Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF för vegeterianer

Grönt te

2016-03-24 06:43 #0 av: Amify

Finns det något gott och nyttigt grönt te som kan rekommenderas?

Anmäl
2016-03-24 08:23 #1 av: KunskapÄrMakt

Jag gillar de gamla hederliga Lipton-téerna. Speciellt det gröna téet med pepparmint och det gröna med citron.

Anmäl
2016-03-24 08:26 #2 av: Amify

Okej, tack! De har jag testat men nu är jag ute efter lite mer örtig och besk smak. Har fått smaka Drakens gröna te som var jättegott men tydligen har de slutat sälja det.

Anmäl
2016-03-24 09:05 #3 av: parsley

Te från brittiska Clipper finns hos en del hälsokostföretag på nätet. Jag tycker de har goda teer. 

Anmäl
2016-03-24 09:09 #4 av: Amify

Aha! Ska kolla upp. Tack för tipset!

Anmäl
2016-03-24 20:55 #5 av: Regulus

Jag gillar det utan "smak". Det vinner i längden, andra tröttnar jag på efter hand.

Eller Dragon pearl, med jasmin.

Anmäl
2016-03-26 07:20 #6 av: parsley

Ta gärna i en skiva färsk ingefära i teet. Ingefäran ger smak och lite mer "bett" åt teet. Det brukar räcka att ta en skiva som är ett par mm tjock. Ingefära sägs dessutom vara nyttig. 

Anmäl
2016-03-26 09:06 #7 av: Torparmor

Titta in på ifokussajten   TE sajtvärden är duktig och säljer olika teer 

Dagen idag är ett oskrivet blad - gör något bra av den gåvan!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.