Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Vi som är beroende

Tre dagar ensam på landet

2016-07-12 18:01 #0 av: Ejvor

Ska vara ensam på landet i tre dagar. och känner att jag i nuläget är starkt i riskzonen.

Övervägde att skicka plånboken med min man för att undvika att jag hamnar på affären för att köpa chips, Ahlgrens bilar, Gott och Blandat, en stor bytta glass och en stor chokladkaka - ja, så illa ställt är det - men valde istället att ladda upp med hemmagjort LCHF-godis. 

Jordnötsgodis med kokosfett och grädde sötat med lite honung, fudge på grädde, smör,  mörk choklad och lite kaffe, morötter och dip på turkisk youghurt och påsmix  - inga idealiska nyttigheter det  heller men jag känner att detta är hanterbart för att undvika att trilla dit i hemska frosserier.  

Och nu har det gått nästan en hel dag och än har jag inte smakat på godiset!

Anmäl
2016-07-12 18:22 #1 av: Sindri

Wow, wow! Tummen upp Ibland är allt som behövs en försäkran om att man inte riskerar att vara utan nåt.............

Anmäl
2016-07-12 21:11 #2 av: StefanHbg1

Hej
Om du inte har diabetes, så är det ok att synda. Jag syndar genom att äta allt samtidigt, annars om det finns hemma går jag och skåpäter. Men jag äter grönsaker till för att bromsa sockret. M.a.o. Ät
mer fet mindre socker 😃👍

Anmäl
2016-07-13 14:48 #3 av: Mooniq

Annat gott! gurkskivor med salamiskivor, räkröra, ostkuber, oliver, majonäs & kokt äggskiva. Avocadoskiva, torskromsskiva m majonäs och böcklingpastej. Glad

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.