Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Vi som vill gå ner i vikt

Hjälp jag ballar ur...

2016-05-02 20:56 #0 av: Kampan

Nu har jag kört lchf sedan 16 januari men jag har inte gått ner något än.. Vad ska jag göra? Har ätit godis senaste veckan och känner mig som en loser 😩

Anmäl
2016-05-02 21:00 #1 av: oddahviing

Kör starch solution istället Gladlåter som det vore bättre för dig!

Anmäl
2016-05-03 10:08 #2 av: Amify

Jag började gå ner i vikt när jag kombinerade lchf med periodisk fasta 16-9 på vardagarna.

Anmäl
2016-05-03 11:45 #3 av: Siggebus

Det jag undrar är: hur ser DIN lchf ut ts?
Vad äter du, hur mycket etc?
Kan du ärligt säga att du INTE gör små "unna-mig avsteg" här och där?
Också hur pass mycket övervikt har du?

Anmäl
2016-05-03 11:46 #4 av: jiim

#2 tänk om man haft 25 timmar per dygn :)

Fast det har man en gång per år när man går till vintertid :D

Anmäl
2016-05-03 11:58 #5 av: parsley

En checklista från kostdoktorn  http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang/svart-ga-ner-i-vikt

En annan checklista från LCHF-ingenjören My Westerdahl  http://lchfingenjoren.se/2015/december/jag-gar-inte-ner-i-vikt-pa-lchf.html

Anna Hallén om viktminskning  http://www.annahallen.se/lchf-for-viktminskning

Anna Hallén om att ha en trygg kropp  http://www.annahallen.se/fick-en-fraga

Gå igenom materialet och se om du hittar någon ledtråd där.  Mår man inte bra så prioriterar kroppen annan läkning innan kan börja gå ner i vikt. Det kan ta 3-6 månader innan kroppen känner sig frisk. Jonas Bergqvist skriver om det i "Ät och lev paleo" bl a. 

Har du provat att minska mejeriprodukter? För en del räcker det att ta bort flytande mejeri, typ grädde och creme fraiche. Då kan man fortsätta äta smör och ost. En del behöver ta bort ost också.  Smör kan de flesta äta. Testa en mejerifri månad och se vad det gör med din vikt och ditt mående. Det finns en del som hävdar att kaseinet i mejeriprodukter ger upphov till läckande tarm, låggradiga inflammationer och en rad ohälsotillstånd, däribland svårigheter att gå ner i vikt. Martina Johansson skriver om det i boken "Magstarkt".

Har man hormonella obalanser eller är i klimakteriet eller förklimakteriet kan det vara svårt att gå ner i vikt.  Sten Sture Skaldeman skriver i en av sina böcker att han lyckats hjälpa samtliga män han varit i kontakt med att gå ner i vikt, men misslyckats med var fjärde kvinna.

Någon form av fasta eller periodisk fasta kan ge viktnedgång. Antingen kan man äta t ex 16.8 eller 5.2 eller fasta 24 timmar eller längre med jämna mellanrum. 

Registrera gärna det du äter i t ex kostbevakningen.se under ett par dagar. Då ser du svart på vitt vad du äter och om du behöver ändra på något. 

Anmäl
2016-05-03 17:02 #6 av: Amify

#4 Haha! Ooops menade ju 16-8! Hästarna är inte alltid i stallet... ibland är de ute på grönbete också! Skrattar

Anmäl