Annons:
Etikettfrågelåda-minmat
Läst 2677 ggr
steglits
2016-08-14 07:45

Högt blodtryck

Undrar om någon mer som pinkar mycket och blir korsallergisk och får högt Blodtryck av havregrynsgröt gluten och mjölkprodukter? Har börjat tagit kalium tabletter för man kan få brist på det om man pinkar mycket, och man får då högt Blodtryck av kalium brist.

Annons:
Inkanyezi
2016-08-14 10:04
#1

Nej, inget av det du nämner brukar orsaka mer ymnig urinering.

Kaliumtillskott bör du inte ta om du inte får det förskrivet av läkare. Först bör man kolla med blodprov om man verkligen har kaliumbrist. Det är rätt ovanligt om man inte medicinerar mot högt Blodtryck med diuretikum.

Men tät urinering - också vid behandling med diuretika - kan vara ett symptom på diabetes eller metabolt syndrom. Om man ändå kontaktar vården kan det vara läge att ta prov på HbA1c, vilket visar hur mycket glukos man genomsnittligt har haft i blodet de senaste månaderna. 

Så frågan du ställer bör du ta upp med läkare.

steglits
2016-08-14 11:04
#2

Jo jag tänkte fråga doktorn nästa gång. Men det är många symtom som stämmer på mig för att jag skulle ha kalium brist. Högt Blodtryck låg puls frusen trött pinkar mycket.

steglits
2016-08-14 19:39
#3

Blev väldigt dålig nu på eftermiddag och kväll. Åt lasagne i går och en kopp kaffe, och i dag blev det en mjukglass. Man är ju så jäkla dum, man vet ju att man inte tål det. Fick migrän spydde två gånger frusen och blodtrycket steg till 186/111. Kan det vara läckande tarm, som gör att det blir så där?

Upp till toppen
Annons: