Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Vi som har autoimmuna sjukdomar

Kaffe, bra el dåligt?

2016-05-27 09:13 #0 av: Pencik

Hej!
Märker ni minskad viktminskning av kaffe ( utan mjölk) pga stresshormoner?!..ni som har fibro?
Bra el dåligt med kaffe?
Jag är utbränd och har fibromyalgi..jobbar under några månader aktivt på att må så bra jag kan..dvs tränar äter rätt vilar mediterar ..men jag går upp i vikt!!!

Anmäl
2016-05-27 12:50 #1 av: smurfis

Stress i sig är väl negativt för viktminskning. Och kaffe kan väl göra dig mer stressad. Däremot är man inte stressad tycker jag inte personligen att kaffe haft någon negativ inverkan.

Hur mycket kaffe dricker du? När jag gick ner som mest drack jag säkert 4-5 koppar per dag. Nu försöker jag vara lite mer försiktig med koffein eftersom jag har sömnsvårigheter.

Det kanske finns annat i din kost som gör att du inte går ner? En del får ju minska ner mejerier, nötter och liknande.

Anmäl
2016-05-27 15:21 #2 av: Pencik

Hej och tack för svar!
Tja..jag försöker dra ner på kaffe..3 muminmuggar om dan..ska ju frisätta kortis8l har jag förstått?? Jo jag har en inte stress sedan länge.
Ska gå över till koffeinfritt..bra tips!

Anmäl
2016-05-27 16:33 #3 av: maxiq

Nu dricker inte jag kaffe men tanken är väl att sätta sig ner med en kopp och varva ner. Fast å andra sidan så ser man väldigt många som springer omkring på stan med en pappmugg i näven...

Anmäl
2016-05-27 18:19 #4 av: smurfis

Du kan ju alltid testa koffeinfritt och se om det gör någon skillnad för dig.

Anmäl
2016-05-27 19:52 #5 av: Zepp

Kaffe är brunt vatten och så länge man inte är allergisk mot något av innehållet så är det fritt fam ratt dricka så många koppar man vill.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2016-05-28 11:18 #6 av: Kvothe

Som Zepp säger, har jag också testat mig fram till.
Tänkte om kaffe var orsaken till min långa platå.

Så hela 2014 var jag kaffefri.
Inga resultat för den mödan.

Nu drickar jag några muggar i veckan men inte varje vecka. Allt efter att jag känner för det.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.