Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Ang. Blodtrycksproblem samt andra sjukdomar

2016-04-30 13:51 #0 av: kurt S

Ni som har probelm med t.e.x.  Blodtrycket, Fibromyalgi e.tc. 

Prova att köpa HOLISTIC  med K2-vitaminer eller av annat märke av K2.. 

Inte från Internet!   Dessa ofta är rent Berägeri. då de inte innehåller rätt typ av K2-vitaminer.!!    Jag själv har har en längre tid haft problem med Blodtrycket och  börjat få ont i överarmarna, (speciellt nattettid ). samt fått vita fingara vid låga temperaturer utomhus.  Har börjar använda K2 vítaminer och har blivít varm igen  om fingrarna på 3 dagar.  I morse när jag vaknade, var både fötterna och händerna mycket varma och jag kände mig mycket pig och orkade gå fort igen.

Blodtrycket hade även sjunkit till 127/60 mot tidigare över 180/95

Som många inte tänker på,  innehåller människokroppen många små blodkärl som sörjer för att alla muskler och organ behöver blod för att fungera rätt.

Dagen livsmedel saknar,ofta K2-vitaminer.

En Dansk upptäckte K2-vitamin och fick Nobellpriset för det ! 

K2 kan man kan köpa och ha som extra kosttillskott.

Vi Nordbor får i oss för lite K2-vitaminer p. g. a av kosten

Anmäl
2016-04-30 19:08 #1 av: Lisabet

Varför inte köpa över internet? Om jag köper Holistics K2, så spelar det väl ingen roll i vilken affär jag handlar. Tror du att de har petat ut de riktiga tabletterna och lagt dit falska?

Anmäl
2016-05-01 08:55 #2 av: odezza

Jag köper Helhetshälsas K2 vitaminer med hjälp av internet. Skulle det vara något fel på det?

"still lost in space and time"

Anmäl
2016-05-01 13:17 #3 av: lizton

Internetbutik eller fysisk butik spelar ingen roll. Ofta kan det vara billigare i nätbutiker. Det som jag däremot inte skulle välja är en prenumeration av K2 som just nu annonseras aggressivt på nätet av ett visst företag. Det blir dyrare i längden.  Kanske billigare de första tre månaderna, men sen dubbla priset och svårt att avsäga sig abbonemanget.

Linfrön sänker blodtrycket enligt  tidskriften  Clinical Nutrition:

"LINFRÖN SÄNKER BLODTRYCK

PUBLICERAT 14 JUNI 2015 

Att lägga linfrön i olika former till kosten sänker blodtryck. Detta enligt en ny metaanalys som publicerats i senaste numret av tidskriften Clinical Nutrition.

Forskarna lade samman resultat från 15 experimentella studier där blodtryck mätts och linfrön lagts till kosten i olika former som hela linfrön, krossade linfrön, linfröolja, kosttillskott i tablettform och lignanextrakt.

Man fann signifikant sänkning av blodtryck för alla former av linfrön utom linfröolja och lignanextrakt. Störst effekt sågs i de studier som varat längre än 12 veckor där systoliskt blodtryck sänkts med 3,1 mmHg och diastoliskt blodtryck med 2,6 mmHg.

En sänkning i blodtryck på 3,3/1,4 mmHg har i tidigare studie uppskattats kunna minska insjuknande i hjärtkärlsjukdom med 22%..."

http://www.lakareforframtiden.se/nya-ron/linfron-sanker-blodtryck/

Anmäl
2016-05-01 16:26 #4 av: Zepp

Linfrömjöl.. utan oljan altså!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.