Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Hälsa

Monsanto-gift i öl.

2016-06-18 04:44 #0 av: Anders-S

När man frågar på midsommarfesten varför du inte dricker öl:

”Testfakta har på uppdrag av Göteborgs-Posten låtit analysera 16 sorters öl och alla utom ett innehåller bekämpningsmedlet glyfosat.

– Troligtvis är det maltkornet som besprutas, säger Torbjörn Synnerdahl, testledare på laboratoriet Eurofins, som utfört analyserna.”

http://www.gp.se/nyheter/sverige/bekämpningsmedel-i-många-ölsorter-1.2888467

http://arbetet.se/2016/06/17/demonstrationer-mot-ttip-utanfor-lo-kongressen/

Anmäl
2016-06-18 07:24 #1 av: Marr

Jo men så länge Monsanto kan få fortsätta sälja & indoktrinera oss med hur ofarligt Glyfosatet är så finnes det gott om människor som "går på det" i synnerhet dumma svenskar & lite till...Monsanto har fått mycket skit nu & det med rätt!! Jag klickar & protesterar så mycket jag kan! Nu vill Bayer inte det minsta bättre, köpa upp Monsanto för att kunna fortsätta bedriva sin förgiftning för bekväma odlare.

Min egen mamma hade köpt en flaska av detta Tuch & die! Jag snodde den & slängde den åt helv....på vårt riskfallsortering. Hon fick 500:- för att hitta en bättre lösning till sina vackra blommor!! 

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2016-06-20 02:17 #2 av: hemul

Men varför har man valt just öl? Det borde väl finnas rester av det där i alla möjliga sorters grödor. Eller?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.