Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Allt om lågkolhydratkost -

Frysa in Coleslaw

2016-08-27 12:50 #0 av: starhawk

Jag gjorde en sats Coleslaw igår, blev rätt mycket, går det bra att frysa in det?

Värd för Cykel iFokus och Knivtillverkning  Läderslöjd och Snickeri iFokus

Anmäl
2016-08-27 12:54 #1 av: Hera

Blir väldigt vattnig när man tinar det igen.

Anmäl
2016-08-27 12:57 #2 av: starhawk

Jo det kan jag tänka mig, men hur är det med strukturen? blir det bara mos av altsammans?

Anmäl
2016-08-27 13:39 #3 av: Sindri

Har du haft på dressing? Annars kan du kanske syra den?

Anmäl
2016-08-27 13:43 #4 av: Hera

Dressing på coleslaw? 

Anmäl
2016-08-27 14:06 #5 av: Sindri

Alla recept jag har sett har haft olika slag av dressing. För det mesta bara majonnäs, men även yoghurt, med senap, olja etc.

Anmäl
2016-08-27 14:15 #6 av: Hera

Coleslaw är med majonnäs.  Det är själva det som gör det till en coleslaw. Vanlig smaksättning av coleslawen är bland annat senap, salt och peppar. 

Därför undrade jag vad du menade med dressing. Det är ju inte dressing uran en del av slawen. 

Anmäl
2016-08-27 14:30 #7 av: Regulus

Den håller en vecka i kylen. Ät lite av den då och då.

Anmäl
2016-08-27 16:25 #8 av: starhawk

#3: Funderar Hmm samma fråga som Hera, såklart att den har majonäs, senap, citronsaft och lite kryddor annars hade det ju inte varit en coleslaw.

#7: Som sagt så blev det en rätt rejäl sats, tror inte jag hinner/orkar äta upp allt på en vecka.

Anmäl
2016-08-27 16:49 #9 av: Sindri

Det kunde ju vara så att du bara rivit vitkålen. Just vitkål blir alltid så mycket mer än man tänkt sig när man börja riva.

Kanske bjuda någon? Tror inte majonnäs blir så bra i frysen. Men ge bort lite och frys in en liten del så vet du sen.

Eller så är det helt enkelt försvinnande gott.........

Anmäl
2016-08-27 18:09 #10 av: Hera

#8 Jag hade gärna tagit lite av den för att hjälpa till ;)

Minns inte hur själva strukturen var, bara att jag aldrig fryser det igen för det var inte gott efter.

Anmäl
2016-08-29 09:58 #11 av: villvaramed

stå sig bra i kylen - upp till en vecka, låt smak  och näsa avgöra när den  blir tveksam att äta.
tror inte  på att  frysa - men testa med en lite portion så vet du.
Ta med till lunchrummet och du har möjlighet och bjud kollegorna.

Man kan äta coleslaw även till frukost och mellanmål med t ex tillägg av kvarg.

Anmäl
2016-09-01 12:08 #12 av: Ary

Majonnäs skär sig när den fryser vet jag efter att jag glömt en burk i bilen mitt i vinter. Skrattar Blev bara olja och läbbig klumpar av den. 

Anmäl
2016-09-03 13:33 #13 av: starhawk

Vi får se! nu har ja i alla fall fryst in en del bara för att se hur det blir.

Anmäl
2016-09-03 14:03 #14 av: Sindri

Kom på en sak - majonnäs som skurit sig kan man ju "laga" med lite vatten.

Om den skurit sig när den tinar kanske det funkar att röra om som sjutton! Hoppas det lyckas.

Anmäl
2016-09-03 19:18 #15 av: hemul

#12 Hur smakade det då? För du åt såklart upp det. Cool

Anmäl
2016-09-04 10:34 #16 av: Ary

#15 Nej blää. Förskräckt

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.