Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Mat - Livsmedel

Vaniljpulver och kokosflingor billigt?

2016-08-05 10:33 #0 av: Nillah59

Jag använder en del vaniljpulver, för att pigga upp maten. Alltså ren vanilj, men det är ju så himla dyrt. Iaf på min ICA. Är det någon som vet var man kan köpa typ storpack billigt?  

Detsamma undrar jag om kokosflingor. Tänkte göra egen kokosmjölk. Kanske har asiatiska affärer sådant eller?

Anmäl
2016-08-05 15:29 #1 av: parsley

Mitt ICA brukar ha flerköpserbjudanden på kokosflingor ( ej ekologiska), så där är de relativt billiga. Lågprisvaruhus med livsmedelssortiment typ ÖoB kan ha billiga kokosflingor. Det är vanliga 200 g påsar de säljer. Jag vet inte hur billig kokosen behöver vara för att det ska löna sig jämfört med att köpa kokosmjölk eller kokosgrädde. 

Urtekrams vaniljpulver brukar jag köpa. Tycker inte att det är jättedyrt. Finns bl a hos Bodystore om du inte hittar det i dina vanliga mataffärer.  http://www.bodystore.com/vaniljpulver-eko-10-g

Är man på jakt efter billiga torrvaror så kan man kolla Matsmart, som säljer varor med kort datum. Just kokos verkade de inte ha för närvarande.  http://www.matsmart.se/

Anmäl
2016-08-05 18:34 #2 av: parsley

LIDL kanske har billig kokos i 200 g förpackningar. Kanske kan vara värt att kolla?

Anmäl
2016-08-05 22:34 #3 av: Sara_P

#2 Vad ligger frakten på, på bodystore? Halva priset där mot vad jag betalar på mitt ica..

Anmäl
2016-08-05 22:58 #4 av: LaRose

Numera är det fraktfritt på Bodystore!

Anmäl
2016-08-12 12:47 #5 av: KarinJ46

CityGross har 1-liters tetror med Kokosgrädde bland storköksprodukterna.

Har för mig att en sån kostar ca 40:--

Prisvärd och inte alls så där rinnig som konservburkarna med "kokosmjölk".

Av ren nyfikenhet, vilken mat använder du vaniljpulver i?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.