Annons:
Etikettövrigt
Läst 2817 ggr
mirai
2016-05-13 11:45

Degig russinmage (utanpå)

Hejsan! Jag har nu ätit enligt LCHF i snart 1 år. Gått ner 23 kg och nått min idealvikt enligt BMI och även enligt mej själv. Problemet var att jag hade nästan all extravikt på magen. Superfarligt! Nu är magen nästan helt borta, men ser hemsk ut. Massor med extra skinn, degig och russinliknande, hängig bulle liksom. Jag är 54 år och vill äntligen kunna visa mej på stranden i bikini.😊Jag tänker fortsätta att leva enligt LCHF för jag mår toppenbra och hoppas att det även kan hjälpa mig strama till magen lite. Kan det fungera eller vad kan man göra? Kirurgi är helt uteslutet för min del. Kan tillägga att jag simmar  ca 1 timme/ ca 1000 meter 3-4 dagar i veckan+ minst 30 min promenader varje dag. Jag tänkte att eftersom många här på kolhydrat sidan oxå har minskat mycket i vikt och kanske har samma problem med överflödig hud, kunde ha några tips.

🌺

KRAM!🌺

Annons:
smurfis
2016-05-13 19:35
#1

Lös hud är svårt att "träna bort". Till viss del kan det dra ihop sig lite grann med tiden men har man gått ner mycket i vikt, om man haft övervikten länge och ju äldre man är desto svårare blir det. Även om man går ner snabbt i vikt.

Min övervikt har jag fått vid graviditeter och då har jag haft övervikten under en begränsad tid. Jag har gått ner ca 20-30 kg varje gång. Min mage har varit degig till en början men det har gått tillbaka. Det har tagit sin tid och blivit mer och mer för varje gång. Men det är ju inte riktigt samma sak så jag har ingen egen erfarenhet.

Upp till toppen
Annons: