Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Vilka kosttillskott använder ni?

2016-03-23 14:31 #0 av: eizbear

Hej,
Mitt namn är Andreas Karlsson och jag arbetar för MM Sports. Jag tänkte göra ett inlägg här för att fråga er vad det är ni använder, saknar eller vad ni skulle vilja se mer av bland kosttillskott och övriga livsmedel i närliggande kategori. Vi får nämligen en hel del förfrågningar om vi inte kan satsa på att ta fram kosttillskott och produkter för just LCHF – så nu tänkte jag att det kanske hade varit på plats att titta lite mer på detta. :)

Givetvis finns det en hel del bra produkter redan, och dessa får ni gärna nämna så att vi lättare kan få fram ett bra LCHF-utbud. Vissa av er kanske hellre vill se en svenskproducerad produkt istället för dyr importerad produkt. Det rör sig allt från kosttillskott, rena råvaror såsom frön, oljor och nötter, växt- eller örtextrakt etc. You name it...

Så ja, jag tar gärna emot era tips och önskemål och jag hoppas att med detta kunna ta fram produkter ni saknar och vill ha.

Tack på förhand.

MVH Andreas

Ps. Jag har ingen aning om vilken grupp jag skulle lägga detta i så det fick bli LCHF-Problem :)

Anmäl
2016-03-23 15:13 #1 av: parsley

Rent generellt så har många av de företag som säljer kosttillskott ett sortiment där man som LCHF:are kan hitta det man söker. 

Något som jag tror kommer är ekologiskt gelatin. En del tar det som kosttillskott, mot bl a artros. Man kan koka egen buljong, men det är en tidskrävande process och det är inte alltid man hinner. Då kan det vara bra att komplettera med gelatin. Det gelatin som finns att köpa i vanliga mataffärer är vanligtvis inte ekologiskt och ofta av oklart ursprung. 

Magnesiumolja är det en del som använder, antingen istället för magnesiumkapslar eller som komplement till dessa.  Magnesiumoljan kan man blanda själv av magnesiumsalt eller sk magnesiumflakes eller köpa färdig. Den färdiga oljan är ganska dyr, så det kan löna sig att köpa magnesiumsalt eller flakes och blanda sin egen olja. 

Anmäl
2016-03-24 08:07 #2 av: bjornen66

Skulle vara bra om man hade en Tablet som inhalera alla vitaminer mineraler och fetter även spårämne

Anmäl
2016-03-24 08:10 #3 av: bjornen66

parsley
hur gör du magnesium olja exakt va spännande det låter

Anmäl
2016-03-24 12:31 #4 av: parsley

# 3 Ett recept på magnesiumolja finns här  http://morotsliv.com/2014/12/diy-avslappnande-magnesiumolja.html

Här finns ett annat  http://www.smartadiabetiker.com/wp/nyheter/hur-man-gor-magnesiumolja/

Jag har dock använt vanligt kranvatten när jag blandat. 

Anmäl
2016-03-24 15:52 #5 av: bjornen66

Tack, så man dricker det inte..

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.