Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Allt om lågkolhydratkost -

Smaklökar

2016-07-16 19:51 #0 av: fiskenihavet

Hej. Nu har jag ätit lchf i några år, och har lagt märke till att mycket av det jag äter och dricker börjar smaka surt. Feks köttpålägg. Och nej, det har inte utgått på dato... Smaklökarna påverkas ju när man länge har vant de att allt måste smaka sött till att äta lchf. Någon som vet nått om förändring smakmessigt? Erfarenheter någon?

Anmäl
2016-07-17 00:06 #1 av: LenaK63

Jaha, det kan jag säga att smak- och luktsinnet har blivit väldigt känsligt med LCHF. Salt och sött är jag väldigt känslig för. Kan inte gå förbi ett bageri där man säljer tårtor och andra bakelser med mycket vanilj utan att må litet illa. Asiatiska restauranter i köpcentra samma reaktion.  Korv och andra charkuterier behövs inte särskilt mycket innan det säger stopp.

Men bacon går bra, kanske tyvärr. Det är väl inte så nyttigt i längden.

Anmäl
2016-07-17 09:13 #2 av: Mooniq

Jag är hyperkänslig för sött. Även blivit känslig för smakförstärkare, halsen tjocknar och jag harklar mig i timmar efteråt om jag tex ätit en färdigköpt dressing.

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2016-07-26 05:16 #3 av: fiskenihavet

Putt...

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.