jag glatt slevade i mig för 10 år sen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: