Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Utslag under armarna

2016-05-14 19:04 #0 av: smurfis

När jag började med LCHF första gången sommaren 2013 så minns jag att jag i början fick problem med klåda och eksem under armarna. Inte i armhålorna utan under där BH:n sitter. Jag hade dessa problem ganska länge under hösten men jag har för mig det sen försvann plötsligt.

Jag har haft uppehåll från strikt LCHF ett tag men har börjat nu sen någon vecka tillbaka. Nu har jag fått tillbaka dessa eksem och klåda. Ibland kliar det så jag blir tokig och även så det blir små sår.

Vad kan det vara? Jag vet att jag läst lite inlägg om detta tidigare här men det var gamla inlägg och jag tror det var olika spekulationer. T ex utrensning? En del trodde överkänslighet mot någon typ av föda?

Någon som haft samma? Vad tror ni det beror på?

Jag äter egentligen ingenting annat än vad jag äter normalt. Den stora skillnaden är ju bara att jag inte äter lika mycket socker, pasta osv. Jag äter inte direkt mer grädde, ost eller smör heller. Däremot äter jag ju mer fett per dag.

Jag har inte upplevt detta med nån annan viktminskningsmetod så det har inte med själva viktminskningen att göra och detta kom ganska snabbt när jag började med LCHF.

En annan sak jag märker är att jag svettas mer och att svetten luktar mer illa. Kan det ha något med saken att göra kanske? Jag använder samma deo som jag gjort i flera år och jag har inte heller bytt tvättmedel, duschtvål eller nåt sånt heller.

Anmäl
2016-05-15 17:10 #1 av: Minska kolhydrater

Det kan kanske bero på candida . Man ska inte bara undvika socker och snabba kolhydrater utan även oxalater som finns i  t ex mandel, spenat, rabarber mm. Jag rekommenderar boken "The body  ecology  diet" av Donna Gates. Där finns  många goda råd om man lider av candida

.

Anmäl
2016-05-15 17:22 #2 av: Zepp

Candida är lixom inte min favohypotes!

Utan min favo är att sebums sammansättning styrs utav hormoner och andra signalämnen!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Talgk%C3%B6rtel

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2016-05-15 17:22 #3 av: smurfis

#1 Men kommer dessa symptom först när det rensas ut ur kroppen? Jag har aldrig några såna här problem när jag äter kolhydrater. Jag äter inte mycket spenat och rabarber heller.

Borde jag inte få utslag på fler ställen?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.