Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Mat - Jag behöver måltidstips

Mellanmål innan träning

2016-05-04 17:50 #0 av: Ary

I vanlig ordning kom jag hem från min dag och tänker mig iväg till simhallen. Problemet  är det vanliga - jag är hungrig men äter jag nu tar det 2-3 tim innan jag orkar träna. Har testat olika varianter på mellanmål, proteinshake då jag rapar proteinpulver hela träningen, parmaskinka och getost likaså. Äter lowcarb, ibland lchf så bananer osv som är vanligt som mellanmål. Gissar att proteinbarer kan bli som shaken plus att det är dyrt... Nötter är ju extremt energirika att det förmodlingen blir som en middag till innan jag rent faktiskt får middag, svårt att äta lagom. 1000 kcal jordnötter springer det lätt iväg till typ.. Fettkaffe har jag iofs inte provat än.

Vet att jag kan träna utan att äta men ofta hinner jag ju bli hungrig på em...

Idéer någon?

Anmäl
2016-05-04 21:14 #1 av: Sammet1

Ketobollar? Då håller du nere proteinet samtidigt som du får mättnad från fettet. Bestäm hur många du "får" äta, så det inte blir som med nötterna. Du kan ju göra dem ganska små om det känns bättre att äta flera istället för bara en. Skämtar

Anmäl
2016-05-04 23:21 #2 av: Ary

Tack, det vore ju en lösning. I mitt fall gör jag den portion jag ska ha annars går det nog åt mer.. Skämtar

Anmäl
2016-05-05 00:54 #3 av: hemul

Varför svänger du inte ihop nåt med din mandolin? Nörd


Anmäl
2016-05-05 07:59 #4 av: Ary

#3 Har ju ingen mandolin. ArgLipar

Anmäl
2016-05-13 20:16 #5 av: smurfis

Keso? Eller kan du äta mer rejäl lunch eller senare lunch så du håller dig mätt längre? Fettkaffe är fint! Man står sig länge på det.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.